2026-05-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Goda men också svårbedömda nyheter från Freud Greyskull på X.

1) Ukrainska styrkor har ockuperat solkraftverket nordöst om Stepnohirsk, Zaporitzia region.

2) Ukrainska stridskrafter avancerar mot Kamianske, Zaphoritzia region.

Min kommentar beträffande solkraftverket, kanske ingen stor nyhet men ryzzka vrålapor har inte där att göra.

Jag skulle också "tro" att Ukraina har ett mycket stort drönarövertag och ryzzar som drömt om Pride befinner sig istället i en killzone.

Ber om ursäkt. Jag kan inte se att Kamianske ligger i Zaphoritzia region. Någonstans vid den stora floden Dnipro skall det nog vara.
Citera
2026-05-24, 23:25
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Dessutom exploderade inte stridsspetsarna. Vilket jävla skämt till ballistisk robot. Pinsamt för ryssen...

Pinsamt värre för TikTok-kompaniet ”Akhmat Special Forces” som nu blivit närmast utplånat under ett dansframträdande av HIMARS:

https://www.instagram.com/reel/DYuzxvhC6nW/

Ett dussin döda kroppar påstås det…
Citera
2026-05-25, 00:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Goda men också svårbedömda nyheter från Freud Greyskull på X.

1) Ukrainska styrkor har ockuperat solkraftverket nordöst om Stepnohirsk, Zaporitzia region.

2) Ukrainska stridskrafter avancerar mot Kamianske, Zaphoritzia region.

Min kommentar beträffande solkraftverket, kanske ingen stor nyhet men ryzzka vrålapor har inte där att göra.

Jag skulle också "tro" att Ukraina har ett mycket stort drönarövertag och ryzzar som drömt om Pride befinner sig istället i en killzone.

Kommer att bli några mycket intressanta sommar-månader.

Putin vill fortsättningsvis framåt.., men finns det någon tillräcklig kapacitet kvar för det ? Det är ju svårt att se, som det har rullat på sedan årskiftet. Vad värre är för honom..., så verkar initiativet glida ifrån honom mer och mer.., och ändo skall det ryckas framöver ?

Sedan lägger man även till det ekonomiska i Ryssland, och inte finns det några ljusglimtar där att hämta heller. Politiskt gnäll över det hela börjar noteras.., vilket som jag ser det..även är en spegel ifrån den civila sidan.

Efter det, så kommer också Ukrainas styrkor i denna mix.., och månne inte de även känner att ting håller också på att vända. Vilket självklart även styrker Ukrainas politiska sida..

Kanske, kanske...att i höst..(innan mellanårsvalet i Usa)..så kommer Putin att börja leta efter en fredligare lösning. För..om inte...så är han enbart ute och letar efter platsen där rengbågen börjar/slutar.
Senast redigerad av Snapcount 2026-05-25 kl. 00:34.
Citera
2026-05-25, 00:32
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vem ska man tro på?

Iuliia Mendel, Zlinkys fd pressis, hos Tucker?
https://www.youtube.com/watch?v=Pkz2-cWHPbg

eller Kyiv Independent?
https://www.youtube.com/watch?v=v2YYaXEPSsc
Citera
2026-05-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kommer att bli några mycket intressanta sommar-månader.

Putin vill fortsättningsvis framåt.., men finns det någon tillräcklig kapacitet kvar för det ? Det är ju svårt att se, som det har rullat på sedan årskiftet. Vad värre är för honom..., så verkar initiativet glida ifrån honom mer och mer.., och ändo skall det ryckas framöver ?

Sedan lägger man även till det ekonomiska i Ryssland, och inte finns det några ljusglimtar där att hämta heller. Politiskt gnäll över det hela börjar noteras.., vilket som jag ser det..även är en spegel ifrån den civila sidan.

Efter det, så kommer också Ukrainas styrkor i denna mix.., och månne inte de även känner att ting håller också på att vända. Vilket självklart även styrker Ukrainas politiska sida..

Kanske, kanske...att i höst..(innan mellanårsvalet i Usa)..så kommer Putin att börja leta efter en fredligare lösning. För..om inte...så är han enbart ute och letar efter platsen där rengbågen börjar/slutar.

Putin och de bögryzzka ledarna vill fortsätta kriget men det som sänker bögstormakten är att man nu mobiliserar för få soldater. Man har många men det tunnas ut fortlöpande. Jag beräknar underskottet till 200 per dygn. Det är inte politiskt möjligt att totalmobilisera. Konstigt nog är det de gamla Kommunistpattarna som är mest trötta på kriget. Men många inser nog det omöjliga i att fortsätta..Jag ger det högst ett år till, sedan brakar det ihop för Ryzzland. Man gapade över för mycket och Trumpeten kan inte hjälpa dom längre, just nu upptagen med Iran och sedan blir det Cubacubano.
Citera
2026-05-25, 01:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Putin och de bögryzzka ledarna vill fortsätta kriget men det som sänker bögstormakten är att man nu mobiliserar för få soldater. Man har många men det tunnas ut fortlöpande. Jag beräknar underskottet till 200 per dygn. Det är inte politiskt möjligt att totalmobilisera. Konstigt nog är det de gamla Kommunistpattarna som är mest trötta på kriget. Men många inser nog det omöjliga i att fortsätta..Jag ger det högst ett år till, sedan brakar det ihop för Ryzzland. Man gapade över för mycket och Trumpeten kan inte hjälpa dom längre, just nu upptagen med Iran och sedan blir det Cubacubano.

Jaa..det är en knepig tid som väntar. Helt enkelt för att initativet håller på så sakteligen (säger jag då) att vända till Ukrainas favör..

Jag säger det, för det var säkert enklare på sitt sätt..att "köra på" när Ukrainas överlevnad stod på spel som självständig nation på alla sätt. Det är förbi, den krisen är över. Ukraina har överlevt och dess framtid är för evigt förankrad i väst. Det tror jag nog att alla med huvudet på skaft kan skriva under.

Men nu är det då framtiden..Zelensky & co kommer att nog ställas inför lika giftiga frågor. Låt oss hoppas att att han kan förvalta dessa med samma klarhet, som han förvaltade detta under när man låg illa till.

Med tålamod, och att övertyga sina partners (ej Trump) att låta Ukrainas bizzniz..bli Ukrainas bizzniz. För Putin kommer nog att pröva sig på även den dagen han inser att detta inte längre går. Då genom att påverka västliga partners på olika sätt..(jag underskattar inte honom, och endel västliga politiker som kan lockas utav hans stämma med diverse fluff).
Citera
2026-05-25, 01:26
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Något säger mig också att dessa yngre vuxna(tror jag det är frågan om), var inte gensomsnittliga snubbar ifrån stäppen närmare Sibirien. Utan folk med utbildning, och kommer från mer finare familjer med kontakter.

Förbandet har lyfts fram av Ryssarna, lite mer "elit-prägel" på de. Snubbar för kanske också framtida jobb inom staten/politiken ?

Exakt. Tror inte att Rubikon tar in vilken jävla backwater-Ivan från Sibirien bara så där. Dessa var troligtvis skinkryttare av lite högre rang. Undra hur många Duma-ledamöter som fick sina stjärtgossar eliminerade där. Därav det höga tonläget bland alla falsettsångare från rysseriet samt deras rövslickare på FB.
Citera
2026-05-25, 01:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Pro-Putin-bloggare försvinner efter att ha vågat kritisera Kreml.

Latvijas Avīze, med hänvisning till den ukrainska sajten Dialog.ua, rapporterade att Guzenko, 31, slutade kommunicera efter att ha kritiserat Putin för de restriktioner mot mobilt internet som införts under kriget.

Guzenko skrev ett inlägg som kretsade kring de ryska myndigheternas hantering av nedstängningar av mobilnät och internet, något som myndigheterna har framställt som säkerhetsåtgärder under kriget.

Han hävdade att restriktionerna varken stoppade attacker eller skyddade civila, samtidigt som de störde kommunikationen för människor som påverkats av kriget.

Hans budskap löd: ”Ni får ursäkta mig, naturligtvis, men ni vet, kamrat överbefälhavare, att det ni säger nu är en ren lögn.”

Han tillade: ”Ingen av era nedstängningar av mobilnät och internet skyddar någon – allt är lögn.”

Guzenko anklagade också de ryska myndigheterna för att lämna soldaters anhöriga oskyddade medan trupperna stred vid fronten.

The Moscow Times uppgav att Guzenko redan hade hamnat i konflikt med myndigheterna 2024 efter tidigare anti-Putin-uttalanden.

Tidningen rapporterade att han senare greps i ett brottsmål, därefter skrev på ett kontrakt med försvarsministeriet och gick ut i kriget.

Och nu verkar ingen veta vad som har hänt honom.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/pro-putin-bloggare-f%C3%B6rsvinner-efter-att-ha-v%C3%A5gat-kritisera-kreml/ar-AA23Wi6e?ocid=BingHp01&pc=B441&cvid=1bb7685a98a24f d8fced23924c38d743&ei=10

Enkelt svar. Han är numera solrosgödsel vare sig skotten kom från Ukraina eller de egna i rysseriet.
Själva "åtalet" är sjävlklart en spel för gallerian för att skicka mer dökött till fronten.
Citera
2026-05-25, 01:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Exakt. Tror inte att Rubikon tar in vilken jävla backwater-Ivan från Sibirien bara så där. Dessa var troligtvis skinkryttare av lite högre rang. Undra hur många Duma-ledamöter som fick sina stjärtgossar eliminerade där. Därav det höga tonläget bland alla falsettsångare från rysseriet samt deras rövslickare på FB.

Riktigt bra att de åkte på smisk.

För de hade helt säkert tillgång till det bästa Ryssland fick tag på i frågan om i frågan om materiell, underättelser..och förmåner. Fullt förtjänt i.o.m att de troligen inte bara var vanliga inlurade "bönder", utan snäppet högre.
Citera
2026-05-25, 01:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ber om ursäkt. Jag kan inte se att Kamianske ligger i Zaphoritzia region. Någonstans vid den stora floden Dnipro skall det nog vara.
Jodå. Kamyanske. (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2026-05-25, 02:10
Avstängd
otellos avatar
Det kommer bli underbart att läsa alla copium-inlägg från forumets (och världens) alla rysshoror/vatniks när diktaturen Ryssland äntligen besegrats.
Många ryska krigsbrott som kommer behöva utredas, folk som försvarat dessa bör lagföras. Exempel.
Citera
2026-05-25, 02:24
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det kommer bli underbart att läsa alla copium-inlägg från forumets (och världens) alla rysshoror/vatniks när diktaturen Ryssland äntligen besegrats.
Många ryska krigsbrott som kommer behöva utredas, folk som försvarat dessa bör lagföras. Exempel.
Det är nog dags att stänga igen kakhålet nu. Det kommer bli underbart att se Ukrainska regimen falla och det kommer definitivt firas som sig bör. Slava Rossii!
Senast redigerad av Regeringsbildare 2026-05-25 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in