2026-05-27, 14:43
Medlem
Harry_s avatar
Går det att se om man har både reg o vin nr ?

hittar inget på car info, transportstyrelsen eller biluppgifter
car info säger att den är exporterat men inget mer
transportstyrelsen säger bara avregistrerad

tackar
Citera
2026-05-27, 15:55
Medlem
Vad är det för bil? Modern? Då kan man alltid hitta vart om man har tillgång till olika system
Citera
2026-05-27, 17:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollish
Vad är det för bil? Modern? Då kan man alltid hitta vart om man har tillgång till olika system

2015 helt vanlig bil

om jag hade tillgång till olika system så skulle jag inte fråga
Citera
2026-05-27, 20:31
Medlem
BAB7s avatar
Majoriteten av begagnade bilar som lämnar Sverige (Skandinavien och Tyskland) hamnar i Polen, Rumänien och Bulgarien.
Citera
2026-05-27, 21:41
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Majoriteten av begagnade bilar som lämnar Sverige (Skandinavien och Tyskland) hamnar i Polen, Rumänien och Bulgarien.

ok tack och vart hamna min bil?
Citera
2026-05-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
2015 helt vanlig bil

om jag hade tillgång till olika system så skulle jag inte fråga

Blir svårt att hjälpa dig när du inte ens skriver bilmodell så jag kan kontrollera om det är ett märke jag har tillgång till.
Citera
2026-05-28, 18:41
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Blir svårt att hjälpa dig när du inte ens skriver bilmodell så jag kan kontrollera om det är ett märke jag har tillgång till.

Nissan Qashqai
Citera
2026-05-31, 12:42
Medlem
Citat:
Nissan Qashqai

Du har sålt din älskade Nissan Qashqai och ser att den exporterats som exporterad och vill veta vart?

Har du prövat att kontakta Transportstyrelsen och begärt ut handlingarna relaterade till bilens export? Då lät det väl framgå eftersom Transportstyrelsen behöver få in underlag på att bilen förtullats eller registrerats i ett annat land
Citera
2026-05-31, 12:46
Medlem
Citat:

Hur fungerar detta, har biltillverkaren databaser som håller reda på i vilket land bilarna de tillverkat är registrerade?
Skickar myndigheterna i landet som important bilen någon underrättelse till tillverkaren när de registrerar in en importerad bil eller hur underhålls dessa databaser?
Citera
2026-05-31, 14:36
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur fungerar detta, har biltillverkaren databaser som håller reda på i vilket land bilarna de tillverkat är registrerade?
Skickar myndigheterna i landet som important bilen någon underrättelse till tillverkaren när de registrerar in en importerad bil eller hur underhålls dessa databaser?

alla tillverkare har väl koll på sina egna märken som reggas hos transportstyrelsen
eller?
Senast redigerad av Harry_ 2026-05-31 kl. 14:38.
Citera
2026-05-31, 14:48
Medlem
Citat:
alla tillverkare har väl koll på sina egna märken som reggas hos transportstyrelsen
eller?

Transportstyrelsen säljer ju glatt uppgifter till alla så det har de säkert. Men tänker på länder som är mer noga med hur de hanterar data, säg tex Tyskland?
Citera
2026-06-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Transportstyrelsen säljer ju glatt uppgifter till alla så det har de säkert. Men tänker på länder som är mer noga med hur de hanterar data, säg tex Tyskland?
Men bara till fordon dom har regnr till!
Finns t ex 2 Suzuki Jimny 2025 till salu på Blocket.
Gissningsvis importer från Indien.
Hur får man veta om bilarna är svenskreggade och i s f vilket regnr.

Går ju förståss att ringa säljaren, men det vill jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in