Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
DU sade det var en motreaktion i politiken om woke och sexualiteter, och vad vi kom fram till att det inte ens finns sådan politiska beslut.
Och därmed är alla lurade som inbillar sig detta, sluta gråt för jag klädde av dig att det inte finns stöd i politiken för påståendet.
Utan detta är ett högerspöke som kräks ur om och om igen och hoppas någon går på det, jag går inte på det och pga de inte ens kan påvisa sitt påstående.(Och börja prata om annat ändrar inte detta.)
Den stora frågan är hur man reagerar på något som inte ens finns i politiken, i hus, senat och presidentskap och med D.
Mellan 2010 och 2020 drevs flera policys i USA som i efterhand ofta beskrivs som föregångare till eller delar av det som idag kallas DEI-politik (Diversity, Equity & Inclusion). Under perioden skilde sig politiken tydligt mellan administrationerna under Barack Obama och Donald Trump.
Här är centrala källor och dokument:
Obama-administrationen (2009–2017)
Executive Order 13583 (2011)
Obama utfärdade en presidentorder för att främja mångfald och inkludering inom den federala arbetsstyrkan.
Källa från EEOC:
U.S. Equal Employment Opportunity Commission – Executive Order 13583
Vitahusets memorandum om mångfald inom nationell säkerhet (2016)
Fokuserade på representation och inkludering inom underrättelse- och säkerhetsmyndigheter.
Obama White House Archive – Diversity and Inclusion in the National Security Workforce
Akademisk analys av EO 13583 och dess effekter
Studie om hur federala myndigheter implementerade mångfalds- och inkluderingsstrategier efter Obamas order.
Public Administration Quarterly – Promoting Diversity and Inclusion in the Federal Workforce
Där har du några exempel. Jag förstår inte syftet med att jag ska bilda dig.
Jag förstår heller inte varför du väljer att ljuga om vilken politik ni stod för. Riktigt lågvattenmärke för ens personlighet att inte kunna stå för det man gör eller tycker.
I fortsättningen är det inte min uppgift att bilda dig utan det får du försöka göra själv.