2026-05-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
Tänkte detsamma men tror tyvärr inte att socialtjänsten är här inne o läser o jag vet inte om man kan anmäla det för det är ju inte olagligt. Man kan ju hoppas att det kommer fram till socialtjänsten iallafall.

Det man kan anmäla är ju om man tänker att det finns en oro för barnet skull och den miljön som blir etc
Citera
2026-05-28, 14:45
Medlem
Citat:
Tänkte detsamma men tror tyvärr inte att socialtjänsten är här inne o läser o jag vet inte om man kan anmäla det för det är ju inte olagligt. Man kan ju hoppas att det kommer fram till socialtjänsten iallafall.

Går att orosanmäla om man är rädd att barnet/barnen blir exponerade i samband med detta, typ vid marknadsföring av det, videon där hon pratar om exklusivt innehåll till exempel, hördes inte barnen i bakgrunden då? Vilket jag tycker de blir överlag när hon som för ett tag sen la ut ”kom och chatta med mig” och sen direkt efter en bild på stora C utan kläder med en liten emoji som knappt täckte något.
Även om barnen riskerar bli igenkända, om dom är i hemmet när hon ”jobbar” med det, dock bara om det påverkar omsorgen för barnen eller att dom syns i bakgrunden.
Tror det viktiga är att inte lägga fokus på vad hon gör, utan hur barnen i sig blir drabbade isf om en orosanmälan ska göras.
Jag tycker de blir väldigt konstigt att kombinera det med att sen lägga ut halvnakna/nakna/ vanliga bilder på barnen och jag tycker det är helt sjukt hur hon själv inte kan inse det.
Citera
2026-05-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Går att orosanmäla om man är rädd att barnet/barnen blir exponerade i samband med detta, typ vid marknadsföring av det, videon där hon pratar om exklusivt innehåll till exempel, hördes inte barnen i bakgrunden då? Vilket jag tycker de blir överlag när hon som för ett tag sen la ut ”kom och chatta med mig” och sen direkt efter en bild på stora C utan kläder med en liten emoji som knappt täckte något.
Även om barnen riskerar bli igenkända, om dom är i hemmet när hon ”jobbar” med det, dock bara om det påverkar omsorgen för barnen eller att dom syns i bakgrunden.
Tror det viktiga är att inte lägga fokus på vad hon gör, utan hur barnen i sig blir drabbade isf om en orosanmälan ska göras.
Jag tycker de blir väldigt konstigt att kombinera det med att sen lägga ut halvnakna/nakna/ vanliga bilder på barnen och jag tycker det är helt sjukt hur hon själv inte kan inse det.

Sant!! Är det någon här som kan orosanmäla som har sett det hon lagt ut? Jag själv har inte sett utan bara läst här så känns dumt om jag skulle anmäla.
Citera
2026-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Håller med. Blir genuint äcklad av detta. Ska hon sälja sig själv online får hon väl åtminstone ha vett nog att hålla barnen långt borta från samma plattformar där hon marknadsför skiten. Det krävs fan inte hög IQ för att förstå vilka konsekvenser det här kan få för ungarna. Hade redan låga tankar om N, men nu har det faktiskt passerat gränsen. Vad är det för allvarligt fel på människan egentligen?
Citera
2026-05-28, 17:41
Medlem
Citat:

Dom startade ju en utredning mot familjen där de bland annat gör hembesök. De flesta soc-anmälningar mot offentliga personer läggs bara ner efter ett samtal. Men här bedömdes det att utredning skulle startas, men den visade inga fel
Citera
2026-05-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Håller med. Blir genuint äcklad av detta. Ska hon sälja sig själv online får hon väl åtminstone ha vett nog att hålla barnen långt borta från samma plattformar där hon marknadsför skiten. Det krävs fan inte hög IQ för att förstå vilka konsekvenser det här kan få för ungarna. Hade redan låga tankar om N, men nu har det faktiskt passerat gränsen. Vad är det för allvarligt fel på människan egentligen?

Tycker faktiskt det är sjukt oansvarigt av henne att beblanda barnen med det. Att hennes mamma dessutom inte heller kan stoppa henne och säga att det räcker.
Antalet pefiler det finns och dessutom oxå lockas till N’s Instagram där hon & även mamma delar sådana bilder på barnen. Jag har egentligen inget emot att man delar bilder på sina barn, men N kanske är fel person att göra de med tanke på de som följer henne & att hon tror att en liten blomma som knappt täcker något ska skydda stora C. Och blir hon tillsagd på det så blockas man.
Hon är tyvärr uppvuxen med tankesättet ”jag gör vad jag vill” och det är nog alldeles för sent för henne att ändra på det. Speciellt när mamma fortfarande hänger på och tycker lika, att hennes dotter aldrig gör fel och alla andra är problemet.

Jag tänker väl att man borde få någon slags uppenbarelse av att man själv är problemet när så många inte håller med en
Citera
2026-05-28, 19:37
Medlem
Viktor har tagit bort både Snapchat och Instagram i och med relationen med nicci. Men nicci har fler sociala medier än nånsin.
Har Viktor tagit bort sociala medier i risigare relationer är det enbart kopplat att han hamnade i niccis klor ?
Haha i podden erkänner Jeanette att hon brukar ha ”snack” med niccis ex, Nicci skrattar och säger att ”dom skiter ju på sig då! Haha!” Verkar vara något återkommande att är man tillsammans med Nicci så får man morsan på köpet
Citera
2026-05-28, 19:38
Medlem
Kan inte nicci sköta sina relationer själv utan sin mamma eller måste mamma vara den som tar snacket när ”pojkvännerna har ljugit” ?
Citera
2026-05-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu
Viktor har tagit bort både Snapchat och Instagram i och med relationen med nicci. Men nicci har fler sociala medier än nånsin.
Har Viktor tagit bort sociala medier i risigare relationer är det enbart kopplat att han hamnade i niccis klor ?
Haha i podden erkänner Jeanette att hon brukar ha ”snack” med niccis ex, Nicci skrattar och säger att ”dom skiter ju på sig då! Haha!” Verkar vara något återkommande att är man tillsammans med Nicci så får man morsan på köpet

Brukar ju vara vanligt i toxiska relationer. Att ena parten drar den andra ifrån allt den har för att den ska endast vara i partnerns värld.
Med tanke på hennes tidigare relationer och hur detta nu ser ut så tycker jag det ser mer ut som att exen är offer.
Citera
2026-05-28, 20:17
Medlem
Citat:
Brukar ju vara vanligt i toxiska relationer. Att ena parten drar den andra ifrån allt den har för att den ska endast vara i partnerns värld.
Med tanke på hennes tidigare relationer och hur detta nu ser ut så tycker jag det ser mer ut som att exen är offer.

O inte hållbart i längden !
Citera
2026-05-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Förstå mig rätt, håller med i det mesta. Men när det gäller sexuellt utnyttjade kvinnor (och män) har det visat sig att man kan reagera olika, de kan bli mer promiskösa eller varit innan eller tvärtom bli slutna. Det finns inga regler hur man reagerar på sexuella trauman.

Däremot inte konstigt att folk undrar vad som pågår när hennes höga svansföring blir avslöjat. Hur hon hela tiden vill framstå som finare och att hon "håller på sig". Det hon kritiserar andra för, som one night stand och "rynkar på näsan åt". Tycker nog detta är ganska mycket äckligare, dubbellmoral på hög nivå.

Hade det bara drabbat henne tror inte många reagerat, men nu är det två barn där deras säkerhet kan sättas på spel med alla äcklen ute på nätet, godtroget att tro att alla är normala.

Alla historier om hur hon inte är den som gjort fel. Som att åka utomlands med barnet, bara för hon kunde och då skylla på staten att det tagit tid 🤐
Hon glömmer och ljuger om en hel del är därför jag inte tror henne. Gäller att ha bra minne om man ska ljuga och ändra narrativ med tiden. Nedtryckt tror jag inte på däremot osäker pickme girl som är så uppmärksamhetstörstande som inte tål nej för då känner hon sig nedtryckt 🤷‍♀️

Att hon inte är helt "normal" blir ju allt tydligare för fler. Problemet är att hon säger så mycket dumt och sedan gör det själv. Tydligt att hon skulle väntat med barn och inte tillgodosett J:s önskan om att bli ung mormor.
Jag förstår dej ! Hela den här grejen med börjar bli extremt obehaglig .
Jag skiter I henne personligen ända anledning att jag följer N numera är endast pga barnen .

Hur kan J heja på sin dotter i detta lägge .
Jag slår vad om att båda tycker det är spännande och lite sexigt i deras ögon att kåta unga killar el äckliga gubbar som har N framförallt som runkobejkt .
Finns ju en anledning till varför båda vill bli kallade Milf .

I våra ögon sett är det inte normalt någonstans och någonstans försökte hon drar ner A i skiten för att rentvå sig själv .
Hitta på lögner mm för att flytta fokus till något annat .

Hoppas fler får upp ögonen och faktiskt inser vad N och J håller på med
Citera
2026-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Verkligen!
Undrar hur mycket socialtjänsten synat denna familj egentligen?!

Känns väldigt desperat och gränslöst av N att "Sexchatta" på DM- Link.

I myndigheters ögon måste detta vara till A fördel och till N:s nackdel.
Det har jag undrat många ggr hur deras hembesök ser ut i deras fall .
Då något är riktigt skevt .

Det är mkt som talar för As fördel i detta fall . Då N medvetet utsätter inte bara sig själv utan även barnen i fara .
Då du aldrig kan veta vad det är för människor som sitter bakom dessa konton

Citat:
Nä dom kanske inte går in och läser just här men vid närmare granskning så kommer dom få fram det .
Anser du att ett barn är i fara ska du anmäla . Ju fler som känner så , så kollar dom upp fallet

Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Det man kan anmäla är ju om man tänker att det finns en oro för barnet skull och den miljön som blir etc
precis och nu har vi kommit i ett läge att hon utsätter inte bara sig själv utan även barnen . Då hon bjuder in främmande män i hennes privata liv .
Och att hon gör det när barnen är hemma inte tryckt någonstans. Det räcker med att stora C springer förbi el hon visar lilla C av misstag .

Citat:
Exakt håller 100 % med dej ❤️🙏 hon utsätter dom för fara av denna typ av exponering då barnen badar nakna . Räcker med att någon suddar ut blomman så vips så är C naken .

Vet inte vad hon lever i för värld då föräldrar bli varnade och upplysta att aldrig lägga ut bilder på barnen nakna offentligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in