Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Putin och de bögryzzka ledarna vill fortsätta kriget men det som sänker bögstormakten är att man nu mobiliserar för få soldater. Man har många men det tunnas ut fortlöpande. Jag beräknar underskottet till 200 per dygn. Det är inte politiskt möjligt att totalmobilisera. Konstigt nog är det de gamla Kommunistpattarna som är mest trötta på kriget. Men många inser nog det omöjliga i att fortsätta..Jag ger det högst ett år till, sedan brakar det ihop för Ryzzland. Man gapade över för mycket och Trumpeten kan inte hjälpa dom längre, just nu upptagen med Iran och sedan blir det Cubacubano.
Jaa..det är en knepig tid som väntar. Helt enkelt för att initativet håller på så
sakteligen (säger
jag då) att vända till Ukrainas favör..
Jag säger det, för det var säkert enklare på sitt sätt..att "köra på" när Ukrainas överlevnad stod på spel som självständig nation på alla sätt. Det är förbi, den krisen är över. Ukraina har överlevt och dess framtid är för evigt förankrad i väst. Det tror jag nog att alla med huvudet på skaft kan skriva under.
Men nu är det då framtiden..Zelensky & co kommer att nog ställas inför lika giftiga frågor. Låt oss hoppas att att han kan förvalta dessa med samma klarhet, som han förvaltade detta under när man låg illa till.
Med tålamod, och att övertyga sina partners (ej Trump) att låta Ukrainas bizzniz..
bli Ukrainas bizzniz. För Putin kommer nog att
pröva sig på även den dagen han inser att detta inte längre går. Då genom att påverka västliga partners på olika sätt..(jag underskattar inte honom, och
endel västliga politiker som kan lockas utav hans stämma med diverse fluff).