Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Varför ta ut pengar som utdelning, då tar kronofogden dem, bättre att unna sig genom företaget. En bekväm bil räddar fler barn.
Om pengarna är inom den ideella föreningen Dumpen, så är det inte att ses som ett företag, inte i närheten, några uttag av vinst är det inte frågan om under ett sådant förhållande. Ej tillåtet ta ut vinst ur en ideell förening.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tatueraren
Såg att dumpen köpt in en Mercedes-Benz GLC 300 e 4-matic, 320hk för 4 dagar sen för 499 900:-
Kan möjligtvis förklaras av detta:
Citat:
Föreningen Dumpen: En ideell förening (org.nr 802540-4206) som bland annat hanterar donationer och den operativa verksamheten.
Vilket betyder pengar som tjänas måste återinvesteras i föreningen. Dom kan alltså inte plocka ut lön, men dom kan plocka ut pensionsförmåner, gå på spa och slänga pengar på en bil. Om detta stämmer så säger det mig att dom driver den ideella föreningen som den ska göras, pengar ska återinvesteras i verksamheten. Om det stämmer att bilen är en del av just den ideella föreningen.
Med tanke på hur mycket bil dom åker så tänker jag mest, varför inte ha en bil i halvmiljonklassen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Denvitaliljan113
Från FB Daily Sweden
Patrik Sjöberg öppnar upp om den djupa ensamheten: ”Jag har inga vänner” – nu berör hans smärtsamma ord hela Sverige och avslöjar den tunga verkligheten bakom livet långt från rampljuset..
Jag kan väl tycka att det måste runnit mycket vatten under broarna, sedan Patrik stod i baren med läderbyxor och borde gått vidare. Men visst, vissa hade sin sociala storhetstid som yngre och så hände inte allt för mycket socialt när det ljuset slocknade. Konstigt ändå, för snacka kan han, vilket för mig säger han inte borde haft problem med att skaffa sig en personlig umgängeskrets under åren som gått.