2026-06-03, 17:38
Medlem
Idag kl 11 en tisdagsförmiddag gick jag ut för att gå till en läkartid, när jag hade gått 30 meter från lägenhtesporten knackar en grabb mig på axeln och säger att han är polis. Han feågar vad jag gör och ”hur jag tycker att området är” . Vi småpratar några minuter och jag är trevlig, sedan kommer hans kollega. Tiden går och jag är egentligen sen till min tid så jag frågar vänlogt om jag kan få gå vidare. Han frågar då om jag har något u fickorna och söka igenom mig. Hans kollega börjar också prata med mig kommenterar mina ögon och säger att jag verkar påverkad. Dem tar mig in till stationen. Väl där så nekar jag och säger att det ej finns något hemma. Dem säger då att patrull redan är där inne och visar bilder från min lägenhet (vid det här laget är det alltså en knapp halvtimme sedan dem stanna mig)…Dem hittade olika substanser i mängd för egen konstumption där.

Tror ni verkligen på att dem bara var ute och ”hörde runt i området”?

Ska tillägga att jag är en ung blond tjej som bor i ett klassiskt studentområde….ser inte precis ut som den typiska knarkaren om man säger så.
Citera
2026-06-03, 17:51
Medlem
Klandalfs avatar
Med tanke på vilken totalt utpräglad rikspundare du är så är det knappast en överraskning att snutarna såg det på dig.

Och om de hade span på dig, än sen? Du drar ju i dig allt som kommer i din väg, bara en tidsfråga innan du åker dit.
Citera
2026-06-03, 17:51
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej de var ute efter dig och det visade sig vara rätt eller har du recept på allt de hittade?
Citera
2026-06-03, 17:59
Medlem
Onanikrems avatar
De har plockat någon av dina pundarkompisar/kran och tömt mobil där och fått dig som ett litet grönt paket med röda snören på.

Alt haft span på något ställe där du gått in för att köpa dina doser.

Hur som, de hade ju rätt! Du är en liten pundare.
Citera
2026-06-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Idag kl 11 en tisdagsförmiddag gick jag ut för att gå till en läkartid, när jag hade gått 30 meter från lägenhtesporten knackar en grabb mig på axeln och säger att han är polis. Han feågar vad jag gör och ”hur jag tycker att området är” . Vi småpratar några minuter och jag är trevlig, sedan kommer hans kollega. Tiden går och jag är egentligen sen till min tid så jag frågar vänlogt om jag kan få gå vidare. Han frågar då om jag har något u fickorna och söka igenom mig. Hans kollega börjar också prata med mig kommenterar mina ögon och säger att jag verkar påverkad. Dem tar mig in till stationen. Väl där så nekar jag och säger att det ej finns något hemma. Dem säger då att patrull redan är där inne och visar bilder från min lägenhet (vid det här laget är det alltså en knapp halvtimme sedan dem stanna mig)…Dem hittade olika substanser i mängd för egen konstumption där.

Ska tillägga att jag är en ung blond tjej som bor i ett klassiskt studentområde….ser inte precis ut som den typiska knarkaren om man säger så.
Nej ingen slump, de har hittat något eller så har någon sagt något men du åker dit nu.
Lägg ner missbruket, det blir gatan i
Långa loppet
Citera
2026-06-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Med tanke på vilken totalt utpräglad rikspundare du är så är det knappast en överraskning att snutarna såg det på dig.

Och om de hade span på dig, än sen? Du drar ju i dig allt som kommer i din väg, bara en tidsfråga innan du åker dit.
Även om det du säger skulle vara sant. Är människor som missbrukar dåliga människor? Ska dom räknas som kriminella och blir straffade och gå igenom den extrema förnedringen att bli visiteras(klä av sig naken) få någon som går in i ens hem och rotar bland saker. Tycker du det är rimligt om man inte har gjort ett jätte grovt våldsbrott? Din äckliga lilla fascist. Det enda som är bra med övervakarsamhället och palantir är att såna fascister som dig finns åsiktsegistrerade. Skönt sen när ni kommer få stå till svars.
Citera
2026-06-03, 18:34
Medlem
Mailmanss avatar
Man behövde bara kolla dina startade trådar som fick man förklaringen. Du är en bland-missbrukare som inte verkar alltid minnas dina ”fyllor”.

Finns 100 olika förklaringen till hur polisen kan ha fått upp ögonen för dig.
Citera
2026-06-03, 18:35
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak
Även om det du säger skulle vara sant. Är människor som missbrukar dåliga människor? Ska dom räknas som kriminella och blir straffade och gå igenom den extrema förnedringen att bli visiteras(klä av sig naken) få någon som går in i ens hem och rotar bland saker. Tycker du det är rimligt om man inte har gjort ett jätte grovt våldsbrott? Din äckliga lilla fascist. Det enda som är bra med övervakarsamhället och palantir är att såna fascister som dig finns åsiktsegistrerade. Skönt sen när ni kommer få stå till svars.

Fan yrar du om?
Nu är det brottsligt att knarka i Sverige, så ja, man ska behandlas som en brottsling. Annars är det ju ingen idé att ha dom lagarna. Är du på riktigt så här korkad?
Citera
2026-06-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf

Jag har helt nykter och opåverkad. Ostraffad och okänd hos polisen utöver nån LOB. Att gå direkt till husrannsakan är mkt märkligt men framförallt deras agerande. Dem var extremt taskiga trors att jag samarbetade, tog ingrn händyn till mitt psykiska mående. Har fortfarande blåmärken kvar pga handklovarna och 8 man som satt och tröck ner mig på golvet för att jag mådde dåligt. Dem använde övervåld och deras agerande var inte i linje med situationen, 3 polisbilar behöver ej följa med till psykstrin. Helt sjukt.
Citera
2026-06-03, 19:17
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Jag har helt nykter och opåverkad. Ostraffad och okänd hos polisen utöver nån LOB. Att gå direkt till husrannsakan är mkt märkligt men framförallt deras agerande. Dem var extremt taskiga trors att jag samarbetade, tog ingrn händyn till mitt psykiska mående. Har fortfarande blåmärken kvar pga handklovarna och 8 man som satt och tröck ner mig på golvet för att jag mådde dåligt. Dem använde övervåld och deras agerande var inte i linje med situationen, 3 polisbilar behöver ej följa med till psykstrin. Helt sjukt.

Utåtagerande knarkare med andra ord. Ordentligt utåtagerande. Man blir inte belagd med handbojor huxflux i Sverige, och om det krävdes 8 man för att hålla ner sig lär du ha gått bärsärkagång.

"Nykter", jo men visst. Sluta knarka.
Citera
2026-06-03, 19:32
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak

Människor som missbrukar ska få hjälp. Människor som brukar ska få vara i fred. Kriminaliseras, nej.

Sveriges drogpolitik är missbildad.
Citera
2026-06-03, 19:37
Moderator
tobess avatar
Citat:

Vad tror du själv?

Nej, självklart spenderar inte polisen tid med att gå och "höra runt" i områden. Det var dig dom var där för att träffa.

Med tanke på var du placerat tråden, vad är den juridiska frågan du vill ställa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in