2026-05-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Sluta tramsa nu och ge mig länkar till erkända ekonomiska sajter som beskriver vad du här spottar ur dig. Med tanke på alla sanktioner och krig så går det ganska bra för Ryssland. Sen hade ju allt naturligtvis varit bättre utan sanktioner och fred. Just sanktioner har haft en udda effekt i det ryska samhället i och med att ekonomin växer då produkter och tjänster måste bytas ut mot egna inhemska. Du kan ta din metodik och göra samma sak med USA och då konstatera att landet är "konkursmässigt". Det här är det enda sättet att besegra Ryssland för er och ni håller desperat hoppet uppe, bara lite till, bara lite till (som en spelmissbrukare).

Här får du lite att läsa:
The Russian Economy 2026-2029: The Deep Dive Critical Analysis Of The Ministry of Economic Development’s Document As Discussed With President Putin
https://russiaspivottoasia.com/the-russian-economy-2026-2029-the-deep-dive-critical-analysis-of-the-ministry-of-economic-developmen ts-document-as-discussed-with-president-putin/
Jisses Storlögnare Moretex, du postar en länk om Rysslands framtida våta drömmar när det är det katastrofala ekonomiska dagsläget vi talar om.

Det är uppenbart något fel på dig då du ideligen duckar för verkligheten samtidigt som du gör några taffliga försök med whataboutism.

Du har alltså ingen aning om:
1. Rysslands oerhörda budgetunderskott (växer för varje dag)
2. Rysslands skattehöjningar (för att försöka täcka budgetunderskott)
3. Rysslands momshöjningar (för att försöka täcka budgetunderskott)
4. Putins krav på att oligarker ska betala för kriget
5. Den enorma mängden Ryska konkurser (idag gick Rysslands största drönartillverkare i konkurs)
Listan av eländigheter kan göras lång

Lägg ner dina genomskinliga lögner om att ekonomin ser bra ut Moretex, läs på om dagens nattsvarta ekonomiska situation i Fasciststaten Ryssland istället. Alla siffror kan du lätt söka upp med valfri sökmotor på Internet. Stackare!
Citera
2026-05-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, något slut på kriget är inte i sikte. Putins krig i Ukraina är den ryska motsvarigheten till USA:s Vietnam, Irak och Afghanistan: en soppa som man själva skapat och frivilligt dragits allt längre in i. Kriget lär inte ta slut så länge Putin är kvar på makten i Moskva.

Europa gjorde i grunden rätt som satsade få fredsspåret istället för militarismen. Världen behöver inte fler krig och särskilt inte Europa. Men man felbedömde Putins styre och insåg misstaget försent. Europa fick på 1990-talet uppfattningen att ett demokratiskt Ryssland kunde vara en partner och inte en fiende. Detta ändrades av Putin och tyvärr tog det för lång tid innan man insåg vad Putin var.

Svaghet skapar inte fred, det var väl det stora misstaget att tro. Reinfeldts sossepolitik ungefär.
Citera
2026-05-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jisses Storlögnare Moretex, du postar en länk om Rysslands framtida våta drömmar när det är det katastrofala ekonomiska dagsläget vi talar om.

Det är uppenbart något fel på dig då du ideligen duckar för verkligheten samtidigt som du gör några taffliga försök med whataboutism.

Du har alltså ingen aning om:
1. Rysslands oerhörda budgetunderskott (växer för varje dag)
2. Rysslands skattehöjningar (för att försöka täcka budgetunderskott)
3. Rysslands momshöjningar (för att försöka täcka budgetunderskott)
4. Putins krav på att oligarker ska betala för kriget
5. Den enorma mängden Ryska konkurser (idag gick Rysslands största drönartillverkare i konkurs)
Listan av eländigheter kan göras lång

Lägg ner dina genomskinliga lögner om att ekonomin ser bra ut Moretex, läs på om dagens nattsvarta ekonomiska situation i Fasciststaten Ryssland istället. Alla siffror kan du lätt söka upp med valfri sökmotor på Internet. Stackare!
Fortfarande inga källor till dina påståenden och du kallar mig för lögnare ... jag tror vi avslutar här.
Citera
2026-05-18, 08:33
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Fortfarande inga källor till dina påståenden och du kallar mig för lögnare ... jag tror vi avslutar här.
Ryska källor till allt ovan är flera gånger publicerade i Ukrainatrådarna. Du verkar helt faktaresistent och totalt hjärntvättad.
Citera
2026-05-18, 09:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Man behöver inte vara nationalekonom för att förstå vad arccosinus har försökt förklara för dig.
Ibland är det omöjligt att lära en imbecill även det mest fundamentala.

Den egentlig kärnan i hela debatten, och många blandar ihop BNP-tillväxt med sund ekonomi. Krigsekonomi fungerar lite som att elda upp husets möbler för att få varmt i vardagsrummet 🔥🪑
Kissa i byxorna och det blir varmt för stunden.
Tömma statskassan och alla fonder och hoppas att ingen efterfrågar dessa medel.

Det är också därför Sovjet ofta används som historiskt exempel. De kunde visa gigantisk tung industri och militär produktion samtidigt som konsumtionsvaror, innovation och levnadsstandard sackade efter. Ekonomin såg mäktig ut på papperet men började likna en kromad stridsvagn med motorproblem under huven 🚜💨

Bilderna är till för att du enklare ska hänga med.

Kommer Ryssland överleva detta? Mycket tveksamt.
När pengarna inte finns för att betala smuggelgods, betala löner i fabrikerna eller till soldater, då kollapsar ditt Ryssland. För ingen jobbar gratis.

Citat:
Citera
2026-05-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Man behöver inte vara nationalekonom för att förstå vad arccosinus har försökt förklara för dig.
Ibland är det omöjligt att lära en imbecill även det mest fundamentala.

Den egentlig kärnan i hela debatten, och många blandar ihop BNP-tillväxt med sund ekonomi. Krigsekonomi fungerar lite som att elda upp husets möbler för att få varmt i vardagsrummet 🔥🪑
Kissa i byxorna och det blir varmt för stunden.
Tömma statskassan och alla fonder och hoppas att ingen efterfrågar dessa medel.

Det är också därför Sovjet ofta används som historiskt exempel. De kunde visa gigantisk tung industri och militär produktion samtidigt som konsumtionsvaror, innovation och levnadsstandard sackade efter. Ekonomin såg mäktig ut på papperet men började likna en kromad stridsvagn med motorproblem under huven 🚜💨

Bilderna är till för att du enklare ska hänga med.

Kommer Ryssland överleva detta? Mycket tveksamt.
När pengarna inte finns för att betala smuggelgods, betala löner i fabrikerna eller till soldater, då kollapsar ditt Ryssland. För ingen jobbar gratis.
Har du några länkar då till sidor som förklarar allt skit ni påstår då?
Citera
2026-05-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Du efterfrågar länkar till ”erkända ekonomiska sajter” och bifogar sen själv en prognos som kommer direkt från Putins mun.
Går bra det här..
Vem ska förklara Rysslands ekonomi då, Kiev? Du kan läsa om Ryssland ekonomiska utveckling hos IMF och Världsbanken om du vill, ska jag hjälpa dig med att söka?
Citera
2026-05-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ryska källor till allt ovan är flera gånger publicerade i Ukrainatrådarna. Du verkar helt faktaresistent och totalt hjärntvättad.
Du jag har presentrerat många länkar till information nu och ni har inget att komma med annat än propaganda från Kiev. Det är alltså ni som ljuger och är hjärntvättade!

Russian Federation and the IMF
https://www.imf.org/en/countries/rus

https://www.imf.org/external/datamapper/profile/RUS
´
Russia's economy up, Ukraine's down in IMF growth forecast
https://kyivindependent.com/ukraine-down-russia-up-in-imf-growth-forecast/

World Bank
https://data.worldbank.org/country/russian-federation
Citera
2026-05-18, 13:59
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Hur ska man tolka detta? Tomma ord med baktankar eller ett uns av sanning/början på slutet?
Putins egna ord till journalister idag.
Börjar han äntligen inse att kriget är ett enda gigantisk jättfiasko?

https://www.sverigesradio.se/artikel/uppgifter-putin-sager-att-kriget-ar-pa-vag-mot-ett-slut

Ja kriget är på alla sätt ett jättefiasko eller rättare sagt en oerhörd tragedi för Ukraina men också för Ryssland. Men kriget kommer inte att ta slut snart. Kriget går mot ett långt utnötningskrig eller en framtida fryst konflikt snarare än ett snabbt avgörande.
Citera
2026-05-18, 15:23
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Vi säger så 😁

Ryssland förlorar kriget, oavsett om Moretex fattar eller inte.
För det är ju det som är det viktiga. Rysk förlust.
Inte om du kan tänka själv.

MVH nytvättad
🤣🤣🤣
Citat:
Du jag har presentrerat många länkar till information nu och ni har inget att komma med annat än propaganda från Kiev. Det är alltså ni som ljuger och är hjärntvättade!

Russian Federation and the IMF
https://www.imf.org/en/countries/rus

https://www.imf.org/external/datamapper/profile/RUS
´
Russia's economy up, Ukraine's down in IMF growth forecast
https://kyivindependent.com/ukraine-down-russia-up-in-imf-growth-forecast/

World Bank
https://data.worldbank.org/country/russian-federation
Citera
2026-05-19, 07:38
Medlem
Citat:
Vem ska förklara Rysslands ekonomi då, Kiev? Du kan läsa om Ryssland ekonomiska utveckling hos IMF och Världsbanken om du vill, ska jag hjälpa dig med att söka?
Lögnar Moretex kör huvudet i sanden och vägrar att se verkligheten.

Här ett litet stycke ur Lögnarens tidigare länk vad beträffar IMF:

” Please note that although Russia is a member of the IMF, while continuing to receive economic data from it and providingdata on the Russian Federation, the IMF was forced to refrain from visiting Russia and, has been unable to independently verify or interview Russian officials.

Se så Moretex fundera nu på nedanstående punkter:
1. Budgetunderskottet är enormt och ökar för varje dag
2. Tiggeriet av oligarker
3. Skattehöjningar
4. Momshöjning
5. Dräneringar NWF
6. Försäljning av guld
5. Extrema räntor
6. Skyhög realinflation

Moretex ljuger vidare och agerar exakt som Bagdad Bob när han hävdar att Rysslands ekonomi är god och att ”Ryssland vinner sakta”, vem tror på det?
Senast redigerad av Arccosinus 2026-05-19 kl. 07:42.
Citera
2026-05-19, 07:42
Medlem
Citat:
Du har tydligt gjort klart att du inte läser publicerade länkar. Jag har därför gett dig uppgifter som du med valfri sökmotor på Internet kan söka upp själv.

Du har även visat att det inte är någon idé att länka då det är uppenbart att du inte läser dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in