2026-05-24, 22:49
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Kommer föraren undan om han skyller på stroke?

Han kan väl skylla på rasism som Foodoarbudet elelr indiern i UK. Det är ett automatiskt get-out.of-jail-freecard i länder där globalister styr.
Citera
2026-05-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Välkommet inlägg!
Alldeles för lite info om hur olyckan gick till. Problemet är att vittnen kan säga olika saker om samma händelse...
Det blir en seriekrock och han är längst bak.
Problemet med detta uttalande är att det står en bil bakom MGMs bil

Kan vara en kulturkrock.
Inte så lätt veta hur det funkar om man är van vid annat beteende.
Länder kända för låg respekt för rött ljus:

Egypten och övriga Nordafrika
Kairo är ofta citerat som ett av världens värsta städer för trafikdisciplin. Rött ljus behandlas mer som en rekommendation, särskilt nattetid.

Indien
Trots ökad kameraövervakning i städer som Delhi och Mumbai är det fortfarande vanligt att köra mot rött, särskilt på motorcyklar och tuk-tuks.

Kina
Historiskt sett mycket låg efterlevnad, även om massiv kameraövervakning med ansiktsigenkänning och direkta böter via SMS de senaste åren dramatiskt förbättrat situationen i storstäderna.

Brasilien — med en intressant twist
Brasilien är unikt: där är det lagligt att köra mot rött ljus nattetid i många städer (São Paulo, Rio) av säkerhetsskäl — man stannar inte eftersom det ökar risken för rån och carjacking. Kulturen spiller sedan över på dagtid också.

Ryssland och delar av Östeuropa
Historiskt låg efterlevnad, dash cam-kulturen uppstod delvis för att dokumentera just trafikbrott.

Italien — mild variant
Framför allt i södra Italien behandlas rött ljus med viss... kreativitet. Inte lika extremt som ovanstående men märkbart för nordeuropéer.

Bäst i klassen är generellt Japan, Tyskland, Schweiz och Skandinavien — där efterlevnaden är extremt hög även mitt i natten utan trafik.
Är MGM van vid andra trafikregler än de som gäller i Malmö?
Är det förmildrande?
Vad är det för bil som står bakom MGMs bil? På alla bilder jag sett är Passaten den sista bilen?
Citera
2026-05-24, 23:29
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaningardin
Vad är det för bil som står bakom MGMs bil? På alla bilder jag sett är Passaten den sista bilen?

Jag tycker mig ha sett en mindre fossil-KIA bakom, men är inte säker.
Citera
2026-05-24, 23:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Kommer föraren undan om han skyller på stroke?

Om det är han i grön tröja som sågs åka ambulans så var han lite plufsig. Övervikt ökar risken för bl.a. stroke.
Citera
2026-05-24, 23:43
Medlem
Vad heter mördaren ? Var det utlänning igen?
Citera
2026-05-24, 23:55
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om det är han i grön tröja som sågs åka ambulans så var han lite plufsig. Övervikt ökar risken för bl.a. stroke.

Han har inte fått nån jävla stroke.
Sluta leta ursäkter för hans vansinneskörning nä vittnesmålen säger annat.
Citera
2026-05-24, 23:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaningardin

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tycker mig ha sett en mindre fossil-KIA bakom, men är inte säker.
Kia Ceed?
https://www.facebook.com/reel/2077720306421899
Fem personbilar framför brandbil.
Citera
2026-05-25, 00:11
Medlem
TeEsErs avatar
Det är tal om drograttfylla och att MGM även ska ha hotat poliserna vid ingripandet.
Citera
2026-05-25, 00:19
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenO
Månne den stackars flicka ha använt hörlurar och inte hörde bilen komma? Användning av hörlurar i trafiken borde förbjudas enligt lag. Hur ofta ser man inte cyklister och fotgängare använda såna i trafiken. Hörseln är minst lika viktig som synen i trafiken och jag förstår inte såna som väljer bort hälften av sina möjligheter att upptäcka eventuella faror i trafiken. Dessutom är det väldigt negativt i kommunikationen i trafiksituationer om man inte hör vad som händer i miljön runt omkring sig...

När man passerar något av övergångsställena vid Södervärns stora korsning, på dagtid, så hör man vanligen många bilar och bussar som samtidigt kör parallellt med en, eftersom de också har grönt ljus. Det är en vältrafikerad korsning.

Det spelar ingen roll om hon hörde den här specifika bilen, eller någon av de andra bilarna som samtidigt åkte några meter bort. Vad skulle hon göra med den informationen? Hur singla ut ljudet av en enskild bil som inte följer trafikreglerna, av ljudet från alla andra bilmotorer? Det är ett bevakat övergångssställe där fotgängare med grönt ljus har företräde.

Om den här vansinnesföraren istället hade kört in i sidan av någon av bilisterna som samtidigt hade grönt, hade du då börjat förespråka att bilister borde veva ner fönstret och lyssna så det inte kommer någon bil som kör mot rött, innan de själva som har grönt ljus passerar en korsning? Jag gissar inte.
Citera
2026-05-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Kia Ceed?
https://www.facebook.com/reel/2077720306421899
Fem personbilar framför brandbil.
Tack för länk. Kan det inte vara så att när det blivit rött för passaten (men han kört ändå) och grönt i andra riktningen (däribland för fotgängarna) har KIAn svängt höger och rakt in i katastrofscenen? Den verkar ju inte vara skadad eller ha träffat de andra fordonen?
Citera
2026-05-25, 00:38
Medlem
Så offret är en muslimsk tjej?
Enligt muslimer i kommentarsfält så är hon på ett bättre ställe nu.

Vilken idiotisk kommentar, om dom verkligen tror på det så kan dom själva sticka dit.
Citera
2026-05-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Så offret är en muslimsk tjej?
Enligt muslimer i kommentarsfält så är hon på ett bättre ställe nu.

Vilken idiotisk kommentar, om dom verkligen tror på det så kan dom själva sticka dit.
Hon var kristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in