2026-05-25, 07:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vad hände med ”skit i tabellen”…
Jag säger som Mike; Everyone has a plan until they get punched in the face

Jag hoppas innerligen att dom sparkar KK, för en mer kompetent tränare kommer dom 200% inte få in i sommarfönstret.
Citera
2026-05-25, 08:01
Medlem
erikp121s avatar
Trist att förlora, dessutom så som det såg ut i andra (totalt utmanövrerade). Inklusive perioden under ledningen 1-0, men vafan - tillämpar vi "djurgårdslogik" är vi "bäst i stan" (i bonnallsvenskantabellen!).

Skit i derbytabellen. Skit i SM-Guld. Skit i stan - Gullmarsplan.

Lite mer seriöst så ett stort grattis till almänna ik och länsderbyvinsten. Nya tag mot BKH.

BKH från "CasaClown" med en bira i handen medan gnagarna går till "jobbet"
Citera
2026-05-25, 08:13
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/hat-mot-kalle-karlsson---hammarby-vi-kommer-titta-pa-det
Citat:
STOCKHOLM. Derbyförlust mot AIK.
Då riktades förolämpande kommentarer mot Kalle Karlsson i Hammarbys sociala medier.
- Det var sådant som inte är passande, säger presschef David Jesperson Mora.
Annika Winsth, chefsekonom på Nordea
Lisa Frost, meteorolog på SMHI
David Jespersson Mora, presschef hos bajen
Citera
2026-05-25, 08:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Och Besara sågade han rätt hårt för det påståendet.

Bajen har rustat för hårt matchande både i maj och i sommar, så tycker inte det är något att skylla på.
När jag tänker efter så är nog inte Besaras citat ett direkt svar på Kalles utspel, även om Fotbollskanalen vill få det att låta så... Det gör nog att Kalle sitter säkrare än jag först trodde.
Citera
2026-05-25, 08:49
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja, där får jag hålla med dig. Ladebäck gjorde det bra.

Trist att falla igenom efter 50 minuter. Men men, snart är det uppehåll. det ska bli otroligt skönt. Om vi kan vinna borta mot Häcken (kommer ej ske) är det ändå okej..

9p sista fyra var jag inställd på som godkänt. Trodde att det skulle ske på ett annat sätt och jag tror inte på det alls men spelarna har fortfarande chansen att poängmässigt "rädda" upp det.
Citera
2026-05-25, 09:02
Medlem
Är Uppsala landsort?

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Så skönt att lag som Mjällby och Sirius tar titlarna när vi underpresterar år efter år… Men det är så pinsamt för alla större klubbar att dessa landsortsgäng tillåts dominera så pass. Det borde inte vara möjligt. Allsvenskan är en sådan korpenliga. Det är väl därför man älskar den så pass.
Citera
2026-05-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelker
Är Uppsala landsort?

Du fattar vad jag menar, mindre klubb då.
Citera
2026-05-25, 09:25
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Jag hajar inte? Malmö FF får väl anses vara en storklubb, men är ändå landsort? Vad har storleken på klubben med geografin att göra?

Ja, Uppsala är landsort. Man kan lika gärna ställa frågan i filosofi-forumet då alla säkert har olika subjektiva tolkningar på frågan, precis som aik hävdar Stockholm trots att de är kommuninvånare och terroni?

Nä, stå på dig om du ens är tukholmanisse, när lantisar och liknande pack försöker virvla runt med tungan?

För Rom och brudar - mot staten och dj--ar
Citera
2026-05-25, 10:45
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Så här dagen efter derbyt skulle jag vilja passa på att hylla domare Laderbäck. Inga avgörande misstag, om ens några. Höll en bra nivå, lät spelet pågå utan att det blev farligt för spelarna.

Sedan lite kritik mot TV4, bildproducenten måste visa mer fotboll och ha bättre tajming. Studion söker för mycket rubriker. Inte fan bör Bajen sparka Kalle efterrätt tagit dem till cupfinal och en andraplats i ligan efter 10 omgångar. Det är inte succé men var är nyanserna?
Helt värdelösa TV4 såhär långt, de pratade fem minuter fotboll och sen var det bara dravel. De har bestämt sig för vinkeln att KK är en sopa och han skurit sig med Besara bl.a. Hur fan kan det vara underlag för 90% av studion varje match att han bytt ut Besara vissa matcher? Slappa handleder från cheferna som låter Axén och JG styra narrativet.
Citera
2026-05-25, 10:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Helt värdelösa TV4 såhär långt, de pratade fem minuter fotboll och sen var det bara dravel. De har bestämt sig för vinkeln att KK är en sopa och han skurit sig med Besara bl.a. Hur fan kan det vara underlag för 90% av studion varje match att han bytt ut Besara vissa matcher? Slappa handleder från cheferna som låter Axén och JG styra narrativet.
Japp. Håller helt med. Åtminstone deras huvudmatch där dom verkligen har skit i studion.
Dom övriga matcherna har funkat bra tycker jag, tycker både Hamad och Thern har funkat bra som experter, men dom är ju inte tillräckligt stora namn för att få vara med när det verkligen gäller..
Citera
2026-05-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/hat-mot-kalle-karlsson---hammarby-vi-kommer-titta-pa-det

Annika Winsth, chefsekonom på Nordea
Lisa Frost, meteorolog på SMHI
David Jespersson Mora, presschef hos bajen

Tankar om din finnjävel, Kukräven? Noll offensiv spelidé har han… Det som du brukar håna Solna för.
Citera
2026-05-25, 11:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelker
Är Uppsala landsort?

Citat:

För 200 år sedan, ja ...

I dagens läge:

Uppsala växer nog snart förbi Malmö i storlek.

Om än inte på fotbollsplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in