2014-10-15, 21:46
Medlem
XBLXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Berätta gärna mer om Lokka, fick han spö osv?

Han blev tidigt pensionerad haha. Har int hört om honom på länge men han fick väl ganska risigt till.
Citera
2014-10-15, 22:31
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dorf
Stämmer det verkligen att Stockholm är Europas enda stad utan lagliga väggar? Menar dom då som staten tillhandahåller? Finns väl på Cyklopen osv men räknas kanske inte?
Räknar man enbart huvudstäder så stämmer det kanske.
Citera
2014-10-15, 22:33
Medlem
Cummos avatar
Nolltoleransen har väl egentligen mest rört statliga satsningar. Ett fame som Snösätra eller Cyklopen är ju båda privata initiativ. Dessa kan inte kommunen rå på - nolltolerans eller inte. Man får göra vad man vill med sina egna väggar.

Det har ju däremot inte hindrat borgarna från att bedriva lobbyverksamhet mot sådana satsningar. Säkerligen hade de försökt skicka ut någon kostymklädd expert med någon förvirrad konstapel och förklarat hur mycket knark, brottslighet och skit deras projekt skulle föra med sig. Ibland viker folk ner sig då.

Sådant blir det nog mindre av. Och mer av lagliga ytor.

För alla som vill uttala sig utan att veta ett smack om vad de pratar om som Kalimist8 kan jag berätta att satsningar med lagliga ytor att måla på enligt undersökningar (Norrköping till exempel) oftast minskar det illegala måleriet. Att det skulle öka har inte kunnat fastslås i någon undersökning.

Så det blir inte fler att hetsa snuten på för den sakens skull i alla fall.

Pådraget på stan lär inte se annorlunda ut. Många gillar att plocka politiska poäng med hårda tag mot klotter - oavsett politisk tillhörighet - även om till exempel nedskräpning kostar nästan lika mycket enligt Stockholms Stad.

När såg ni senast någon bli civilspanad eller nedslagen för att kasta en fimp, till exempel.
Citera
evilhoneys avatar

Moderatormeddelande

Postat av evilhoney 2014-10-15, 22:48
Moderator
OT raderat, detta är INTE för/emot graffiti-tråden.
OT kommer även i fortsättningen resultera i varningar.
//mod
2014-10-16, 00:13
Medlem
Wotoloms avatar
Underbart! Har länge väntat på det här. Nu får Ulla Hamilton något att suga på.
Citera
2014-10-16, 00:36
Medlem
Fittcare, kommer köra lika mycket som tidigare.. Trist bara att massa färskingar kommer börja köra mer och ta upp mina ytor..
Citera
2014-10-16, 11:01
Medlem
Cummos avatar
Ytor är inget problem om man vill köra hårt i Stockholm. Det är snarare stake som saknas. Den lilla detaljen påverkas inte av nolltoleransens vara eller icke vara.
Citera
2026-05-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Frågan är, kommer det släppas lagliga vägger i stockholm?
Eller utifall det kommer släppas lite friare, vilket inte vore helt fel heller.

Dock tror jag att det kommer sluta med att du får åka till e kåk där dom kontrollerar vad du målar, med tanke på stockholms kultur pk elit.

Dock tror jag att buffen kommer kanske tillåmed vara lite mer alert för att visa att det inte är ok att måla någonstans förutom avsatt plats.

Men drömma om ett friare stockholm kan man ju alltid göra....

Snösätra har ju massor med lagliga väggar!
Citera
2026-05-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Fittcare, kommer köra lika mycket som tidigare.. Trist bara att massa färskingar kommer börja köra mer och ta upp mina ytor..

Det är väl bara kul att fler målar och vågar köra på offentliga ytor!?

Du får väl se till att vara snabb och modig nog att måla på dina väggar innan någon annan gör det.

Jag började måla för ett år sedan och jag blir 40 i år. Mer färg åt folket och jag välkomnar alla nykomlingar inklusive mig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in