2026-05-22, 21:31
Medlem
skogsburkans avatar
Celinas kontrakt går ut snart. Ingen klubb i serien som ska försöka sig på en fräckis? JJ dübblar AIKs bud?
Citera
2026-05-22, 22:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Celinas kontrakt går ut snart. Ingen klubb i serien som ska försöka sig på en fräckis? JJ dübblar AIKs bud?
Det är han och Yohanna i vår trupp som besitter en x-faktor i form av att dom kan skapa saker på egen hand och va kreativa i offensiv väg så jag hoppas innerligt att vi hittar en lösning och Celina själv vill stanna så vi får hålla alla tummar vi har.
Citera
2026-05-22, 23:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är han och Yohanna i vår trupp som besitter en x-faktor i form av att dom kan skapa saker på egen hand och va kreativa i offensiv väg så jag hoppas innerligt att vi hittar en lösning och Celina själv vill stanna så vi får hålla alla tummar vi har.
Det finns ju en anledning att ni inte lyckades förlänga i vintras, och hans värde har ju knappast sjunkit.
Citera
2026-05-23, 13:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Silas Nwankwo Andersen ser ut säljas för 7-9 miljoner euro till Sporting CP. Bra affär och bra klubb att gå till.
Du var hyfsat rätt ute här. €7M. (plus €3M i bonusar).
https://x.com/EY61_/status/2058118602792853998?s=20
Citera
2026-05-23, 14:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du var hyfsat rätt ute här. €7M. (plus €3M i bonusar).
https://x.com/EY61_/status/2058118602792853998?s=20
100 Häckenmiljoner?
Citera
2026-05-23, 15:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det finns ju en anledning att ni inte lyckades förlänga i vintras, och hans värde har ju knappast sjunkit.
Varför skulle det ha stigit? Han är ju inte i en ålder där utländska klubbar står på kö och presterar inte heller så himla bra att många utomlands är villiga att öppna plånboken rejält?
Citera
2026-05-23, 15:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Varför skulle det ha stigit? Han är ju inte i en ålder där utländska klubbar står på kö och presterar inte heller så himla bra att många utomlands är villiga att öppna plånboken rejält?
Tycker att han varit en av era bästa spelare under vintern och våren.

Vet inte vad du menar med "öppna plånboken rejält" men säg att han vill ha +5 miljoner i sign-on och en löneförhöjning. Det vore idiotiskt för er att lägga sådana summor på en 30åring. Vore ju ifs en dröm om ni gjorde det och visade att ni fortfarande är gamla gnaget och att eran nya strategi bara är en pappersprodukt.
Citera
2026-05-23, 16:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Vet inte vad du menar med "öppna plånboken rejält" men säg att han vill ha +5 miljoner i sign-on och en löneförhöjning. Det vore idiotiskt för er att lägga sådana summor på en 30åring. Vore ju ifs en dröm om ni gjorde det och visade att ni fortfarande är gamla gnaget och att eran nya strategi bara är en pappersprodukt.
Allt är ju relativt å det är sannerligen dyrt å va fattig men med att öppna plånboken rejält så menar jag att det inte vore särskilt logiskt om nån utländskt intressent skulle få för sig att i ren tjuren Ferdinand anda konstatera att honom ska vi ha när det säkert finns liknande spelartyper som är yngre och presterar bättre.

Jag vill gärna ha kvar Celina skall sägas återigen, men it takes two to tango.
Citera
2026-05-23, 16:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Allt är ju relativt å det är sannerligen dyrt å va fattig men med att öppna plånboken rejält så menar jag att det inte vore särskilt logiskt om nån utländskt intressent skulle få för sig att i ren tjuren Ferdinand anda konstatera att honom ska vi ha när det säkert finns liknande spelartyper som är yngre och presterar bättre.

Jag vill gärna ha kvar Celina skall sägas återigen, men it takes two to tango.
Jag tror att ni får mer värde för pengarna om ni värvar en yngre spelare, men då ställs också höga krav på rekryteringsprocessen eftersom det är ett betydligt svårare jobb. Hittils har ni blandat och gett på den fronten.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-05-23 kl. 16:21.
Citera
2026-05-23, 16:32
Medlem
Citat:

Om Yohanna blir borta länge, kan det bli viktigare för Aik att försöka rädda kontraktet än att följa långsiktiga planen...
Citat:
Men hur ska Aik klara ekonomin om ingen vill betala bra för skadade Yohanna?
Citera
2026-05-23, 16:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Om Yohanna blir borta länge, kan det bli viktigare för Aik att försöka rädda kontraktet än att följa långsiktiga planen...

Dom kommer sälja Yohanna oavsett om han har brutet ben eller inte. Det finns inga andra sätt att klara ekonomin än att ta de bud som dom får. Frågan är bara vilka bud dom får, jag gissar inte på att det är i närheten av de där 180M dom suktade efter.

Alternativet är att sälja Filling och köpa sig några månader till, men frågan är vem som ser någon storhet hos honom. Tycker att han har blottat en del svagheter hos sig under våren.

Kanske dom prånglar iväg Wilson, men även där svårt att se att det finns många köpare.
Citera
2026-05-23, 16:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Filling lär va rätt intressant och gå för en bra peng, nu snackar vi inte Isakpengar men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in