2026-05-21, 00:14
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Vad var dåligt med Astrid nurå?

Men ah. Kung Manasseh av Juda rike blev ju en snäll monoteist efter att ha infört att judarna började offra barn till Baal, konstigt det där vem som är bra och dålig ibland hurru.

OK. Men Hitler var som folk är mest - både lite bra och lite dåligt - som Tage Danielsson då, typ?
Citera
2026-05-21, 00:21
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
OK. Men Hitler var som folk är mest - både lite bra och lite dåligt - som Tage Danielsson då, typ?

Nä, han knullade sin halvsyrras dotter tills hon tog livet av sig, allt detta med pungen käckt på sned pga olika orsaker så det kan man nog inte säga?

Vad han än var så var han inte medioker. Alltså det där bra och dåligt är sånt där ni judar håller på med hela tiden.

Han var bra för folk i kolonierna. Han var dålig om man käkar latkes med äppelmos.

Vet du hur många miljoner som arbetades till döds och utplånades under britter och fransosers kolonialism? Bra många fler än 10 miljoner. Sluta grina nu.
Citera
2026-05-21, 08:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Vad han än var så var han inte medioker. Alltså det där bra och dåligt är sånt där ni judar håller på med hela tiden.

Flera etablerade konsthistoriker och kritiker har uttalat sig om Adolf Hitlers måleri, och omdömena är ganska samstämmiga: tekniskt kompetent på en grundläggande nivå, men konstnärligt begränsat, stelt och utan originalitet. Han var medioker helt enkelt.
Citera
2026-05-21, 09:26
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Flera etablerade konsthistoriker och kritiker har uttalat sig om Adolf Hitlers måleri, och omdömena är ganska samstämmiga: tekniskt kompetent på en grundläggande nivå, men konstnärligt begränsat, stelt och utan originalitet. Han var medioker helt enkelt.

Och ändå sitter du här 100 år senare och postar om honom dag in och dag ut.

Dödar man miljoner judar är man inte medioker. Sorry juden, you can't have it both ways this time either osv osv.
Citera
2026-05-21, 09:37
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Och ändå sitter du här 100 år senare och postar om honom dag in och dag ut.

Dödar man miljoner judar är man inte medioker. Sorry juden, you can't have it both ways this time either osv osv.

Somliga säger att det inte alls var så många, så vad vet du? Vad har du för bevis på att det var så många?
Citera
2026-05-21, 09:44
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Somliga säger att det inte alls var så många, så vad vet du? Vad har du för bevis på att det var så många?

Jag har ett genetiskt ursprung som är stora på skatteverk och pappersarbete. Ergo, spåren av papper när man gasar miljoner människor är lite bekymersamt många?
Citera
2026-05-21, 09:55
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag har ett genetiskt ursprung som är stora på skatteverk och pappersarbete. Ergo, spåren av papper när man gasar miljoner människor är lite bekymersamt många?

Papper? Nej, upp till bevis! Så kräva i alla fall de s.k. förintelseförnekarna. Jag skojar bara lite.
Citera
2026-05-21, 09:56
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Papper? Nej, upp till bevis! Så kräva i alla fall de s.k. förintelseförnekarna. Jag skojar bara lite.

Varför skojar du om förintelsen? Det har ni väl gjort olagligt?
Citera
2026-05-21, 10:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Varför skojar du om förintelsen? Det har ni väl gjort olagligt?

Jag skojar om förintelseförnekarna. Det är de inte värda!
Citera
2026-05-21, 10:11
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Jag skojar om förintelseförnekarna. Det är de inte värda!

Den enda konsekvensen är att vi som inte är judar accepterar förintelsen men den har för länge sen slutat ha något som helst emotionellt värde.

HItler gjorde en hel del bra saker. Han förbjöd tobaksrökning på allmäna platser.
Citera
2026-05-21, 10:21
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Den enda konsekvensen är att vi som inte är judar accepterar förintelsen men den har för länge sen slutat ha något som helst emotionellt värde.

HItler gjorde en hel del bra saker. Han förbjöd tobaksrökning på allmäna platser.

Nyckelordet var renhet "Reinheit". Ingen tobaksrökning. Inga judar o.s.v. Utrensning. Säuberung. Hitler luktade gott också?
Citera
2026-05-21, 10:29
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Nyckelordet var renhet "Reinheit". Ingen tobaksrökning. Inga judar o.s.v. Utrensning. Säuberung. Hitler luktade gott också?

Tycker du judar är orena på något sätt? Jag tycker det var bra att han ville bevara sitt land, sitt folk och sin kultur. Precis som israeler vill.

Jag skulle tro att Hitler som bodde i världens mest elektrifierade land som uppfunnit automobilen luktade helt OK.

Jag skulle tro att Kindergeld dvs barnbidrag var NSDAP först med också. De gillade det där med familj. Det är väl en bra sak?
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-05-21 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in