2026-05-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Allt.

Du har uppenbarligen inte sett skärmdumparna av själva bandet och uppspelningen av detsamma.

Bara i textformat.

Nej, det enda han har sagt är att han själv inte minns att han har sagt det men fått det berättat för sig att han gjort det.
Har han spelat upp hela matchen? Nej.
Jo, han har erkänt att han sagt det, videoklipp har postats tidigare i tråden.
Citera
2026-05-24, 11:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Har han spelat upp hela matchen? Nej.
Jo, han har erkänt att han sagt det, videoklipp har postats tidigare i tråden.

Jo, han har spelat upp hela matchen inkkusive förlängning. Det har också de som varit på KB och tittat gjort. Inget citat finns.

Arne har bara "erkänt" det han fått till sig att han har sagt. I det ena videoklippet säger han t.o.m. att han inte minns det själv. I det videoklipp han inte säger så förändrar ingenting. Han visste inte att han sagt det eftersom han aldrig sagt det.

Märkligt hur idioter kan fortsätta tro att citatet någonsin sagts.
Citera
2026-05-24, 12:12
Medlem
Citat:
Jo, han har spelat upp hela matchen inkkusive förlängning. Det har också de som varit på KB och tittat gjort. Inget citat finns.

Arne har bara "erkänt" det han fått till sig att han har sagt. I det ena videoklippet säger han t.o.m. att han inte minns det själv. I det videoklipp han inte säger så förändrar ingenting. Han visste inte att han sagt det eftersom han aldrig sagt det.

Finns ingen som läst tråden som tror att citatet sagts, det har det knappast funnits på många år. Är bara snorungar som trollar.
Citera
2026-05-24, 12:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Finns ingen som läst tråden som tror att citatet sagts, det har det knappast funnits på många år. Är bara snorungar som trollar.

Jo, jag vet men det är kul att mata troll.

Nu har fånarna dessutom fått det till att Ola skulle ljuga och säga att citatet inte finns på hans band ävem om det skulle funnits när det istället vore en världsnyhet om någon verkligen hittade citatet.

Det här kommer aldrig att slut.
Citera
2026-05-24, 13:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Jo, jag vet men det är kul att mata troll.

Nu har fånarna dessutom fått det till att Ola skulle ljuga och säga att citatet inte finns på hans band ävem om det skulle funnits när det istället vore en världsnyhet om någon verkligen hittade citatet.

Det här kommer aldrig att slut.

Det är väl lite som att försöka övertyga folk som tror på gud eller tomten att det bara är hokuspokus. En del är immuna mot kunskap bara helt enkelt och vägrar ta upp huvudet ur sanden även om de inte har några som helst bevis för att stärka sin tes, mer än "nej men det är så för det vet jag".

Ändå intressant hur en sån löjlig grej har blivit så stort. Att det skulle pågå någon enorm Arkiv X mörkläggning från regeringen för att ta bort alla spår av ett oskyldigt fotbolls-citat är ju ändå kul.
Citera
2026-05-24, 14:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är väl lite som att försöka övertyga folk som tror på gud eller tomten att det bara är hokuspokus. En del är immuna mot kunskap bara helt enkelt och vägrar ta upp huvudet ur sanden även om de inte har några som helst bevis för att stärka sin tes, mer än "nej men det är så för det vet jag".

Ändå intressant hur en sån löjlig grej har blivit så stort. Att det skulle pågå någon enorm Arkiv X mörkläggning från regeringen för att ta bort alla spår av ett oskyldigt fotbolls-citat är ju ändå kul.

Speciellt då det är så banalt och långt värre saker finns kvar.
Citera
2026-05-24, 19:44
Medlem
Citat:
Speciellt då det är så banalt och långt värre saker finns kvar.

Jag har alltid fascinerats över hur känt detta blev och av alla som hävdar typ ”min pappa ropade på mig”, ”vi skrattade på skolgården” etc. För mig och många jag kände tillhörde aldrig detta de allra roligaste på floskeltoppen. Zetterlunds och Abrahamssons var mycket roligare. T ex ”det har varit en morot för oss alla men nu är den släckt” eller ”nu skall ketchupflaskan gå i topp”.
Citera
2026-05-24, 23:18
Medlem
Citat:

Säger han ja, vad säger att han inte lika gärna kan hitta på det? Att nån jävla tomte säger "jag har sett matchen" är inget bevis, det är ett påstående.
Om vi går efter vad som faktiskt har sagts så är saken klar, Arne har erkänt att han sagt citatet och massor av människor har hört det så det är snarare du som konspirerar när du påstår att det aldrig har sagts.
Citera
2026-05-25, 07:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Säger han ja, vad säger att han inte lika gärna kan hitta på det? Att nån jävla tomte säger "jag har sett matchen" är inget bevis, det är ett påstående.
Om vi går efter vad som faktiskt har sagts så är saken klar, Arne har erkänt att han sagt citatet och massor av människor har hört det så det är snarare du som konspirerar när du påstår att det aldrig har sagts.

Gissa vem jävla tomten är nu då 😂

Om vi gå efter vad någon någonsin lyckats hitta i det här fallet, så har det aldrig sagts.
100% orealistiskt att någon skulle hitta citatet och sedan påstå att det inte finns, och det finns flera i tråden som har gått igenom matchen. Den senaste började väl kolla övertygad att citatet skulle yttras.

Inte ens sekvensen du beskriver med panorering över bänken finns ju med.

Det står dig helt fritt att kolla den på Svensk mediedatabas. Säg att du håller på med en artikel.

Seså tomte, pallra dig iväg nu. Hittar du citatet kommer du få pengar som räcker heeela sommarlovet
Citera
2026-05-25, 07:54
Medlem
Här är väl beviset att Arne levererat repliken. https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Citera
2026-05-25, 08:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Här är väl beviset att Arne levererat repliken. https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8

Nej, det är inget bevis då han inte minns det själv utan bara har fått det berättat för sig att han sagt det. Det säger han själv i en annan video.

I videon minns han ju inte ens om de spelade om en plats i kvarts- eller semifinal eller vad Kamerun ledde med. 3-1 som han säger stod det aldrig i matchen.
Citera
2026-05-25, 08:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ola är villig att skicka en digital kopia av inspelningen till den som är intresserad. Det kommer naturligtvis ingen av er konspirationsfanatiker att göra då det enda ni vill är att fortsätta hävda era felaktiga teser.

Du kan också åka till KB och titta på matchen som flera andra redan har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in