2026-06-03, 09:05
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Skandaler kommer och går.

Det är ju redan glömt den onanerande Centerpartist i bussen som fick lämna hastigt för ett och ett halvt år sen.

Men är detta bara toppen av ett isberg?
Borde rimligtvis finnas fler som dom har hittat.

För han lär nog inte vara den enda, nu är han ju bara mistänkt än .

Givetvis finns det personer i alla partier som gör tokigheter, felaktigheter och son har begått något brottsligt, men SD är det parti med flest dömda brottslingar. Över dubbelt så många som andra partier.
Citera
2026-06-03, 09:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Vi röstar på partier. Inte personer. De som åker ur partierna borde inte få sitta kvar och mjölka löner. De har alla visat sig olämpliga för sitt arbete av olika anledningar.

Man får faktiskt ha respekt för MR att han faktiskt avgår och inte bara sitter kvar för att mjölka en fet lön.

Respekt? Han måste ju.
Citera
2026-06-03, 09:11
Medlem
Citat:
Vi röstar på partier. Inte personer. De som åker ur partierna borde inte få sitta kvar och mjölka löner. De har alla visat sig olämpliga för sitt arbete av olika anledningar.

Man får faktiskt ha respekt för MR att han faktiskt avgår och inte bara sitter kvar för att mjölka en fet lön.

Jättemycket respekt till peddot👍.
Har Jimmie ”vet inte” uttalat sig än?
Citera
2026-06-03, 09:11
Medlem
SVT matar denna nyhet med ett längre bildspel där varenda pixel är täckt med SD-flaggor och SD-loggor. Jag undrar varför de inte gjorde det när centerpartisten tok-ofredande ett barn på bussen/tåget? Körde ett längre bildspel med C-loggor osv medan de pratade om brottet.

Alltså jag vill gärna att alla dessa pedofiler arkebuseras men jag undrar varför SVT kör en helt annan rapportering rent visuellt?
Senast redigerad av Tyskland123 2026-06-03 kl. 09:18.
Citera
2026-06-03, 09:14
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bara för att SD behöver Åkesson är det inte säkert att Åkesson känner att han behöver SD hur länge som helst.

Sedan vet jag inte om du menar att SD är svårare och mer tidskrävande än andra partier att styra eftersom Åkesson enligt dig måste lägga mest tid på det av partiledarna. Men det kan man ju tänka sig iofs med tanke på deras folkvalda.

Men åter till ämnet.
Med mängde pinsamheter SD råkar ut för så Ja. Det är mer jobb. SD har dammsugit de andra partierna på olämpliga typer. M hade återkommande folk som sa korkade saker offentligt innan SD kom över spärren. De behöver både ha olämpliga åsikter och fara för dumma för att inse att man inte säger sådant till en kamera.

I MRs fall så har han antagligen lagt mycket energi på att dölja sitt intresse. Det är nog omöjligt för ett parti att skydda sig mot att få in sådana medlemmar.
Citera
2026-06-03, 09:15
Medlem
Om det här vidret var från V/MP, hade SVT gjort ett inslag då med med en massa vimplar, flaggor och skit från V/MP?
Citera
2026-06-03, 09:17
Medlem
Citat:

Det har inget med mitt inlägg att göra. Jag menar att kritiken mot LL inte är rättvis, givet den roll hon har.
Citera
2026-06-03, 09:18
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Respekt? Han måste ju.
Nix. Han hade kunna sitta kvar som en vilde. Han kan göra som många andra SD vildar och aldrig dyka upp igen men lön får han ändå.

Eller aktivt sabotera för sitt tidigare parti som en del vildar gör.
Citera
2026-06-03, 09:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Nix. Han hade kunna sitta kvar som en vilde. Han kan göra som många andra SD vildar och aldrig dyka upp igen men lön får han ändå.

Eller aktivt sabotera för sitt tidigare parti som en del vildar gör.

Det är givetvis möjligt men jag tror inte han lämnar för att inte sabotera för partiet mer, utan för att det är omöjligt att vara kvar med den brottsmisstanken.

Dessutom har han väl lite att reda i. Kan gissa att han inte mår så bra just nu, vilket han givetvis inte ska göra heller. Och hans familj och son, hur mår de?

Enligt SD så kickar de även medlemmar som gör något liknande.

Men respekt, nej, det förtjänar han inte.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-03 kl. 09:26.
Citera
2026-06-03, 09:25
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskland123
Om det här vidret var från V/MP, hade SVT gjort ett inslag då med med en massa vimplar, flaggor och skit från V/MP?
Säkert. Men jag tycker det är bra av SVT utifrån SD:s tydliga partipolitik att pedofili och sexualbrott mot barn etc ska fördömas å det kraftigaste. Om en medlem begår ett brott stick i stäv med vad de står för och dessutom haft på agendan att tala om fler män i förskolan, trafficking och sexmissbruk på nätet...då kan de gärna dunka på med deras logga.

Jag hade gärna önskat att SVT gjorde detsamma om en Mp:are exempelvis begick ett grovt miljöbrott såsom dumpa asfalt i någons skog.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-03 kl. 09:38.
Citera
2026-06-03, 09:25
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Respekt? Han måste ju.
Nja, det är en avvägning. Han hade kunnat sitta kvar, men då hade han även haft en gigantisk måltavla på ryggen. Nu offrar han pengarna, ”vinsten” är att han enklare kan fly offentligheten och försöka rädda vad som räddas kan i övrigt i livet.
Citera
2026-06-03, 09:29
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Nja, det är en avvägning. Han hade kunnat sitta kvar, men då hade han även haft en gigantisk måltavla på ryggen. Nu offrar han pengarna, ”vinsten” är att han enklare kan fly offentligheten och försöka rädda vad som räddas kan i övrigt i livet.

Ja jag instämmer och det var lite så jag menar med "måste". Men respekt får han inte av mig. Flykten är givetvis mer för att rädda sitt eget skinn än av hänsyn till partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in