2026-05-16, 08:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
V skrev idag att de ville ha någon form av fastighetsskatt på dyra bostäder, stod något om värde på 13 miljoner men ingen vet vart de kommer dra gränsen.
I vissa delar av stockholm krävs det väl inte så mycke till hus för att komma upp till över 13 miljoner bara kåken ligger i rätt område. Fast det är klart, ska samma område tvångsblandas så kommer värdet gå ner och vips behöver de inte betala den extra skatten förutom att den nya hyreslängan 50m bort kommer innehålla mängder med invandrare som kommer göra livet mer spännande.
Sånt där är helt OK för min del. Varför ska jag betala lika mycket i fastighetsskatt för mitt lilla skjul som Familjen Wallenberg betalar för sitt 8000 kvadratmeters palats? Lägg ner ränteavdraget också när vi väl håller på.

Däremot kommer man beskatta färdmedel stenhårt, forcera igenom HSR linjen mellan Stockholm, Göteborg och Malmö (via Jönköping om jag inte minns fel?) som Tidö la ner och låta nuvarande tågnät förfalla ytterligare. Landsvägar kommer få ännu lägre budget för underhåll och landet kommer centraliseras ytterligare ett snäpp.
Citera
2026-05-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Släpper in ännu mer muslimer, låter saudierna finansiera ännu fler moskéer,
sänker straffen och skadesstånden ännu mer, sänker från 4 år till 2,5 för unga mördare,
sänker skadestånden för ungdomar som rånar och misshandlar ännu mer och annat trevligt
Saudierna har alltid stått närmare det borgerliga blocket. Svenska friskolor samarbetar och driver skolor i den islamistiska diktaturen. Saudierna har alltid vatit mer avvaktande mot partier som vill ha en stark fackföreningsrörelse. Moderaterna är det parti som föredras av saudierna.
Citera
2026-05-16, 08:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sånt där är helt OK för min del. Varför ska jag betala lika mycket i fastighetsskatt för mitt lilla skjul som Familjen Wallenberg betalar för sitt 8000 kvadratmeters palats? Lägg ner ränteavdraget också när vi väl håller på.

Däremot kommer man beskatta färdmedel stenhårt, forcera igenom HSR linjen mellan Stockholm, Göteborg och Malmö (via Jönköping om jag inte minns fel?) som Tidö la ner och låta nuvarande tågnät förfalla ytterligare. Landsvägar kommer få ännu lägre budget för underhåll och landet kommer centraliseras ytterligare ett snäpp.

Jag kan hålla med dig på sätt och vis men problemet är att en villa värd 10 miljoner är väldigt olika beroende på vart den är belägen. En villa på lidingö, bromma eller liknande är en vanlig 70-tals tvåplansvilla på 100 + 100m2 medans i sundsvall pratar vi större slott med sjöläge för att komma upp i likande värde.
Citera
2026-05-16, 08:27
Medlem
Citat:
Hade väl varit kalas att flytta hela skiten till kista. Säkert billigare hyror än på gärdet och de som jobbar där har en förkärlek till typen av folk som bor i kista så hade varit en win win lösning.

Ja, det tycker jag med och SD Stockholm har ju faktiskt en hel del poäng i sitt förslag. Det är massa tomma lokaler i Kista, vi ska ju fortsätta att förtätas smartare, så det blir mer plats för allt nytt röstboskap och utnyttja ytorna bättre. Sedan med SVT/SR i Kista, så kan de ju har en mer och närmare kontakt med de som de främst företräder.
För att citera en annan känd vänsterprofil "Var inte rädda!"
Senast redigerad av Kammadaj 2026-05-16 kl. 08:36.
Citera
2026-05-16, 08:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Varför ska folk som inte är socialdemokrater finansiera det via skattesedeln?

Vissa av oss kanske tycker det är positivt att vi blev av med Olof Palme?

Ja så kan S säkra makten i framtida val. Somalier är perfekta för dem. De förökar sig som kackerlackor och röstar S för att bli försörjda med bidrag. Svenne skattebetalare plockar notan och får jobba övertid.

Trump köpte ju Maga genom lova allt och lite till. Somalierna ser ju bara försörjningen och sötebrödsdagarna i S politik.

Inget behov jobba, bara bidrag. Klart de röstar S. Sen blir det ändå MPs politik. Vi som har jobb får försörja latmaskarna.

Tips, Migrationsverket ersätt med en automatisk stämpel i passet vid ankomst till Sverige.

Sedan blir det tivoli och utgifter i massor.
Citera
2026-05-16, 08:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag kan hålla med dig på sätt och vis men problemet är att en villa värd 10 miljoner är väldigt olika beroende på vart den är belägen. En villa på lidingö, bromma eller liknande är en vanlig 70-tals tvåplansvilla på 100 + 100m2 medans i sundsvall pratar vi större slott med sjöläge för att komma upp i likande värde.
Absolut, men eftersom gubben i Sundsvall kommer börja lägga halva sin lön för att pendla in till jobb när Miljötalibanerna höjer skatten på färdmedel jämnar nog ut sig i slutändan. Villaägaren i Bromma har dessutom en bättre arbetsmarknad med högre lönenivåer än gubben i Sundsvall eftersom alla huvudkontor placeras i Stockholm.
Citera
2026-05-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Man har ju talat väldigt mycket om att "tvångsblanda" Sverige den senaste tiden.
Får se hur det går i praktiken.

Det kommer nog gå bra. Dessutom hoppas man på att 1 miljon araber och afrikaner släpps in också. Nånstans ska dem bo. Gärna höghus i Djursholm.
Citera
2026-05-16, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låter Miljöpartiet sitta med i en regering och bestämma.
Japp tveklöst detta.
Citera
2026-05-16, 08:49
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tips, Migrationsverket ersätt med en automatisk stämpel i passet vid ankomst till Sverige.

Det skulle strida lite mot S natur. Alla stora, dyra offentliga myndigheter skall växa och skattefinansieras i all oändlighet. Däremot skall såklart alla som kommer till gränsen få stanna förutsatt att de tillhör något folkslag som vänstern tycker synd om och som kommer rösta rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tyvärr är det nog bara att acceptera för oss borgerligt sinnade att sossarna med stödpartier kommer att vinna i höst. Alla opinionsundersökningar pekar mot det.

I ett av Maggans tal säger hon att det inte bara skall satsas miljoner eller miljarder på den gröna omställningen utan hundratals miljarder. Så förutom somalier som lever på bidrag kommer Svennes skattepengar gå in i gigantiska svarta hål som konkursbolag a la Northwolt och Stegra.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-05-16 kl. 08:52.
Citera
2026-05-16, 09:00
Medlem
Granola94s avatar
Jag är tveksam till att S ens kommer lyckas få ihop det. Det spretar alldeles för mycket mellan V, MP och C.
4 kärringar, den ena värre än den andra. snacka cat-fight🐈‍⬛🤣
Det blir en intressant höst
Citera
2026-05-16, 09:24
Medlem
Ökar invandringen
Citera
2026-05-16, 09:25
Medlem
Som redan noterats av andra det värsta som kan/kommer att hända är att de kommer låta MP bestämma saker igen. Allt som kommer ur deras förslagslåda är det värsta som kan hända. Inget där är bra för någon eller för Sverige.

Hade sossarna fått egen majoritet hade jag kunnat leva med det. Men att Maggan skall styra någon vänsterregering med V, MP och C? Yikes. Det kommer inte finnas nog med skattekronor som skall slängas på allt och alla för att signalera godhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in