Citat:
Ursprungligen postat av
benspeed
Tycker ofta det är väl hårda bedömningar här inne. Vad är en okej eller genomsnittlig insats? Nielsen har varit skadad under våren och att hon redan är igång och tävlar är ju starkt. I hennes fall har hon också ett ganska så starkt personbästa som är svårare att nå jämfört med en sån som Provci som inte är lika etablerad än. Cernjul placerar sig stabilt i ett stökigt lopp och slår många löpare med bättre personbästa. Vad var då deras insats, genomusel? Någonstans kan inte jämförelse med personbästat vara den enda måttstocken på en prestation som ju är den enskilt bästa prestationen personen gjort och oftast i mycket goda förhållanden. Som tidigare nämnts blåste det tydligt på tävlingen och slår man ihop manliga och kvinnliga 800/1500 noterades enbart 2 nya personbästan på 48 fullföljande. Jag tyckte alla medeldistansare gjorde godkända insatser.
Jag skrev faktiskt OK för Cernjul. Ja, hon slog många med bättre personbästa, men henne personbästa var ifrån ifjol av en Cernjul som inte alls var på årets nivå. Jag bedömde hennes prestation relativt vad hon visat tidigare i vår.