2026-05-31, 23:07
Medlem
Troians avatar
Verkar vara ett hus där en kvinna i 65-årsåldern är hyresvärd (även om det är hennes dotter som äger huset?)

Ett vad det verkar som ett svenskt par bor i huset. Eventuellt är kvinnan släkt med 65-åroga kvinnan.

Dessutom ett par med vad jag tror är ryskt ursprung.

Lite osäkra uppgifter allting…
Citera
2026-05-31, 23:09
Medlem
1. Svartsjuka
2. Hedersbrott
3. Familjegräl
4. Random våldsbrott/knarkpsykos

Satsa era pengar gott folk..
Citera
2026-05-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Dessutom ett par med vad jag tror är ryskt ursprung.

Lite osäkra uppgifter allting…

Huset ligger omgivet av åkrar men även andra villor och ett bostadsområde längre bort. Namnen kan vara ukrainska också.
Citera
2026-05-31, 23:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
1. Svartsjuka
2. Hedersbrott
3. Familjegräl
4. Random våldsbrott/knarkpsykos

Satsa era pengar gott folk..

4 (dock en närstående), 3, 1. Hedersbrott mycket osannolikt om adressen stämmer.
Citera
2026-05-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
MINST två skadade men bara en avförd med ambulans alltså?

Det såg ut som att en blev avförd med ambulans och en med helikoptern men jag kan ha fel då det inte syntes så väl, en ambulans stod fortfarande kvar på plats efter att första ambulansen och helikoptern försvann
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meowgrrr
Huset ligger omgivet av åkrar men även andra villor och ett bostadsområde längre bort. Namnen kan vara ukrainska också.

Ok. Kvinnan i paret med icke slaviskt namn hette tidigare samma sak som den äldre kvinnan i huset i efternamn. Skulle tro det är en dotter.
Citera
Medlem
Klockan 21.26 kom det in ett larm om pågående dödligt våld utanför Kungälv. Strax innan 23.00 uppger polisen i Väst att det rört sig om ett allvarligt våldsbrott och att en person har gripits.
Citera
2026-05-31, 23:14
Medlem
Sesambiffs avatar
” En person blev vittne till det stor pådraget:

– Jag räknade till 15 polisbilar, två ambulanser, och en ambulanshelikopter, två eller tre brandbilar. Sedan gick hundpatruller runt på ängarna.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flera-skadade-i-valdsbrott/
Citera
2026-05-31, 23:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Klockan 21.26 kom det in ett larm om pågående dödligt våld utanför Kungälv. Strax innan 23.00 uppger polisen i Väst att det rört sig om ett allvarligt våldsbrott och att en person har gripits.

Dödligt våld inkluderar även försöksbrott.
Citera
2026-05-31, 23:15
Medlem
Den äldre kvinnan har varit skriven där sedan födseln 1961, och flera av grannarna har samma efternamn.
Citera
2026-05-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynte
Det såg ut som att en blev avförd med ambulans och en med helikoptern men jag kan ha fel då det inte syntes så väl, en ambulans stod fortfarande kvar på plats efter att första ambulansen och helikoptern försvann

Ja jag såg nu i en uppdaterad artikel att iallafall två hade avförts med ambulans
Citera
2026-05-31, 23:16
Medlem
Ambulanshelikoptern tog med en och två ambulanser rullade iväg med lastade personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in