@ballaklava
Du har ju fått besked om att Zelenskyj redan har gjort det du sa.
Varför fortsätter du att ljuga?
https://europeanconservative.com/articles/news-corner/zelensky-establish-ceasefire-then-ukraine-elections/
Zelensky: “Establish Ceasefire, and There Will Be Elections”
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men vad tror du skulle hända om Zelensky frågade Putin om vapenvila några dagar för att hålla ett demokratiskt val? Jag ska hjälpa dig. Det finns två möjliga utgångar.
A. Putin säger nej. Zelensky är då legitim envåldshärskare av Ukraina.
B. Putin säger ja. Vi har val i Ukraina för första gången på 7(!) år.
Vid alternativ A får ni rysshatare vatten på er kvarn. Ryssland är antidemokratiska fascister. Vid alternativ B får vi veta vad Ukrainas befolkning tycker om sin ledare.
Jag tycker detta är den perfekta lösningen för att veta om Ukraina är en diktatur eller ej? Om det är som Zelensky-anhängare påstår så är detta bara winwin för Ukraina. Man får bekräftat en gång för alla om Ukraina är en diktatur eller inte? Vad är Zelensky rädd för, vad är Putin rädd för?
Du har ju fått besked om att Zelenskyj redan har gjort det du sa.
Varför fortsätter du att ljuga?
https://europeanconservative.com/articles/news-corner/zelensky-establish-ceasefire-then-ukraine-elections/
Zelensky: “Establish Ceasefire, and There Will Be Elections”
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men vad tror du skulle hända om Zelensky frågade Putin om vapenvila några dagar för att hålla ett demokratiskt val? Jag ska hjälpa dig. Det finns två möjliga utgångar.
A. Putin säger nej. Zelensky är då legitim envåldshärskare av Ukraina.
B. Putin säger ja. Vi har val i Ukraina för första gången på 7(!) år.
Vid alternativ A får ni rysshatare vatten på er kvarn. Ryssland är antidemokratiska fascister. Vid alternativ B får vi veta vad Ukrainas befolkning tycker om sin ledare.
Jag tycker detta är den perfekta lösningen för att veta om Ukraina är en diktatur eller ej? Om det är som Zelensky-anhängare påstår så är detta bara winwin för Ukraina. Man får bekräftat en gång för alla om Ukraina är en diktatur eller inte? Vad är Zelensky rädd för, vad är Putin rädd för?
Citat:
Bra fråga! Om Zelensky verkligen var intresserad av demokrati, vilket det nu är smärtsamt tydligt att han inte är, så skulle det enligt min teori (alltså att Zelensky frågar Putin om han går med på vapenvila för att hålla val i demokratins namn) vara klockrent läge för Zelensky att smasha in poäng gentemot Putte att kräva detta. Det skulle sätta Putins legitimitet på spel på riktigt, och skicka starka signaler till Ryssland.
Men detta kommer tyvärr aldrig hända då, som jag tidigare konstaterat, Zelensky är totalt ointresserad av demokrati.
Men detta kommer tyvärr aldrig hända då, som jag tidigare konstaterat, Zelensky är totalt ointresserad av demokrati.