2026-05-21, 10:13
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen har åsamkat kommunalrådet skada.

Ett kommunalråd måste självklart tåla att oppositionella uttrycker sin mening så länge hen inte lider fysisk eller ekonomisk skada.

Uttrycka sin mening genom att forcera kontoret, ställa dit döda djur samt håna kommunalrådets partiledare?

Ingenting som hör hemma i en demokrati.

Uttrycka sin mening kan idioterna göra när kommunfullmäktige sammanträder.
Citera
2026-05-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De borde inte få sparken oavsett skämt eller inte.

Kommunala chefer måste också få yttra sig.
Är det ett skämt, att ta sig in på någon annans kontor och vandalisera? Sjukt moget!
Yttrandefrihet är något helt annat!
Citera
2026-05-21, 10:26
Medlem
"eller väljer att sluta" står det.
Citera
2026-05-21, 10:35
Medlem
Oavsett om det är rätt eller fel att cheferna får sparken, så är det uppenbart inte de smartaste personerna vi har att göra med här Jag tycker det är bra att man sållar ut puckon från offentlig verksamhet
Citera
2026-05-21, 10:40
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Så att anklaga någon för att vara det värsta som mänskligheten har att erbjuda är bara humor och tar man illa vid så är man lättkränkt.

Så allt man behöver för att få topplocket att ryka på SD-flingor är alltså en buttericksmustasch?
Citera
2026-05-21, 10:46
Avstängd
otellos avatar
Å ena sidan känns det sjukt överdrivet att sparka någon för ett bus, å andra sidan är det chefer det rör sig om, dom tillför sällan något av värde.
Citera
2026-05-21, 11:15
Medlem
Tack för att du bevisade min poäng.

PS byt namn till lättkränkt boomer, passar dig bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, nasse"skämt". Gud vad nyskapande. Bra de får sparken, de ska inte leka aktivister på arbetstid.
Citera
2026-05-21, 11:17
Medlem
1. De bröt sig in på ett kontor på en tidpunkt och tillfälle de inte hade rätt att vara på.

2. Inbrottet i sig har ett syfte, nämligen att förespegla till den utsatte att du kan bli utsatt när som helst och var som helst och att du aldrig kan känna dig säker, inte ens på din privata position vid arbetet. Syftet är således att hota och att göra det på ett förespeglat sätt.

3. I och med att de inte blev åtalade eller utredda har de således möjlighet att söka liknande positioner inom andra kommuner med liknande tjänster och det är väl ingen som på allvar tror att S, C, V och Mp kommer att neka dem en sådan tjänst?

4. Eftersom de kallar det för ett skämt, men det har ett vad jag antar politiskt syfte där man vill smutskasta, så är det en fråga om de borde ens få kvarstå inom en offentligt anställd position. Om jag som anställd inom vårdtjänst missbrukar min position och gör det uttalat klart att det har ett politiskt syfte är ju risken övervägande att jag vid dom skulle förlora rätten till att någonsin få bli anställd inom ett offentlig yrke igen, DET har hänt tidigare för personer som misskött sig inom det offentliga.
Citera
2026-05-21, 11:18
Medlem
Proumbras avatar
Sandlådenivå inom kommunal, inte helt oväntat

Att vara chef innebär att du förväntas föregå med gott exempel och hålla en högre professionell standard. Något dessa två personer måste ha missat på sina "chefsutbildningar"
Citera
2026-05-21, 11:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det roliga med det här var väl ändå att den här mannen har en tavla med jimmie åkesson på sitt kontor. Förstår att det väcker humor

Tänkte samma sak. Vad är det för clown till kommunalråd som har en tavla på Jimmie Åkesson hängande på väggen i tjänstekontoret ?
Citera
2026-05-21, 11:19
Medlem
Det måste väl rimligen ligga en längre & djupare konflikt bakom?

Reaktionerna från båda sidorna är ju en smula överdrivna annars kan jag tycka.
Citera
2026-05-21, 11:25
Medlem
swebarbs avatar
Varför ska de sparkade ha avgångsvederlag när de har misskött sig. Facken av olika slag har för stor makt, och det måste åtgärdas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in