Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Han har väl i princip erkänt i.o.m att han har avsagt sig alla uppdrag och även Riksdagsuppdraget.
Frågan är vem som lockade över honom till SD från M?
Någon likasinnad pervo?
Inte alls. Kan vara för att skydda partiet. Skulle han vara kvar så skulle det innebära medial publicering ungefär dagligen, som med Katja Nyberg vilket i förlängningen skulle skada partiet mer. Jag tror inte hans åsikter bara försvann för att han blev påkommen med händerna i syltburken. Det krävs att man har samma IQ som ett kassavalv för att nå en annan slutsats.
Sedan är det rätt tröttsamt, om än tacksamt, att SD granskas hårt. Tycker det är bra att personer med sådana här pedofiltendenser hålls långt borta från politik, alldeles oavsett parti. Nu är det ju så att personens beteende inte speglar partiet, men jag förstår ju givet att folk drar den stämpeln. Viktiga frågan är ju dock att ställa sig. Om jag själv drar stämpeln att SD är pedofiler för att flertal personer inom partiet är det, med samma retorik, är alla invandrare då dåliga för att flertal begår brott? Ni som resonerar med det tänket har mycket likheter med SD, glöm inte det.