Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Precis, och därför är det toppen att Tidö roterar över från analfabetsinvandring till kompetensinvandring. Det är bara att fylla på med skötsamma indier och kineser, Sverige blir bara mer spännande. Lata självgoda svenskar tvingas dessutom att steppa upp, det är en tämligen förnöjsam tanke bara det.
I höst går min röst till L.

Tja, L kan ju behöva några stödröster, dock anser jag inte att överbefolkningen blir mindre av att vi flyttar några indier hit. Det hela rör sig väl om en gammal Reinfeldt-grej, jag tittade ut från planet och såg en massa skog, här finns det ju pålats för fler. Sen att inte så många tydligen vill bo bland träna i kylan är inget problem, de får väl välja mellan svält och jobb i kylan och svenskarna, särskilt de mindre rika, får betala via elen och bensinen och momsen mm. I vårt kilmat går det inte att försörja befolkningen på närodlat om den växer så det knakar, och vanligt folk ska väl i vanlig ordning betala företagsinvesteringar och vindkraftverk via skattsedeln, elen och pensionssystemen så att storföretagen för göra vinst som kanske inte ens finns, särskilt om folkets bidrag till elutbyggnad mm och SFI och bostadsbyggande och skolor för de tillkommande invånarna ska räknas in i kalkylen för de nya företagens ev. vinster. Förr betalade företagen pensioner, viss vård skatt till staten, både själva och via löner som till stor del gick till skatt och välfärd! Staten byggde ut vattenkraften, som dock var mycket lönsam och betalade tillbaka snabbt, samt kärnkraft som tjänade oss väl till dess att MP la ner den i förtid,liksom den tyska MP släktingen, vilket nu både ökar elpriserna i Tyskland och Sverige dramatiskt och främst betalas av vanligt folk och icke-elintensiv industri.