Citat:
Ursprungligen postat av
Ronlemmy
GD har ett stort uppslag där dom visar hur mordet gick till.
Ja, med den artikeln jag läste tidigare idag så hoppas jag att den skydige får samma resa....
Några citat från GD länk ligger innan citaten.
https://www.gd.se/gavle/folj-rattegangen-om-dodsskjutningen-pa-brynas/
-"15 hylsor från pistolen plus kulfragment från både pistol och revolver säkras på platsen av polisens tekniker."
----------
-"Den rättsmedicinska undersökningen visar att minst tre skott avlossades mot den mördade 19-åringens bakhuvud när han redan låg ner."
--------- Eftermiddagens förhör med A.S från åklagaren:
-"Han undrar hur det kommer sig att 24-åringen menar att han kanske vet vem det är som är skytten, men att han inte vill säga det.
– Jag vill inte ljuga, det hade varit fel. Och jag vill inte peka ut någon vars anhöriga kan drabbas.
Men du sitter ju här med de anhöriga till den person som har dödats här. Tror du inte att de gärna hade fått klarhet i vem det var som dödade deras son?
– Det kan jag inte säga något om."
----------
Alltså rena avrättningen och såna har inte berättigande längre på att själva få trampa runt som att inget har hänt och det sista där att -"Det kan jag inte säga något om." är ju en total avsaknad av empati och medkänsla/förståelse men så har det väl alltid varit redan som småskolegrabb.