Citat:
Ursprungligen postat av
KapitalismKnullad
Har aldrig påstått att de är mina idoler, men ok, du tycker på allvar att det är vettigt att jämföra intellektuell kaliber mellan de namn du nämnde och dessa tre komiker.
Min privata personliga gissning är att Zisek har högre intelligens än de tre youtubarna tillsammans.
Även om man inte alls delar åsikter med någon av dem så förstår vem som helst att det där är som att jämföra paradise hotel med nobelfesten.
Stalin var en dåre och mördare.
Marx hade hundra procent rätt i sin analys av stölden från arbetskraften.
Nja, Zizek har ju inte lyckats lista ut hur man slutar läspa, uppenbarligen
Zizek har inte övertygat mig, även om jag har lyssnat noga. Jönsson må inte ha perfekta åsikter, eller ens representera sina åsikter om ett perfekt sätt, men i förhållande till dagens politiska medielandskap så är han exceptionell. Men det är ju också i förhållande till andra medier, såsom gammelmedia och svt, som är så dåliga och vinklade att konkurrensen är oundviklig. Men visst kan man fördjupa sig i filosofiska och politiska djupa funderingar, jag har mina egna, men det är inte vad som påverkar den
genomsnittliga personen som röstar.
Sossen Emanuel bör de dumpa direkt dock. Flam är inte heller av intresse, han framstår mest som en bulldog som råkade födas med 115iq. Jag hade kanske besökt tillställningen, om det enbart var 60 minuter med Henrik.