2026-05-30, 09:23
Medlem
barkeepers avatar
Claude var väl den Lemieux som spelade med Foppa i Colorado rätt länge?
Citera
2026-05-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Har för mig att de två jobbar ihop i agent branschen nu. Eller har gjort i alla fall.
Citera
2026-05-30, 09:55
Medlem
Auroras avatar
Citat:

Jo då. Kamensky - Forsberg - Lemieux bildade en fruktad anfallslina i mitten av 90-talet (The United Nations Line).

Kamensky har f.ö. låtit berätta att det var Claude som lärde honom att verkligen hata att förlora.
Citera
2026-05-30, 10:42
Medlem
KonungHonungs avatar
Kommer att minnas honom för Stanley Cup-segern 1996 med Peter Foppa Forsberg.

Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Osannolikt. Depression är en lågoddsare. Fackelgången kan eventuellt ha triggat igång något.

Tufft att vara fd elitidrottare när strålkastarskenet, uppståndelsen, slocknar osv

Rest in peace.
Är man inte en klinisk narcissist så nöjer man sig med att gråta ut i Ferrarin. Måste va nåt annat. Indiska koloniseringen av Kanada kanske?
Senast redigerad av KonungHonung 2026-05-30 kl. 10:53.
Citera
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2026-05-30, 13:59
Moderator
En massa OT och tjafs om andra spelare plockat.

Det är inte vare sig relevant eller nødvändigt att skriva att man inte känner till vem han var, passa då på att lära mer i stället.

/Mod

/Mod.
2026-05-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Exakt, följer hockey, aldrig hört talas om honom
Konstigt..som totalt ointresserad av hockey..tja av all sport, kvinna och 50+ vet jag iaf att han var världsberömd hockeyspelare....
Citera
2026-05-30, 14:53
Medlem
Vet ej vem han var eller hans tidigare problematik.

Men alltid när jag läser att någon i den åldern tagit sitt liv speciellt om man har rätt rätt bra ställt i övrigt i livet är att personen fått en pissig sjukdom som man ej vill lida igenom behöver ej vara så i detta fall men nögot som alltid dyker upp i mitt huvud.

Jag föreställer mig sjölv ör jag är 60 o säg att jag var en obotlig hjärntumör eller als eller annat skit frågan är om man kanske inte då bara gör slut på allt så snabbt som möjligt istället för att kämpa mot något som ej går att vinna.
Citera
2026-05-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Vet ej vem han var eller hans tidigare problematik.

Men alltid när jag läser att någon i den åldern tagit sitt liv speciellt om man har rätt rätt bra ställt i övrigt i livet är att personen fått en pissig sjukdom som man ej vill lida igenom behöver ej vara så i detta fall men nögot som alltid dyker upp i mitt huvud.

Jag föreställer mig sjölv ör jag är 60 o säg att jag var en obotlig hjärntumör eller als eller annat skit frågan är om man kanske inte då bara gör slut på allt så snabbt som möjligt istället för att kämpa mot något som ej går att vinna.

Förmodar att en obduktion kommer genomföras. I så fall lär vi få reda på om hade en tumör eller liknande.
Citera
2026-05-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag kommer att minnas honom som en effektiv jävla hårding, en sån som alla önskade att de hade i sitt lag. Kanske inte den mest tekniska, snabbaste, målfarligaste…men den som aldrig vek ner sig….förrän nu då tydligen. Vet man hur han tog sitt liv? Att avsluta det i en möbelaffär är lite udda.
Om han äger den är det väl inte så konstigt? Stort, lugnt, tomt på folk på kvällen. Kommer ju hittas dagen därpå av anställda och inte hemma av ev. barn.
Citera
2026-05-30, 16:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Hur dum och okunnig får man vara?

”Jag har nollkoll men ett dumt inlägg är väl okej.”
Citera
2026-05-30, 16:48
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hur dum och okunnig får man vara?

”Jag har nollkoll men ett dumt inlägg är väl okej.”

Menade mest till dom som menar att han var okänd jämfört med den andra Lemieux. Frågan var alltså retorisk. Inte var den speciellt otrevlig eller riktad till dig heller, orka kasta sig på tangenterna och kräkas…tönt
Citera
2026-05-30, 19:03
Medlem
Jag har ett par funderingar.

1. Varför ägde han något så tråkigt som en möbelaffär om han var ekonomiskt oberoende? Finns väl ingen människa på den här planeten som har möbler som passion.

2. Hur gjord han det? Skjutvapen? Hängning? Snittat underarmarna? Piller och alkohol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in