2026-05-29, 23:11
Medlem
zombie-nations avatar
Konstigt sätt att sprida sina åsikter. Nu har jag ju gått ur partiet och vet inte hur jag ska rösta, så det funkar ju inte ändå. Sedan håller jag det lite hemligt med, för de flesta omkring mig är sossar och de har bara tagit förgivet att jag är sosse. Så vid allra bästa tillfället ska jag berätta att jag inte är sosse och aldrig röstat på sossarna. Men det måste få bäst effekt. Har väntat i flera år.
Citera
2026-05-29, 23:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så du är gift med en person som inte känner till vilka åsikter du har och var du står politiskt/ideologiskt?
Hur är det möjligt?

Jo självfallet, men det kan ju ändå bli tjafs när det förs på tal. Dessutom reagerar folk inte lika mycket på innehållet som på paketeringen och det sociala sentimentet. SD t.ex. betraktades ju som dödsknarkarnazister som skulle utrota alla invandrare för inte så länge sedan.
Citera
2026-05-29, 23:47
Medlem
idiamindadas avatar
Alla former av politisk attribut känns fel. Då har man ju redan bildat sig en uppfattning om personen baserad på de fördomar man har. Speciellt inte på ytterdörren. Dumt att dra på sig skit.
Citera
2026-05-30, 00:19
Medlem
Baimeis avatar
Har en skylt med symbol för AR-15 och Dobermann i kombination med texten "kommersiellt, politiskt, religiöst och annat bettleri förbjudet" med översättning till arabiska, romani, albanska och somaliska.
Citera
2026-05-30, 00:25
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så du är gift med en person som inte känner till vilka åsikter du har och var du står politiskt/ideologiskt?
Hur är det möjligt?

Han låtsas vara sosse och röstar på Sd i smyg, jag undrar hur resten av deras relation ser ut!
Citera
2026-05-30, 00:35
Medlem
Lillarapunzels avatar
Klistermärke på ytterdörren hade varit tämligen värdelöst, ty det hade krävts hemfridsbrott för att kunna se det. Däremot är min politiska åsikt ingen hemlighet IRL, inte för den närmare hembygden åtminstone.
Citera
2026-05-30, 01:07
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Partiklistermärke på ytterdörren, ja det vågar jag men ser ingen nytta då jag bor i eget hus, kanske kan jag sätta de på postlådan istället så de som går förbi kan se det!

Ett parti klistermärke på postlådan eller liknande har man sätt ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Konstkuk
"Jag är smart nog att förstå att vänter vs höger är manipulation"

Har jag på min dörr.

Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Nej, så fritt är inte vårt samhälle. Det kan få konsekvenser. Lika lite som du skulle sätta ett klistermärke på ditt favoritlag eller liknande på bilen.

Riskfaktor att bli trakasserad om fel budskap.

Kanske var mer vanligt förr med ett litet parti klistermärke vid ringklockan S, VPK:are eller KDS eller budskapet Atomkraft nej eller ja Tack
Citera
2026-05-30, 01:13
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Varför skulle man ha det? Vad skulle det tjäna till? Jag ser inte nyttan med att dela med sig av meningslös information till kreti och pleti. Det gäller inte bara partisymboler utan även klubblagssymboler, båtklubbar eller "lustiga" bakrutestreamers. Vad ska sånt tjäna till? Vem bryr sig om dig? Eller om mig? Våra respektive val och sympatier är helt irrelevanta för hela resten av världen. Så varför ska man fästa en partisymbol på sin ytterdörr? "Höhö, nu ska jag reta grannarna med att jag röstar på Folkpartiet"? Ju äldre jag blir desto mindre förstår jag mig på min omvärld.
Citera
2026-05-30, 07:40
Medlem
Eurodiscos avatar
Klart jag vågar men förstår inte varför man ska ha klistermärken på Dörren.? Hade förövrigt ett stort klistermärke med Nationaldemokraterna på min bil när det partiet fanns
Citera
2026-05-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Hm.. Jag väljer medvetet att inte rösta - det kanske man skulle sätta på dörren? "Röstfritt hushåll!" Eller "Ner med demokraturen!"

Jag är inte helt emot demokraturen.
Men jag är lite nyfiken.

Finns det något som är bättre än demokratur?
Citera
2026-05-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Har sett en del som har ett litet klistermärke vid ringklocka.

Vågar och vågar, nog skulle man
våga allt, men väljer nog att avstå.

Om man skulle våga.
Så skulle man göra.

Jag kan stå för att.
Det är inte helt rätt i Sverige.

Men gör man inte det så är det väl nånting som hindrar en.
Citera
2026-05-30, 11:30
Medlem
Banditas avatar
Jag skulle definitivt våga, men jag ser verkligen inte vad vitsen med det skulle vara. Inte ens brevbäraren kommer ända fram till dörren längre utan stannar vid postboxarna, så vem är det tänkt att jag skall proklamera min åsikt för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in