2026-05-19, 21:57
  #97
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
När du nämner "utrotning" av slaver så blir det lite roligt.
Hundratusentals slaver tog värvning i Wehrmacht för att befria sina länder från bolsjevikerna.
Ryssar, Letter, Litauer osv.
Den Tyska krigsmakten var en paneuropeisk armé med en enorm mängd olika nationaliteter och folkgrupper.
Skandinaver, fransmän, slaver, britter, spanjacker t.o.m amerikaner deltog.
Att folk fortfarande tror att Tyskarna ville utrota andra Européer är häpnadsväckande.
Det krävs ingen större fördjupning i historia för att förstå att det inte stämmer.

Ja det fanns utlänningar i den tyska armén t.o.m. muslimer! Men det gjorde den inte paneuropeisk. Den var i högsta grad tysk. Balter är f.ö. inte slaver. Antisovjetiska ryssar och ukrainare förekom i den tyska armén men det ändrade inte nazisternas inställning till slaver:

Nazisternas långsiktiga plan kallades ofta för Generalplan Ost. Den innebar bl.a. massfördrivning av slaviska folk från Östeuropa.

Den innebar också svältpolitik, tvångsarbete, germanisering av vissa barn och individer som ansågs ha “ariska” drag.

Politiken innebar en kraftig minskning av den slaviska befolkningen, tysk kolonisation av områden i Polen, Ukraina, Belarus och Ryssland.

Miljontals människor skulle dö eller deporteras för att skapa “livsrum” (Lebensraum) åt tyskar.
Citera
2026-05-19, 22:02
  #98
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Utan förintelsen så försvinner alla argument om att Hitler skulle ha varit ond.

Bokstavligen allt pekar nämligen mot raka motsatsen till ond.

Fundera därför på varför det är förbjudet att förneka förintelsen
Du har lite fel. Hade tyskarna vunnit kriget eller hållt upp invasionen av fler nationer hade de låtit honom hållas. Runt 1940-41 var han på höjden av sitt rike. Endast Churchill hade honom som fiende och fick varken med sig USA eller Sovjet.

Då hade han gått till historien som en av världens främsta män. Förintelsen hade setts som "nödvändig".
Citera
2026-05-19, 22:33
  #99
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja det fanns utlänningar i den tyska armén t.o.m. muslimer! Men det gjorde den inte paneuropeisk. Den var i högsta grad tysk. Balter är f.ö. inte slaver. Antisovjetiska ryssar och ukrainare förekom i den tyska armén men det ändrade inte nazisternas inställning till slaver:

Nazisternas långsiktiga plan kallades ofta för Generalplan Ost. Den innebar bl.a. massfördrivning av slaviska folk från Östeuropa.

Den innebar också svältpolitik, tvångsarbete, germanisering av vissa barn och individer som ansågs ha “ariska” drag.

Politiken innebar en kraftig minskning av den slaviska befolkningen, tysk kolonisation av områden i Polen, Ukraina, Belarus och Ryssland.

Miljontals människor skulle dö eller deporteras för att skapa “livsrum” (Lebensraum) åt tyskar.
Man skulle kolonisera delarna som man ansåg tillhöra Tyskland historiskt sett.
Före och efter kriget så bliv tyskar etniskt rensade från sina hem, du borde läsa om vad som hände med volgatyskarna.
Efter kriget så påbörjades den riktiga etniska rensningen, något som sällan tas upp.
Man behövde allt tyskt manskap till Barbarossa, därför bildades ss handschar som skulle hålla ordningen på balkan och nedkämpa partisaner. Upp till 1 miljoner slaver tog värvning i Wehrmacht för att slåss mot bolsjevismen.
Svenskar, Finnar, Spanjorer, danskar, fransmän, en stor blandning Européer som ville slåss mot bolsjevismen tog värvning in den tyska armé.
Den tyska militären under andra världskriget var definitivt paneuropeisk, ingen annan stridande sida hade en så stor blandning av olika nationaliteter och etniciteter.
Så dina påståenden om "utrotningskrig" kan enkelt avfärdas.
Synsättet på ras och eugenik på den tiden var inte unikt till bara Tyskland, utan hela västvärlden delade den synen.
Kriget handlade inte om detta, det är ren efterkonstruktion.
__________________
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-05-19 kl. 22:35.
Citera
2026-05-19, 22:37
  #100
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
okej, sjyst! jag bara undrade, spännande, måste googla det. tack

Varsågod. De visade exakta siffror i figurbilder men man fick summera dem själv. Då fick man fram 5 934 812. Det var ett grönt lexikon, lädermönster. Texten på pärmen var guld eller silver. Den aktuella upplagan borde ha varit tryckt på 80-talet nån gång.
Citera
2026-05-19, 22:39
  #101
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Du har lite fel. Hade tyskarna vunnit kriget eller hållt upp invasionen av fler nationer hade de låtit honom hållas. Runt 1940-41 var han på höjden av sitt rike. Endast Churchill hade honom som fiende och fick varken med sig USA eller Sovjet.

Då hade han gått till historien som en av världens främsta män. Förintelsen hade setts som "nödvändig".
Dåtidens vilja att repatriera judarna från Tyskland kan liknas vid nutidens vilja att repatriera utomeuropeiska invandrare från Europa.
Inte särskilt kontroversiellt att ha sådana åsikter i nutid, det har ju blivit mainstream.
Citera
2026-05-19, 22:42
  #102
Medlem
PK-befriads avatar
Han försökte göra Tyskland självständigt från det skuldbaserade internationella finanssystemet. Det är en behjärtansvärd strävan men det går förstås inte att genomföra utan att det blir ett jävla liv på alla de som är investerade i att upprätthålla det systemet. Så det blev inget av med det och nu är de EU-niggers istället.
Citera
2026-05-19, 22:46
  #103
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Varsågod. De visade exakta siffror i figurbilder men man fick summera dem själv. Då fick man fram 5 934 812. Det var ett grönt lexikon, lädermönster. Texten på pärmen var guld eller silver. Den aktuella upplagan borde ha varit tryckt på 80-talet nån gång.
tack för hjälpen, googlar för fullt!

btw hitler var den första att ordna ett riktigt djurskydd btw
Citera
2026-05-19, 22:49
  #104
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Hitler var en stor djurvän och djurförsök förbjöds.

Mm. Mengele.
Citera
2026-05-19, 22:53
  #105
Medlem
Ganonitos avatar
Självklart. Nazisterna byggde motorvägar och tack vare Hitler så har Tyskland en av världens bästa djurrättslagstiftningar.
Citera
2026-05-19, 23:29
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Om man bortser från judeutrotningarna och utrensningen av socialister, slaver och andra undermänniskor samt överfallen på Polen och de andra Europeiska länderna så gjorde väl Hitler en del bra saker också. Han fick Tyskland ekonomiskt på fötter igen, gav tyska folket arbete och skapade en folkgemenskap, byggde nya vägar och strävade efter att med rashygien stärka den germanska, ariska rasen. Vad anser du?
Du må ha rätt i sak men detta är del i en stegaccebtans för att närma sig/glorifiera Hilterus. Som samhall måtte vi sätta ned foten mot sådant Hitlar har fucking skit som med skev imperialistisk historiasyn höll på att utrota mänskligheten försök inte prata positiv om honom även om rätt i sak i grund och botten så var väll Pol Pot också skitbra då han tog bort svälten i Kambodja och Mao likaså som industraliserade och lade grunden för Deng. Även solen har sina fläckar men närma inte den
Citera
2026-05-19, 23:30
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Kanske Hitler var Zionist och jobbade för att få judarna att skapa en egen nation.
🎈🥳🇮🇱🥳🎈
Hur troligt är detta? Ungefär i procent
Citera
2026-05-19, 23:34
  #108
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaffeDurfsson
Hur troligt är detta? Ungefär i procent
Jag skulle säga att jag tror det.
Hitler hade världens mäktigaste människor bakom sig, och han hade ett uppdrag som han utförde och gick i döden för enligt plan.

Säg 80% säker på att jag är nära sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in