2026-05-30, 23:03
Medlem
auglons avatar
Fan vilken tokmaxad cirkeljerk
Citera
2026-05-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Har aldrig påstått att de är mina idoler, men ok, du tycker på allvar att det är vettigt att jämföra intellektuell kaliber mellan de namn du nämnde och dessa tre komiker.
Min privata personliga gissning är att Zisek har högre intelligens än de tre youtubarna tillsammans.
Även om man inte alls delar åsikter med någon av dem så förstår vem som helst att det där är som att jämföra paradise hotel med nobelfesten.

Stalin var en dåre och mördare.

Marx hade hundra procent rätt i sin analys av stölden från arbetskraften.

Nja, Zizek har ju inte lyckats lista ut hur man slutar läspa, uppenbarligen

Zizek har inte övertygat mig, även om jag har lyssnat noga. Jönsson må inte ha perfekta åsikter, eller ens representera sina åsikter om ett perfekt sätt, men i förhållande till dagens politiska medielandskap så är han exceptionell. Men det är ju också i förhållande till andra medier, såsom gammelmedia och svt, som är så dåliga och vinklade att konkurrensen är oundviklig. Men visst kan man fördjupa sig i filosofiska och politiska djupa funderingar, jag har mina egna, men det är inte vad som påverkar den
genomsnittliga personen som röstar.

Sossen Emanuel bör de dumpa direkt dock. Flam är inte heller av intresse, han framstår mest som en bulldog som råkade födas med 115iq. Jag hade kanske besökt tillställningen, om det enbart var 60 minuter med Henrik.
Senast redigerad av MpunktM 2026-05-30 kl. 23:19.
Citera
2026-05-30, 23:18
Medlem
Graavargs avatar
Det är ju bara tre pro-sionistiska pellejönsar. Av vilka en tappat det helt (Flam) och är åtalad för både (sionistiskt färgade) olaga hot och ofredande, och kommer dessutom sannolikt att bli dömd (idioten har ju skrivit det på internet).

Inget att gråta över, och vilken lokal som helst med litet självrespekt skulle avboka det gänget eftersom deras mål är att släppa upp Flam på scenen.

Att det skulle ha nåt med "demokrati" att göra är rent ut sagt skrattretande, det finns ingen skyldighet för någon att hyra ut en lokal eller scen till det här gänget.
Citera
2026-05-30, 23:48
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Borlänge är väl 70% muslimer så det är klart att dessa tre herrar inte får komma.
Citera
2026-05-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Socialdemokraterna, och vänstern i övrigt, är ju som bekant mycket benägna att försöka tysta sina politiska motståndare. Här ser vi ytterligare ett försök.
Så kan man se det med men får Vänstern hyra in sig på Moderaternas högborg på 1a maj eller något liknande ? Tänkvärt mycket tänkvärt. Vissa kan alltid köpa sig fria så har det altid varit.
Citera
2026-05-31, 09:02
Medlem
Henrik och Aron är Israel's hundar, sionist pack men dom har ändå rätt till sin åsikt.
Citera
2026-05-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
"Hon hänvisar till att komikern Aron Flam står under åtal och att evenemanget kan stå i strid med “föreningens värdegrund och respekten för de grundläggande principerna om jämlikhet, jämställdhet och allas lika värde”.

Att boka yrkes/gängkriminella "musiker" däremot går såklart alldeles utmärkt!

Vilka yrkes och gängkriminella har folkets hus i Borlänge bokat?
Citera
2026-05-31, 10:28
Medlem
I sak, så är jag emot detta, som man sig bör.

Jag tror dock att man, genom att göra dessa herrar till ”martyrer” lyckas fålla in den svenska högern att marineras ännu mer i det kontrajihadistiska eller spä på höger/vänster-tänket ännu mer. Detta när Sverige och hela världen står inför makter som vill skapa digitala koncentrationsläger och vi pöbel stannar kvar i gladiatorringen och stångar på fel motståndare.

Om det är en del av vilseledningen, så funkar det uppenbarligen.

Henrik Jönsson och Aron Flam har blivit det nya PK, genom att sno marknadsandelar från gammelmedia. Egentligen är de en vinge på samma fågel.
Citera
2026-05-31, 10:38
Medlem
KonungHonungs avatar
Påminner om när Nobelstiftelsen portade SD, samtidigt som man bjöd in paria-diktatorer.
Citera
2026-05-31, 10:50
Medlem
systems avatar
Jag tycker att det är intressant att se vilka som tydligt går vägar för att ändra vår grundlag. Eller förnekar den nuvarande, om så tillåts.

Skämmes ni. Skämmes!
Citera
2026-05-31, 10:57
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Borlänge är väl 70% muslimer så det är klart att dessa tre herrar inte får komma.

Är du emot att ägare av lokaler själva får bestämma vilka de hyr ut sina lokaler till?
Citera
2026-05-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag tycker att det är intressant att se vilka som tydligt går vägar för att ändra vår grundlag. Eller förnekar den nuvarande, om så tillåts.

Skämmes ni. Skämmes!

Poängen är att det inte är någon mänsklig rättighet att hyra lokaler var man vill. Vänd på resonemanget. Palestinaaktivister ska ha en föreläsning och vill inget hellre än att hålla föreläsningen i lokaler som ägs av SD. Skulle det accepteras av ägaren?

Sedan kan man känna sig kränkt och mobbad för att man inte accepterad av samhället på samma villkor som alla andra. Men det har ingenting med grundlagen eller lagen att göra, så länge man inte blir portad pga etnicitet, kön, religion eller sexuell läggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in