Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
tapetsera och byta blöjor.
Om du lägger in "tapetsera och byta blöjor" i själva definitionen av manlighet, säger du automatiskt indirekt att det är något som skiljer män från kvinnor, dvs att kvinnor aldrig tapetserar och byter blöjor. Och det stämmer ju inte. Det finns väl inget mer typiskt för velkärringar med mycket hormoner att tapetsera om vartannat år istället för att (som män gör) täcka väggarna med något neutralt och tidlöst, exempelvis puts i en neutral ton såsom vitt eller capuccino.
Citat:
Fysisk kompetens, men det gäller inte att lyfta skrot med hjälp av hormoner
"Hjälp, att män är så bra på att gymma beror på hormoner!!! Larma ROKS!!!"
Citat:
Trohet och lojalitet, mot kungen,
Just det ja, jag glömde att kvinnor aldrig kan vara trogna och lojala mot en kung! Det är tvärtom något som kännetecknar män!
Citat:
En på tiotusen, en underlig kombination av nature, nurture och de livsval man gjort.
Tror du läst Tom Bombadil för mycket.
Citat:
Att man traditionellt ser upp till karlakarlar är för att de personifierar det goda hos män, de fungerar som exempel, inte som nåt slags manlighetstest som alla med penis ska klara av.
Så man ska se upp till dem, men man ska inte försöka klara av vad de klarar?
Citat:
Moderna "macho-män" är nåt helt annat, så osäkra på vad det innebär att vara man
Vem har sagt att det är macho/manligt att vara osäker? Modernitet har jag heller inte nämnt.
Citat:
att de hela tiden behöver bekräftelse
Du tolkar uppenbarligen in saker i "macho" som faktiskt inte ingår i definitionen, eller vad jag menade. Jag menar snarare motsatsen mot din tolkning. Du kan inte rimligen ha fått för dig att jag står för den halmgubbe som du gjort, så du verkar ju vara en större flamebaiter och drama queen än Alexander Bard.
Citat:
En modern macho-man är så otroligt osäker
Återigen, jag sa inte ens ordet modern. Och jag har aldrig förespråkat att man borde vara osäker, tvärtom.
Citat:
i sig själv att han inte ens kan stå upp för sin egen manlighet på sina egna ben, istället söker han sig desperat till olika grupper för att få bekräftelse,
På tal om det, vad gör du i den här gruppen?