2026-06-03, 14:30
  #1
Medlem
Jag älskar IPA och kan dricka det mesta.Jag tycker Brutal Brewing gör det mycket bra med sin Ship full of IPA.Inom alla styrkeklasser men självklart är det starköl som är den "riktiga" ölen.
Aftonbladet hade en stortest av IPA för några dagar sen.Aftonbladet gav Ship full of IPA 3 stjärnor av fem. "Sveriges mest sålda IPA men för bäsk tyckte en av deltagarna#. Ett typiskt politiskt betyg från en riktig sosseblaska som man borde skämmas för att man läser varje dag.Vad tycket ni?
Citera
2026-06-03, 14:37
  #2
Medlem
BalduinGrollers avatar
Jag dricker bara alkoholfri öl och då tycker jag Ship full of IPA är klart bäst.
Citera
2026-06-03, 15:20
  #3
Medlem
Tröttnade ganska snabbt efter att IPA hade blivit poppis, numera gäller vanlig ljus lager igen, speciellt på sommaren. Skäms inte för att beställa en stor stark, och om det är Mariestads eller Norrlands guld spelar inte så stor roll.

På IPA-tiden köpte jag mest Brewdog punk.

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kan väl jämföras med alla bögtester Aftonhoran har.
Aftonbladets tester är alltid bakom betalvägg, så intressant att du har en åsikt om dem.
__________________
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-03 kl. 15:24.
Citera
2026-06-03, 15:50
  #4
Medlem
Om jag ska svaraför mig själv så har jag aldrig läst nån låst sida på Aftonbladet.Aldrig skänkt ett öre till dem.Det var en IPA test där man kunde läsa betygen öppet.Iofs var det inte huvudfrågan i tråden....
Citera
2026-06-03, 16:08
  #5
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Ipa är inte gott alls, det finns så mycket bättre öl!
Citera
2026-06-03, 16:49
  #6
Medlem
Lagunita är bäst, var den med i testen?
Citera
2026-06-03, 18:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Lagunita är bäst, var den med i testen?
Det var svenska ale som testades och alltså var Lagunita inte med.
Citera
2026-06-03, 18:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Det var svenska ale som testades och alltså var Lagunita inte med.
Ahh noterat
Citera
2026-06-03, 20:06
  #9
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Ship full of IPA är en skräpöl från Spendrups vars selling point är att den är billig.

Finns hundratals bättre IPA och andra typer av Ales om du bara kollar runt och provar lite blandat. Kan rekommendera Hazy IPA och DIPA. Speciellt allt från Amundsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in