2026-05-22, 10:04
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Har sökt igenom alla världens mediekanaler. Detta har inte hänt
Va? Vad är det som inte hänt?
Citera
2026-05-22, 10:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är du klar med ditt raljerande nu?
Vi pratade om den påstådda FSB-attacken och bristen på källkritik och bildbevis, inte om dina personliga fantasier om min nationalitet och kultur. Har du några faktiska argument eller bevis i sakfrågan!?
Sakfrågan är det jag " raljerade" om.
Du verkar inte vara kapabel att begripa det.
Citera
2026-05-22, 10:09
Medlem
Alsenos avatar
Fan vad pinsamma ryssland är, haha.
Citera
2026-05-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1466909

Hur kommer ryssarna att hämnas på detta?
Hämnas? Med sina elsparkcyklandes alkoholister då eller?
Citera
2026-05-22, 10:58
Medlem
Citat:
Att begära bildbevis på att 100 elitagenter dött i en specifik byggnad är inte att vara ”ryssmarinerad”, det är att ha grundläggande källkritik… Om du vill tro på allt du läser i västmedia, så varsågod. Men ditt personangrepp ändrar inte på det faktum att krigspropaganda existerar på båda sidor..
Så, vem ska dela med sig av bildbevis från det rysk ockuperade området tycker du?

Detta är ju ett gyllene tillfälle för ryssarna att dementera Ukrainas uppgifter om attacken och antalet döda, här borde dom ju verkligen lägga fram bildbevis på inga eller få döda, varför gör ryssarna inte det?

Gäller att vara källkritisk 😉
Citera
2026-05-22, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så, vem ska dela med sig av bildbevis från det rysk ockuperade området tycker du?

Detta är ju ett gyllene tillfälle för ryssarna att dementera Ukrainas uppgifter om attacken och antalet döda, här borde dom ju verkligen lägga fram bildbevis på inga eller få döda, varför gör ryssarna inte det?

Gäller att vara källkritisk 😉

USA gjorde de ju i Iran med ledaren… de går om man vill.
Vad Ukriana själva säger ska man ta med en nypa salt även Expressen..
Citera
2026-05-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Du önskar människor som arbetar i sitt lands tjänst en smärtsam död?
Vad tycker du dessa människor skulle gjort istället? Sagt upp sig och blivit hemlös? Och kanske svälta ihjäl, för om dom köper mat så bidrar dom till Rysslands ekonomi.
Lite perspektiv tack.. verkar som om tänkande personer blir färre och färre på Flashback för var dag som går!

Verkligen 0 perspektiv...
Du verkar inte tänka alls, det är krig. Vad är det som du inte förstår med det? I krig dör människor, tyvärr inte bara stridande soldater med gevär. Men det är så verkligheten ser ut, och just FSB kan man inte annat än att säga att det är ett fullt legitimt mål att angripa. Med ditt tankesätt så får inte Putin dödas, för han springer ju inte runt vid fronten med vapen i hand. Hur du än vrider och vänder på det så får du klaga och pissa på Putin för det är han ensam som är skyldig till alla Ryssars död. Inte Ukrainas, glöm inte det.
Citera
2026-05-22, 12:19
Medlem
Citat:
USA gjorde de ju i Iran med ledaren… de går om man vill.
Vad Ukriana själva säger ska man ta med en nypa salt även Expressen..

Du kan ju välja att tro att det inte hänt. Mår du bättre då?
Citera
2026-05-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej de har bara försökt. Vi vet alla hur det gick vid Hostomel och den 6 mil långa karavanen som körde fast på väg mot Kiev. Snacka om fiasko....
Hahaha ja verkligen ett fiasko. Dom gick ut med värsta propagandan, filmer på bla stridsvagnar i massor. Märks att det är ett korrumperat samhälle som byggs upp,. Odugliga ledare på många positioner. Kan inte låta bli att lida med den enkla soldaten på båda sidor. Naturligtvis även civila.
Citera
2026-05-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Du verkar inte tänka alls, det är krig. Vad är det som du inte förstår med det? I krig dör människor, tyvärr inte bara stridande soldater med gevär. Men det är så verkligheten ser ut, och just FSB kan man inte annat än att säga att det är ett fullt legitimt mål att angripa. Med ditt tankesätt så får inte Putin dödas, för han springer ju inte runt vid fronten med vapen i hand. Hur du än vrider och vänder på det så får du klaga och pissa på Putin för det är han ensam som är skyldig till alla Ryssars död. Inte Ukrainas, glöm inte det.
När skrev jag att FSB inte var ett legitimt militärt mål, din jävla idiot?!
FSB är ett legitimt mål, men man behöver inte önska människorna som arbetar i statens tjänst där en
"Hoppas nassarna dog långsamt och smärtsamt. ".
Lite skevt att säga sig tillhöra det fria, demokratiska, humanistiska väst, och sedan beskriva ett lands folk som orcer, och önska dem långsam smärtsam död..

Att skylle ett krig på endast ett land, är naivt, historielöst. Världen är inte så enkel..
Återigen, 0 perspektiv! 0 kunskap, 0 intelligens.
Citera
2026-05-22, 12:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du kan ju välja att tro att det inte hänt. Mår du bättre då?

Vad jag tror är helt irrelevant, jag går efter bevis och vanlig källkritik… Just nu är det bara Ukraina som har uttalat sig och det enda som finns är drönarbilder på en byggnad. Det finns inga bevis på vilka eller hur många som faktiskt befann sig där inne- byggnaden kan lika gärna ha varit tom. Att efterfråga verifierad fakta är inte en fråga om tro, det är så källkritik fungerar...
Citera
2026-05-22, 13:01
Medlem
Det här blev ju spännande. Med tanke på hur ilskna trollen är så var det här inte alls bra och troligen riktigt, riktigt illa.

Vi får hoppas att det kommer ut mer information om exakt vad som hände och, framförallt, vilka som drabbades. Av ljudnivån att döma så var det inte ett gäng korpraler.

Får jag nys om någonting så kommer jag givetvis att posta och jag vill uppmana alla icke-ryzztroll att göra detsamma. Det här ska bli kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in