2026-05-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Va!??

Landslagstjejen?
https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2026/05/f16-polen-sverige-i-gniewino/

Nej nej, om jag förstått det rätt var flickan som blev påkörd 14 snart 15 (tyckte jag läste någonstans 14, men inte helt säker)
Den tjejen ni skriver om nu är född 2010, alltså 16...
Citera
2026-05-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Tror det är hon: https://www.mff.se/spelare/l*ly-b*rglund/

*=i,e

Stämmer med förnamn, ålder och MFF
HELT OMÖJLIGT ATT DET ÄR HON !
I lördags 23/5 spelade landslaget F16 mot Polen och Lily B var med i startelvan.
Det är helt oacceptabelt och oansvarigt att namedroppa när man inte är 200% säker.
Citera
2026-05-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Nej? Jag varken gör mig till eller har någon psykisk diagnos. Men jag råkar veta att alla, som inte är svenskar, inte begår brott. Det en relativt liten del.

Rasister ser det däremot så. Obildade sådana. Som generaliserar och tror att alla med en viss hudfärg (I bästa fall, om ens det) gör samma sak som exempelvis denna förare. Det kallas för okunskap.

Ni brukar ha noll förmåga att ta in information som strider mot ert reptilseende också.

Du snackar så mycket skit! Har du någonsin varit i Malmö? En stor del av invandrare från MENA är dömda för brott, då ska man ha i beaktning att det är väldigt svårt att åka dit. Det finns data på det. Och är det humanism att ta emot sånt här pack som dödar fina människor? NEJ!!
Citera
2026-05-25, 16:51
Medlem
tzjs avatar
Han har alltså en kriminell historik, och har likt andra mellanösternmän så kort stubin att han hotat att skjuta en polis i huvudet. Ok.

Vad krävs det för att återkalla körkortet på livstid för en sådan person? Finns det alternativet ens?
Politiker bör titta på att justera lagarna så att personer som denna idiot aldrig mer kan sätta sig bakom ratten på ett fordon. Om det så krävs fotboja resten av livet.
Citera
2026-05-25, 17:00
Medlem
avulsions avatar
Då blir det en mindre muslim i nästa palestinademonstration i Malmö? Han lär ju inte komma ut på några år, och hoppas han utvisas till rövhålet där han hör hemma.
Citera
2026-05-25, 17:07
Medlem
Gick hit för att jag trodde att videon skulle visa hur bilen körde och krocken. Inte efter matchen och definitivt inte kroppen.
Väldigt glad att jag läste att så skulle va fallet innan jag letade vidare efter den.
Fyfan hur är man funtad om man filmar det och delar 🤮

Såg också att han erkänner både vållande och vårdslöshet
Citera
2026-05-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttifrutti80
Den enda lösningen här är utvisning! Gratis busskort? Tror du att dessa typer sätter sig på en buss? Han behöver inget körkort för att köra bil. Han skulle fått sitt straff för länge sen, då hade vi kanske besparat en familj den här sorgen de går igenom nu och resten av sina liv

Han har ju redan varit körkortslös länge och kör uppenbarligen ändå , så nej. Han kommer knappast sätta sig på en buss även om den är gratis
Citera
2026-05-25, 17:15
Medlem
Orgelnistens avatar
Befinner vi oss på Flashback eller på Familjeliv?

Ni som vet var videon finns, lägg upp länk nu!
Citera
2026-05-25, 17:16
Medlem
gofigurs avatar
Adam/Rami äger inte bil.
Fel namn igen?

Reg nr?
Senast redigerad av gofigur 2026-05-25 kl. 17:18.
Citera
2026-05-25, 17:19
Medlem
"Enligt Sydsvenskans källor ska 39-åringen även ha dödshotat poliserna som grep honom efter att han kört ihjäl flickan på Södervärn"

På riktigt?? Kom igen nu!
Klart som fan att han erkänner ett bott som han kommer undan med som högst 6 år (minus hälften) istället för att straffas för mord. Vi förtjänar verkligen allt det som händer i vårt samhälle, tyvärr
Citera
2026-05-25, 17:31
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Vad krävs det för att återkalla körkortet på livstid för en sådan person? Finns det alternativet ens?

Högst tre år kan man kalla in körkortet på. Om det inte finns medicinska hinder, då kan man dra in det tills vidare. Vilket iofs psykisk sjukdom borde kunna ingå i. Om de nu kommer fram till att han är psykiskt sjuk.
Citera
2026-05-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Högst tre år kan man kalla in körkortet på. Om det inte finns medicinska hinder, då kan man dra in det tills vidare. Vilket iofs psykisk sjukdom borde kunna ingå i. Om de nu kommer fram till att han är psykiskt sjuk.

2 år eller mer så måste man dock ta om det. Vilket innebär att du behöver bli godkänd från transportstyrelsen (körkortstillstånd) för att ens få lov att köra upp och skriva upp igen.
Vet inte hur länge/på vilka grunder de kan neka dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in