2026-05-17, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Lika ”lyckligt” som Nazist-Tyskland. Ingen lyckad stat byggs på folkmord.

Utan pengar från USA vore Israel körda. Utan pengastöd i ESC skulle Israel vara utkastade sedan länge. Utan propaganda hade den franska bögen åkt ut redan i semin.

Gå nu till din garderob och öppna den, Illuminati står där och han är hungrig
Citera
2026-05-17, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Ok du skrev just under på att du tillhör den där efterblivna kategorin då.

Men så är det att det finns ett bakomliggande, parallellt tema djupare i sångens text och det är vad européerna dissade.

Den som vet den vet.

I killed the whole idea of you, been dancing on your grave
'Cause I don't even want you
Then, Friday screams your name
'Cause now you're in my head, my heart, my body parts
You're always coming back on the weekends
You're in every touch and thought and every shot
No, I can't get you out of my system
(My system)
No, I can't get you out of my system
Hate the morning after
Hate the way you make me feel
I am a disaster
I just need to fix myself for real

Och hur går munskydd ihop med kokain menar du? Spelar ingen roll vad låtskrivarna ville lyfta fram ... Budskapet fanns inte där
Citera
2026-05-17, 03:47
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:

Ta dina mediciner och gå och lägg dig.

Själv tänker jag fortsätta fira att Israel inte kunde köpa sig till en seger i år heller. Det kanske blir den slutgiltiga dödsstöten för terrorstaten? 😊 Alla miljoner de vaskar på, att genom skräpmusik, försöka tvätta blodet från sitt lands flagga genom en ESC-seger. Allt resten av världen ser är bleka europeiska kopior. Folk vill ha riktiga länder, levande stater och passionerad musik.
Citera
2026-05-17, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15
Och hur går munskydd ihop med kokain menar du? Spelar ingen roll vad låtskrivarna ville lyfta fram ... Budskapet fanns inte där

Vet inte om dessa har någon koppling, är inte munskyddet bara en light version av masken från snusktiden? Hon har ju sagt i intervjuer att hon inte vill ta av sig masken helt att den har blivit endel av sin identitet.

Men jag tror européerna tog till sig texten, gjorde samma analys av den som mig, men de gillade det inte.
Citera
2026-05-17, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Hur kan då Israel inte vinna ett enda år, när det var hur lätt som helst för Ukraina att vinna med stödrösterna?

Nä, det låter som en ganska svag ställning isf.
Nu har jag inte alls sett tävlingen i år, men tidigare har Israel fått folkets röster men har förlorat pga att juryn varit politiskt korrekta, dvs inte alls röstat på Israel. Till skillnad mot Ukraina, som vann eftersom det var politiskt korrekt även för juryn.

Helt fel, förstås, att politisk korrekthet ska avgöra Eurovision, men så enkelt är det. Därför kommer Israel inte att vinna. Hade Hamas däremot ställt upp, så hade svenska juryn lagt sina röster där, liksom många andra länder, bara av pk-skäl.

Det är skillnaden mellan Israel och Ukraina i eurovision. Båda länderna är anfallna och försvarar sig mot en övermakt, men i PK-världen är det bara Ukraina som ska hyllas.
Citera
2026-05-17, 05:12
Medlem
Citat:

Sprutade kaffe över hela skärmen när jag läste detta. Roligaste svaret 2026
Citera
2026-05-17, 05:15
Medlem
Nästa år hoppas jag att vi skickar en jojk.

Vi skulle skickat A-Teens i år.
Senast redigerad av Norkam 2026-05-17 kl. 05:22.
Citera
2026-05-17, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
204 av juryn
516 totalt

Så 312 av tittarrösterna

Störde mig på att de inte ropade ut deras poäng. För redovisningens skull. Alla bidrag utom vinnaren fick sina poäng visade.
Citera
2026-05-17, 05:43
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NER.MED.CENTERN
Klart det går fan med den där covidmasken som hon har på sig. Hela Europa minns och förknippar det med något negativt. Utom i Tegnelldiktaturen Sverige då.
Vilken plats kom covid trosan på?
Citera
2026-05-17, 05:52
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilken plats kom covid trosan på?

Plats 20.
Sämsta sedan 2010
Citera
2026-05-17, 06:02
Medlem
DjPuttes avatar
Spelar ingen roll vad vi skulle sånt vi hade hamnat på samma plats likväl, sedan det är så mycket politik och annat skit inblandad i ESC så det är enormt!
EBU har vansinniga problem ännu med att få till rättvisa tävlingar i detta, så här kommer det se ut med ngn som är Favorit bland bookis sedan skräller det utan ngn fattar det!
Citera
2026-05-17, 06:11
Medlem
Att Israel lyckades komma tvåa (med en så pass svag låt) visar att det verkligen pågick en medveten kampanj med stöd av deras regering för att knipa ännu en ESC-seger, av politiska skäl - och det är nog troligt att en del röstfusk var med i bilden.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-05-17 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in