2026-05-30, 23:11
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Föds för få svenskar som röstar för massinvandring, kan det vara lösningen?

Tror vi är ense om vilka det är som kört Sverige på tippen = svenskarna.

Om det föds en svensk idag, kommer den svensken ha rösträtt om 18 år, det är fyra fem mandatperioder bort.

På den tiden kommer etniska svenskar ha förlorat den politiska makten helt.

Som USA eller Singapore i bästa fall som sagt.
Citera
2026-05-30, 23:16
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Att landet är på dekis pga invandring och vänsterwoke är en standardåsikt bland populistnationalister i stora delar av västvärlden. Det är inget nytt för vår samtid utan har visat sig förr i historien, i synnerhet under mellankrigstiden i Tyskland men även dessförinnan före Första världskriget fanns liknande strömningar som utmynnade i att fascism kom i ropet i vissa kretsar.

Auktoritärt och kollektivistiskt lagda individer har svårigheter att acceptera liberalism och individualism. När så Upplysningstidens filosofers idéer fick större spridning uppstod även motstånd till dessa där man organiserade sig kring idéer som stod i ett antingen delvis eller helt diametralt motsatsförhållande till de delar av Upplysningen som implementerats. Nationalism likväl som tolkningar av Marx är bägge uttryck för dessa motstånd.
Citera
2026-05-30, 23:27
Medlem
Mest politikerna som förstört det en gång så backra landet Sverige.

Man fick inte yppa sig då bar man rassist och media gjorde sitt.

Vila i frid Sverige.
Citera
2026-05-30, 23:30
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Mest politikerna som förstört det en gång så backra landet Sverige.

Man fick inte yppa sig då bar man rassist och media gjorde sitt.

Vila i frid Sverige.

Vilka är det som röstat på politikerna? Har inte de något ansvar? Svenskarna som röstat?

Sådana som du kanske? Vad har du röstat på?
Citera
2026-05-30, 23:31
Medlem
FunAndGamess avatar
Det finns väl hur många exempel som helst på att ondsinta makteliter som varit en väldigt liten andel av befolkningen kunnat ställa till med jävelskap för miljoner människor (ibland hundratals miljoner) eftersom folk lyder auktoriteter även när de inte borde. Hot om våld, hjärtntvätt eller en kombination av båda brukar vara redskap som används. Mao och hans medbrottslingar gjorde som de gjorde mot hela den kinesiska befolkningen, i dagens västvärld skiljer sig metoderna men det är i grunden samma sak. Svenskar är knappast världshistoriskt unika, de är som alla andra offer för onda regenter. Men visst är genomsnittliga svenskars stollighet påfrestande för humöret. Ofta riktiga mongofanskap, en helt jävla gränslös tragedi.
Citera
2026-05-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är en gammal floskel att Sverige på något sätt skulle gå under utan invandring. Löner skulle istället drivas uppåt av efterfrågan. Det är många "lätta" jobb som har lönedumpats i årtionden. Att svenskar inte föder barn finns det många anledningar till. Vi ser dock ungefär lika många kvinnor i % som förr föda barn bara att de börjar senare och föder färre.

En stor anledning till detta är att man vill ha ett bra boende innan man börjar skaffa familj, det är nu svindyrt pga en 30 årig bostadskris till följd av invandringen. Det som folk inte tänker på är att invandrare inte bara tar bostäder utan de gör även alla bostäder i deras närområde oattraktiva för svenskar. Det blir en ond spiral som driver upp priserna ännu mer och gör det ännu svårare för svenskar att bo med andra svenskar.

Sedan finns det andra anledningar som en feministisk kultur, utbredd antinationalism, hög kriminalitet.

Det handlar kanske om att svenskar nu mer kan välja bort en massa jobb som invandrarna tar? Många sektorer med tjänster som invandrarna bidrar med skulle ju också försvinna utan arbetskraftsinvandringen.

Är väl inte speciellt hög nativitet i områden med hög andel svenskar och billiga hus, snarare är dessa områden oattraktiva.
Citera
2026-05-30, 23:36
Medlem
Citat:
Så det var därför svenskarna röstade för massinvandring i decennium efter decennium, för att kunna ta bort sina egna fri och rättigheter? Tvek på det.
Dom hade kunnat rösta hur som helst, resultatet var redan skrivet. Hade folk röstat på SD hade SD förändrats och levererat samma utveckling som vi ser i dag, fattar du vad jag menar? Det var redan kontrollerat och styrt. Hur svårt skall det vara för er att förstå??
Citera
2026-05-30, 23:39
Medlem
Under i stort sett alla år har folk inte ansett invandringsfrågan som viktig nog eller ens varit intresserad av den. Hade jag röstat på Reinfelt, tack gode gud för att jag aldrig gjorde det, hade jag inte ens reflekterat över invandringen utan antagligen röstat fram honom pga dennes partis åsikter i andra frågor som stått mig nära.
Urless på folk som hävdar att "svenska folket röstat fram massinvandring" som att svenska folket haft en folkomröstning om frågan.
Citera
2026-05-30, 23:44
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Dom hade kunnat rösta hur som helst, resultatet var redan skrivet. Hade folk röstat på SD hade SD förändrats och levererat samma utveckling som vi ser i dag, fattar du vad jag menar? Det var redan kontrollerat och styrt. Hur svårt skall det vara för er att förstå??

Vem styrde och kontrollerade svenskarna att rösta på massinvandring decennium efter decennium? Var var detta skrivet? Vem skrev det?
Citera
2026-05-30, 23:47
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Under i stort sett alla år har folk inte ansett invandringsfrågan som viktig nog eller ens varit intresserad av den. Hade jag röstat på Reinfelt, tack gode gud för att jag aldrig gjorde det, hade jag inte ens reflekterat över invandringen utan antagligen röstat fram honom pga dennes partis åsikter i andra frågor som stått mig nära.
Urless på folk som hävdar att "svenska folket röstat fram massinvandring" som att svenska folket haft en folkomröstning om frågan.

Svenskarna förstod inte att det var en viktig fråga? Svenskarna förstod inte vad de röstade på? Svenskarna såg det inte komma?

Urless på folk som begär för mycket av svenskarna?
Citera
2026-05-30, 23:55
Medlem
Citat:
Svenskarna förstod inte att det var en viktig fråga? Svenskarna förstod inte vad de röstade på? Svenskarna såg det inte komma?

Urless på folk som begär för mycket av svenskarna?
Ja jag är urless på folk som i sociala medier, inklusive flashback, inte förstår att man röstar på det man brinner mest för. Hade jag brunnit för äldreomsorgen och upplevt Magda A som någon form av gud att få rätsida på eländet hade jag röstat på henne. Det är bara folk på internet som tror att invandringsfrågan är så jävla prioriterad i vardagen hos folk.
Citera
2026-05-31, 00:00
Medlem
Citat:
Vem styrde och kontrollerade svenskarna att rösta på massinvandring decennium efter decennium? Var var detta skrivet? Vem skrev det?
Vad är det du inte fattar? du kunde röstat NMR och fått samma resultat. Sådana saker styrs inte genom valresultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in