2026-06-02, 16:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Inget att bry sig om. Greger W brukar ge deltagarna "egna namn" då och då. Inte alltid så klockrena namn heller så man begriper vem som avses 🙄😂

Peter var en deltagare från förrförra säsongen av Farmen, då Mikael Andersson vann. Han lämnade då han kom i luven på Robban.

Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Mattias var ju elak.
Men att att han fick ett svar på fusk det går inte att förlåta hur god mat han än lagade.
Nej, en riktig ovärdig vinnare! Fy på dig Björklund!

Fel av mig. Kocken kallade Mattias ondskefull. Om han genuint menade det eller ej får vi aldrig veta. Men ondskefull har nog knappt nån varit i Robinson rakt av. Kanske Pål Hollender 😅

Nä, årets säsong var katastrof enligt mig. Sonja och Iki är två jag verkligen inte tycker om. Osympatiska.Skönt att se fler som håller med.
Citera
2026-06-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Är det verkligen final på söndag? Efter dagens finaltävling är det sex kvar o imorgon ska en ut. Själva finaltävling visades inte idag utan det ska visas imorgon. Så de är 5 st kvar.

Imorgon: en ut i nästa tävling
Torsdag: planka, en ut och en direkt till final. Första delen av sista örådet.
Söndag: sista örådets röstning samt finaltävling

Förr var de väl fyra på plankan men numera är de ju fem.
Citera
2026-06-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Den minst värdiga av alla att vinna Robinson men hon uppfyller tyvärr tre viktiga kriterier, hon är kvinna, mörkhyad och HBTQ.

Ja tyvärr...
Iki måste va' den mest humorbefriade, suraste och tråkigaste deltagaren i Robinsons historia!
Citera
2026-06-02, 16:39
Medlem
Vilken modig tjej sonja är ger nackdelen till caroline och säger hon är största hotet, när ska hon vakna och inse det inte är så, alla är väl nöjda nu för ingen av de tävlande kvar har ju förstånd ge nackdel till det största hotet, så mobbingen av caroline kommer ju fortgå.

Feministen 1234, njuter ju av mobbingen nu men det är ju bara för caroline är en fin tjej och hon är en lika ful som melina.
Citera
2026-06-02, 16:40
Medlem
Nä, årets säsong var katastrof enligt mig. Sonja och Iki är två jag verkligen inte tycker om. Osympatiska.Skönt att se fler som håller med.
[/quote]

Ja jag håller verkligen med, två riktigt trista deltagare med mobbar-aura.
Citera
2026-06-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ingenting är omöjligt - bara lite olika svårt.

För mig är hon ändå ingen vinnare pga av hennes asociala agerande mot Lasse och flera andra olika uttalanden i synkar, även mot de andra männen. Hennes bild av att hon idkar och förordar Jämställdet har hon nog missförstått - totalt.

Hon hyser ett väldigt agg och förakt mot män oavsett vad de gör eller säger. Så pass att det t.o.m. känns obehagligt och emellanåt faktiskt också obefogat. Marie är en fegis och följer Iki slaviskt - Iki verkar vara manipulativ och Marie följer med vad än Iki säger.

Så Iki vill jag inte ska vinna. Oavsett fysiska prestationer (som inte varit många heller) så är ju tävlingens motto: BÅDE att vinna i fysiska tävlingar men oxå i det sociala spelet!
Klockren analys
Citera
2026-06-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Den minst värdiga av alla att vinna Robinson men hon uppfyller tyvärr tre viktiga kriterier, hon är kvinna, mörkhyad och HBTQ.
Precis och det räcker väldigt långt i dagens samhälle, behöver hon ens tävla?
Citera
2026-06-02, 16:47
Medlem
Citat:
Sonja ÄR den ultimata Dumma Blondinen personifierad som nu i Finalveckan INTE ger Jonas nackdelen Hennes (troligen) enda chans att försöka få ut Jonas. Men Nej.

Hon ser väl honom som en potentiell partner och far till hennes framtida barn - efter Robinson är klar och visar sin lojalitet till Jonas genom att ännu en gång att inte ta chansen att få ut sin starkaste motståndare. Kanske har de en deal om att dela vinstpengarna? Så - hon gav Carro nackdelen. Det var väntat visserligen och Iki eldade på det förslaget i ett långt fötroligt och manipulerande taktiksnack i buschen med Sonja. Kemin mellan Sonja och Carro är och förblir densamma: Kylig.

Eller - så har Sonja en gammal traditionell kvinnosyn och viker sig "för mannen" som hon är förtjust i dvs Jonas kanske, kanske lockas han av hennes tydliga uppvisade lojalitet som kan göra att hon får krypa ner under täcket med sin Robinson-flört och troliga och tippade vinnaren Jonas när tävlingen är slut? 🤔

Det är helt uppenbart inte bara män som tänker med vad de har mellan benen 🫤

Till och med Lasse försökte att prata förstånd med Sonja att hon skulle försöka få ut Jonas nära och innan Finalveckan och sa: Tänker du "ge bort vinsten" till Jonas? Men hon vek sig inte då heller 🙄
Dina analyser imponerar, dock så är sonja helt ointresssant för jonas, jag är fortfarande helt övertygad om han har män i sikte
Citera
2026-06-02, 18:54
Medlem
Storm?
Regnet föll ju för fan spikrakt ner i backen när de satt och åt.
Säsongens absoluta lågvattenmärke till att vara pisstråkigt avsnitt. Det hände precis ingenting!
Marie är en MILF!
Aza var Gud!
Citera
2026-06-02, 20:29
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Storm?
Regnet föll ju för fan spikrakt ner i backen när de satt och åt.
Säsongens absoluta lågvattenmärke till att vara pisstråkigt avsnitt. Det hände precis ingenting!
Marie är en MILF!
Aza var Gud!

Alltså det förvånar väl inte mig om de inte filmar under själva stormen. De skulle ju inte göra sig besväret att flytta alla till ett nytt läger på en annan ö om det inte var allvar. Jag kan dock hålla med om att avsnittet inte var speciellt underhållande.

Aza var inte Gud i någon bemärkelse alls. Medioker i tävlingar, värdelös socialt och en moralkompass som endast pekade på Ola om den någonsin fanns.
Citera
2026-06-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Gamla säsonger har Örådsavsnitten samt final-avsnittet visats på torsdagen för båda Plus-medlemmar och för de som kollat på vanliga TV4play, men den här säsongen har Örådsavsnitten släppts på torsdagar endast för Plus-medlemmarna så jag tänkte att finalen kanske släpps nu på torsdag istället för på söndag för Plusarna.
söndag.
Citera
2026-06-02, 20:57
Medlem
Om sista örådet:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in