På frågan om partiet fick några varningssignaler svarar han:
– Det står inte i pannan på människor om de har den här läggningen, säger SD-ledaren under onsdagen.
Vinge (SD): Många känner oro
Henrik Vinge, SD:s vice partiledare, kallar ärendet för ”djupt tragiskt”.
– Det är många som är både chockade, ledsna, arga och känner oro.
– Det är oerhört mörkt, säger han vidare.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akessons-svar-om-sd-ledamoten
Det står inte i pannan. Men hans ersättare hade problem med vapen och polisen. Det står inte i pannan men Jimmie tycker nog att det är OK.