2019-06-14, 02:33
Medlem
kattendauds avatar
Ett samlingsinlägg till flera av er

Först ett förlåt till trådskaparen ifall detta är offtopic, men anser själv att frågorna är direkt relaterat till ämnet vi pratar om här.

Ja, vad hände eg med 4-Metylpregabalin?

Och har ni mer info om den nya analogen Pfizer tar fram? Det lär väl isf ta ÅR innan den kommer ut här i Sverige?

För det tredje vill jag nog gå i försvar till leverantören... att ÄVEN om det var skit, så kanske kanske det ändå var en välavvägd satsning? Jag menar, allt vi försöker i livet blir ju inte så bra som vi tror... Leverantören i fråga har skött sig i många år, och tagit över där andra (tyvärr) slutade. De har dessutom (i mitt fall) kompenserat om något gått fel. Meeen... man kan ju tycka att de borde fått signaler ur försöksgruppen att så få ansåg effekten ekvivalent med pregabalin

Tack!
Citera
2019-06-14, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattendaud
Ett samlingsinlägg till flera av er

Först ett förlåt till trådskaparen ifall detta är offtopic, men anser själv att frågorna är direkt relaterat till ämnet vi pratar om här.

Ja, vad hände eg med 4-Metylpregabalin?

Och har ni mer info om den nya analogen Pfizer tar fram? Det lär väl isf ta ÅR innan den kommer ut här i Sverige?

För det tredje vill jag nog gå i försvar till leverantören... att ÄVEN om det var skit, så kanske kanske det ändå var en välavvägd satsning? Jag menar, allt vi försöker i livet blir ju inte så bra som vi tror... Leverantören i fråga har skött sig i många år, och tagit över där andra (tyvärr) slutade. De har dessutom (i mitt fall) kompenserat om något gått fel. Meeen... man kan ju tycka att de borde fått signaler ur försöksgruppen att så få ansåg effekten ekvivalent med pregabalin

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
It remains unclear at this stage whether (3R,4R)-4-methylpregabalin will now be further developed for medical use in humans however, given the recent development of several competing drugs from the same family which are much further advanced in clinical trials.

Det går att beställa från kina. Men som det står på wiki så har Pfizer förmodligen många bollar i luften.
Citera
2019-07-23, 02:27
Medlem
Så denna sket sig då?
Bara att glömma eller?
Citera
2019-07-23, 12:14
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Så denna sket sig då?
Bara att glömma eller?

Verkar som denna inte blev bra alls :/
Citera
2020-07-22, 21:07
Medlem
TomiXIIs avatar
Hur många hade varit uppriktigt sugna på fenibut för substitution av pregabalin? Behöva ju mkt högre doser men annars fungerar det ju.
Citera
2020-07-23, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Hur många hade varit uppriktigt sugna på fenibut för substitution av pregabalin? Behöva ju mkt högre doser men annars fungerar det ju.

Har inte provat pregabalin förut, skulle du säga att det är likt fenibut? Jag har mycket fenibut, men är alltid nojig om hur det sägs vara benzo liknande med tanke på beroende
Citera
2024-06-05, 11:57
Medlem
TomiXIIs avatar
Absolut är det likt pregabalin men skulle säga att man behöver minst 3-5ggr så mkt rent Ämne för samma effekt. Tog 3500mg för att substituera 600mg pregabalin, okej jag fick inget rus av 600mg pregab men kände något av 3500mg phenibut.

Jag vet många som haft stora problem att sluta med phenibut men då har de pumpat upp sina doser mot 12g om dagen eller vissa änner.

Man bör komma ihåg att phenibut även är en GABA-B receptor agonist vilket pregabalin ej är. Så kan tänka mig att beroendet är svårare att behandla så att säga. Och då är pregabalin inte heller något trevligt att lägga ner om man säger så.
Citera
2026-05-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LauraPalmerIsAlive
Produkten fungerar genom att metaboliseras till Pregabalin utav levern. Upptagningsförmågan ligger på runt 80-85%

Någon mer än jag som är ruskigt pepp? Äntligen ett vettigt alternativ till gabapentin.

Det finns ethyl-pregabalin men vet ej om den funkar lika bra bara sett en sälja det.
Senast redigerad av Fluclazolam 2026-05-14 kl. 16:15.
Citera
2026-05-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Well-being
Har inte provat pregabalin förut, skulle du säga att det är likt fenibut? Jag har mycket fenibut, men är alltid nojig om hur det sägs vara benzo liknande med tanke på beroende

Det är likt phenibut båda är av samma läkemedels form (Gabapentinoids) bara det att pregabalin är starkare och phenibut blir mera mjukt stuk som Gabapentin ungefär och pregabalin blir lite hårdare fast det är bara i början sedan blir även pregabalin mjukt stuk fast ta 300-400mg pregabalin det är som 2 gram phenibut ungefär
Citera
2026-05-14, 16:26
Medlem
Checka in Mirogabalin den är starkare än pregabalin och 15-30 milligram räcker tydligen
Citera
2026-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Checka in Mirogabalin den är starkare än pregabalin och 15-30 milligram räcker tydligen

Är mirogabalin så tillgängligt?
Citera
2026-05-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Är mirogabalin så tillgängligt?

Nej den är ju tyvärr inte tillgänglig men om någon tar in till Sverige som de gjorde med pregabalin pulver så kanske. Den är nog jävligt stark då det är så små doser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in