2026-05-29, 10:09
Medlem
Elstöd, drivmedelsskatter, kollektivtrafikbiljetter, jas till Ukraina.

Jag fått nog. Och då bor jag ändå i villa och har två bensinbilar. Det har gått för långt.
Citera
2026-05-29, 10:16
Medlem
Dom spenderar inte, dom TAR MINDRE av skattebetalarna...
Citera
2026-05-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge

Jag fått nog. Och då bor jag ändå i villa och har två bensinbilar. Det har gått för långt.

Inget fel i reformerna för vanligt folk.

Fel i att tidö är mutade av sina vänner på krigsindustrin att tvätta våra skattepengar till eliten och tog in oss i krigsoganisationen nato.

Tidö är precis som övriga partier också mutade av bankmaffian där 5banker tagit bort kontanter och stängt alla kontor som vi får betala genom arbetslöshet och mer skatter och ett fattigare sverige och nya lån medans 5banker snor 200000 miljoner kronor av våra pengar varje år på lufttjänster och på att trycka digitala låtsaspengar in i systemet som skapar inflation och krasch av kronan.

Tidö har bara gjort fejkreformer där man kräver att de som redan idag tar kontanter ska ta kontanter men man tvingar inte bankmaffian att återöppna kontoren och hantera landets enda riktiga pengar från staten utan man låter bankerna sno våra pengar mitt framför näsan.

Man har inte ens tvingat sj att börja ta emot pengar som i öviga europa.

Sjukt mutade politiker vi har i sverige.
Citera
2026-05-29, 10:53
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Alla vet att ni har fått nog och tröttnat på att vara i opposition, det är väl därför ni kampanjar inför valet, eller hur? Men vilket parti, tro? Hmm, Du är emot JAS till Ukraina, då är du inte S. Du är emot satsningen på kollektivtrafik., då är du inte MP.

Återstår - du är V? Hade jag rätt?
Citera
2026-05-29, 11:30
Medlem
Planen skuldsättning inför s övertagande
Sen ta tillbaka 2030
Citera
2026-05-29, 12:20
Medlem
Har inga problem med deras skattesänkningar det som är idiotiskt är att de går fram med temporära sänkningar, gör dessa permanenta direkt, som momsen på mat etc
Citera
2026-05-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har inga problem med deras skattesänkningar det som är idiotiskt är att de går fram med temporära sänkningar, gör dessa permanenta direkt, som momsen på mat etc
Kommer troligtvis ske när man lyckats minska andra budgetposter, t ex SIDA.
Citera
2026-05-29, 13:36
Medlem
dude2ks avatar
De gör bara en massa skit. Ukraina stödet måste upphöra förfan.. helt sinnessjukt.
Citera
2026-05-29, 13:56
Medlem
Jo, det blir faktiskt löjligt med en massa temporära småpluttbidrag så här i slutet av mandatperioden. Det krävs inte så värst hög IQ för att syna valfläsket.

JAS till Ukraina är en annan sak.
Citera
2026-05-29, 14:45
Medlem
Jag håller med dig. Människor måste ju betala för sitt eget månadskort, elräkning och mat.

Problemet är bara att vänstersidan är ännu värre.
Citera
2026-05-29, 15:40
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Håller helt med, ska Tidö bedriva sossebidragspolitik så kan vi lika gärna ha en röd regering.

Det som stör mig mest med bidragspolitiken är att den långsiktigt gör Sverige fattigare genom att fördröja teknikväxlingar och effektivare användning av resurser, vi blir ett gammalt ineffektivt östland helt enkelt.
Citera
2026-05-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Håller helt med, ska Tidö bedriva sossebidragspolitik så kan vi lika gärna ha en röd regering.

Det som stör mig mest med bidragspolitiken är att den långsiktigt gör Sverige fattigare genom att fördröja teknikväxlingar och effektivare användning av resurser, vi blir ett gammalt ineffektivt östland helt enkelt.
Om USA är det land som du ser som teknikvänligt så har den amerikanska staten spenderbyxor som är ungefär fem gånger så vida som den svenska staten, och vi har bara haft ett par år med budgetunderskott. USA har haft budgetunderskott sedan 90-talet då man hade några år under Clinton då man faktiskt betalade tillbaka på statsskulden.

Under våra år med budgetunderskott så har den svenska statsskulden knappast ökat alls som andel av BNP utan ligger kvar på nivåer där somliga ekonomer anser att det vore skadligt att underskrida eftersom det skulle ta bort marknaden med svenska statspapper. (Fråga mig inte mer om just det för jag är inte ekonom).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in