2026-04-30, 10:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Vad tror du att det kan vara om det inte är LSD?

Kan vara precis vad som helst om du inte har ett reagentkit. Inkl. alkohol. Blev själv lurad på det när jag var n00b.
Citera
2026-04-30, 10:42
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Lsd är syntetiskt. Svamp är organiskt. Inget fel på lsd men det är ingen jävla häloskur. Det är svårare att få tag på toppisar men de har en mystiskt känsla som är ogreppbar när man väl fastnat i deras värld. 😂

LSD utvinns ur ergotalkaloider, närmare bestämt från svampen Claviceps purpurea, som angriper spannmål som råg. Alltså också en svamp så det du skriver stämmer inte.

Tankesättet att det som växer i naturen är mindre (eller mer) hälsofarliga är väldigt inkorrekt.
Inga substanser som evolutionen har utvecklat har haft för syfte att berusa oss människor. Att vår hjärna reagerar på ett trevligt sätt av vissa substanser är mer en ren slump. Sen har mänsklighetens brukande av substanser historiskt sett onekligen gjort att vår hjärna utvecklat fler receptorer.
Den "mystiska känslan" som du beskriver har 0% med om substansen är syntad i ett labb eller om du kan stoppa det i magen direkt från en växt. Det är något din hjärna har hittat på.

Mer info om ergotalkaloider:
Citera
2026-04-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
LSD utvinns ur ergotalkaloider, närmare bestämt från svampen Claviceps purpurea, som angriper spannmål som råg. Alltså också en svamp så det du skriver stämmer inte.

Tankesättet att det som växer i naturen är mindre (eller mer) hälsofarliga är väldigt inkorrekt.
Inga substanser som evolutionen har utvecklat har haft för syfte att berusa oss människor. Att vår hjärna reagerar på ett trevligt sätt av vissa substanser är mer en ren slump. Sen har mänsklighetens brukande av substanser historiskt sett onekligen gjort att vår hjärna utvecklat fler receptorer.
Den "mystiska känslan" som du beskriver har 0% med om substansen är syntad i ett labb eller om du kan stoppa det i magen direkt från en växt. Det är något din hjärna har hittat på.

Mer info om ergotalkaloider:
Okej, du verkar kunnig så jag får backa lite.
Men mina mest spirituella trippar har faktiskt varit med svamp.
Det kan ha haft med min inställning att göra. Mind over matter. 🤷
Psykadelika är fina grejer hur som helst, bara man har respekt för resan. Det kan leda en ut i rymden eller djupt ner i själen. 😅

Må gott, jag köpte korntunnbröd i veckan, det har säkert inget att göra med det du skrev men en av mina husgudar kräver nästan att jag nämner synkronisiteten i det hela. 😊
Citera
2026-04-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
När en 18åring ska knarka så är är ju hur man ska äta korrekt och ta reda på om det är samma LSD i dropparna som lapparna på LSD busken kunskapen man inte har grepp om ännu

Frågan om man kan råka knulla sönder psyket och fastna permanent hos cosmos katten dyker aldrig upp så hur intensivt svamp och LSD i värsta fall kan vara verkar vara löst numera 😂
Ja det är ju en chansning. 🤷 Jag hade helst sett att alla fick ta en dos när dom är runt tjugo och då inom vården för att få perspektiv på att det här inte är det enda sättet sättet vi kan leva på.

Åh, tänker du på den där pianospelande katten ute i rymden? Älskar den låten, men kommer inte på vad den heter. Du får gärna länka den, vill höra den igen.🙏
Citera
2026-04-30, 13:02
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
LSD kan inte vara bra eller dålig kvalité. När det tillverkas är det i vätske form och så potent att det helt enkelt fördelas i doser på lappa som standard av praktiska skäl för vidare distribution och det finns inga anledningar att nån vill ha lappar och nån vill ha droppar.

Det du erbjuds är inte LSD eftersom flytande LSD helt enkelt inte säljs.

Omöjligt nej, men tillverkaren behöver typ vara din pappa om du ska ha tillgång till LSD droppar

Haha sicken bullshit!
Jag köpte droppar på flaska en massa gånger när jag bodde i Köpenhamn, min kompis sitter på droppar just nu här i Sverige.
Jag vet för jag tog två droppar förra helgen!
Citera
2026-04-30, 14:26
Medlem
Citat:
Det du erbjuds är inte LSD eftersom flytande LSD helt enkelt inte säljs.

Självklart säljs det flytande LSD. Likväl som att allt tjack inte doseras i femmor och all heroin inte kapas ner till kabbar skippas det även ett (betydligt mer omständligt) led i distributionen av LSD ibland.
Citera
2026-05-01, 01:40
Medlem
Jag och en polare delade på en droppe på en sockerbit som vi tuggade. Det tog fan typ 1.5h tills jag kände effekt, men det var en liten dos så inte super mycket rent visuellt men mer rent perceptionellt, tiden går långsamt, allt är på avstånd….få se hur kvällen tar sig sen!
Citera
2026-05-01, 03:10
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Jag och en polare delade på en droppe på en sockerbit som vi tuggade. Det tog fan typ 1.5h tills jag kände effekt, men det var en liten dos så inte super mycket rent visuellt men mer rent perceptionellt, tiden går långsamt, allt är på avstånd….få se hur kvällen tar sig sen!

För mig blir en droppe väldigt perceptionellt men också vackert, två droppar så sätter hela maskineriet igång på allvar och man får hålla i sig på riktigt
Testa att ta en var nästa gång!
Citera
2026-05-07, 21:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Man kan även droppa i ögat, ska tydligen slå mycket snabbare men inget jag testat så kan inte rekommendera det.
Jag har testat detta vid ett tillfälle. Lite snabbare onset, men ingen märkbar skillnad i ruslängd eller intensitet. Fick förvisso en väldigt trevlig tripp, men upplevde ingenting som fick mig att föredra ögondroppar över oral administration.
Citera
2026-05-12, 21:07
Medlem
Finns köpa på små "flaskor / tuber"

Precis som andra säger - enklare när det är doserat på en lapp tex 100ug (milt) 200 bra tripp osv osv. Viktiga är om du nu ska få en en flaska - SE TILL DET ÄR RÄTT SAK I. Finns mycket scams å lurare där ute.

Samma gäller allt "knark" eller vad ni nu vill kalla det

Trippa lugnt. Se till vara i en bra miljö med folk som vet vad de sysslar med. Ha alltid lite benzo nära till hands om du eller någon annan behöver avbryta sin tripp.
Citera
2026-05-18, 17:53
Medlem
mysko-xs avatar
Sluta gärna sprida myten om att det är bra att ha benzo.

Var redo (eller vänta), ta er inte vatten över huvudet, tänk på set & setting och börja med lägre doser.

Finns ingen anledning för folk att hålla på med benzo-gift. Öht. Ever.

Tack!
Citera
2026-05-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Sluta gärna sprida myten om att det är bra att ha benzo.

Var redo (eller vänta), ta er inte vatten över huvudet, tänk på set & setting och börja med lägre doser.

Finns ingen anledning för folk att hålla på med benzo-gift. Öht. Ever.

Tack!

Benzo kan dämpa ångest, panik osv osv... ge nån benzo och de sover bort ruset??

Vad pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in