Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Pitchen att Grotesco lades ned med anledning av att ”Sverige har blivit så jävla PK” är så dum att den nog hade blivit en jävligt rolig sketch.
Själv ser jag andra säsongen av Varan-TV som peak SVT Humor, med guldkorn som Dödsstraff på TV, Svartbönderna, Ted Borg och Bajs i maten. Precis allt hade kunnat göras idag. Det enda som krävs är ett humorsinne snäppet större än ”negerboll, hihi”.
Så exakt vad gjorde Grotesco som var så dödsknark att det skulle få dem cancellerade 2026?
Håller helt med i allt du skriver, tyvärr får du inga mothugg! Man kan skylla woke och PK för mycket, men inte detta. Grotesco eller Varan-TV? Helt dött lopp skulle jag säga. Varanerna hade det jag om något saknade hos Grotesco, återkommande galningar, Chris de Kök osv...
MEN! Det kan likväl ligga något i vad många skriver!? Minns en fantastisk scen från en Mel Brooks-film, minns ej vilken. En kontraktsmördare spetsas i en telefonbox och samtalsmottagaren, en kvinna, tror att "spontan t-6" äger rum... otroligt kul. Bryter inga PK- eller woke-"regler". Samtidigt, den scenen är omöjlig att föreställa sig i en samtida film. Någon kan ta illa upp! Kan ses som misogyn?