2026-05-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur mkt tjänade du på mello?,
Spelar inte stora summor, men några middagar iaf
Men fick det bästa odds jag nånsin fått. 5 ggr pengarna på Greczula topp 3, söndagen innan finalen.
Senast redigerad av Ilovecakes 2026-05-16 kl. 19:49.
Citera
2026-05-16, 19:46
Medlem
Förra året när jag såg finalen så fanns det verkligen inte ett enda bidrag som jag tyckte var riktigt bra och som jag ville heja på. De enda som jag gillade någorlunda var de mer komiska / oseriösa bidragen som Sveriges bada bastu och så den där Espresso macchiato.

Jag har inte sett något utav årets bidrag ännu (förutom Sveriges), men verkar som att Finland är storfavorit.
Citera
2026-05-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Men på tv så jag vet när jag ska gå upp.
Det ska hålla på till 01 så troligtvis inte före 23
Citera
2026-05-16, 19:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Är det värt lägga en 500 lapp på Finland vinna till 1.75?

Du får 2,10 på Betsson. 1,80 på Betmgm. Jo för en TV peng om dubbla. Finlands nackdel blir ju som brukligt i ESC att de har få grannar. Men om vi ser motståndet. Australien och Israel, det känns som länder som folk i europa inte kommer tillåta att vinna?
Citera
2026-05-16, 19:51
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Men på tv så jag vet när jag ska gå upp.
Varför ska du sova nu?
Citera
2026-05-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du får 2,10 på Betsson. 1,80 på Betmgm. Jo för en TV peng om dubbla. Finlands nackdel blir ju som brukligt i ESC att de har få grannar. Men om vi ser motståndet. Australien och Israel, det känns som länder som folk i europa inte kommer tillåta att vinna?
Israel kommer sannolikt vinna folkets röst, precis som förra året. Tyvärr, men så är det.
Citera
2026-05-16, 19:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Israel kommer sannolikt vinna folkets röst, precis som förra året. Tyvärr, men så är det.

Det borde ju dock börja klinga av från sympati av 2023 attacken. Nu speciellt när Israel nämns som en av favoriterna. Att de hamnar topp 10 en sak men att vinna hela skiten, en annan. Men japp detta med spel på ESC är en svår sak och det ska ju bara vara just TV-pengar som man har råd att förlora.
Citera
2026-05-16, 19:58
Avstängd
Härligt att se Juden utbuad.
Citera
2026-05-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det borde ju dock börja klinga av från sympati av 2023 attacken. Nu speciellt när Israel nämns som en av favoriterna. Att de hamnar topp 10 en sak men att vinna hela skiten, en annan. Men japp detta med spel på ESC är en svår sak och det ska ju bara vara just TV-pengar som man har råd att förlora.
Det är en kombination av sympati, trollande och Israel som utnyttjar systemet och bekostar massor av röster i väl valda länder.
Citera
2026-05-16, 20:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Det är en kombination av sympati, trollande och Israel som utnyttjar systemet och bekostar massor av röster i väl valda länder.

Sant. Ja det vore ju en sak 1 person = 1 röst. Nu om vi säger ett land har bestämt att nu ska vi vinna! och sedan använder sin underrättelsetjänst till att beräkna vart ska resurser läggas och hur köpa röster.

Haha närmast som man börjar snegla på Israel till 14 ggr pengarna
Citera
2026-05-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Om Delta Goodrem vinner kommer vi då att få se Eurovision Song Contest från Australien nästa år?

Nej, då kommer Australien att få välja ett europeiskt värdland.

Det som avgör vilket land som får delta i Eurovision är om landet är anslutet till EBU-TV-systemet enligt ett gammalt avtal.
Citera
2026-05-16, 20:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Något rysstroll som vet om ryska diktaturen är med i tävlingen?

Är lite oinsatt och tänkte kolla med rysstrollen på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in