Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Rent generellt ska detta givetvis inte hända. Men när yngre moppsar upp sig och ska vara kaxxiga mot de äldre så får man förvänta sig sådan behandling. Det är synd att gammal hederlig skolgårdsuppfostran försvunnit. Så jävla många vuxna muppar jag stött på genom året som uppvisat mupp-beteenden som vanligtvis bankas ur i 7års åldern på skolgården av ett par år äldre grabbar. Så länge det är på den nivån så är det okej.
Föräldrarna har ju brustit i sin uppfostran, därför fick grabbarna piska på dom lite. Det är tyvärr så världen fungerar. Om du inte lär ditt barn så kommer en främling att göra det, på ett eller annat sätt. Denna gången var det lite smisk från ett bälte, bu fucking hu. Väx upp.
Som jag skrivit redan ett par gånger är inte tonåringar mogna nog att uppfostra någon. Annars skulle man kunna sänka myndighetsåldern rejält.
Det som förvånar mig mest är att folk betalar relativt mycket pengar för att låta sina ungar uppfostras av andras ouppfostrade och omogna ungar. En Utbildad barnvakt skulle bli mycket billigare och dyslexihjälp kan man få var som helst om man är villig att betala för det dessutom.
Varför kräver man inte kameror i korridorerna? Eller fördubbling av personalstyrkan?
Hur kan man som förälder anse att det är ok när en tonårssnorunge kräver tjänster av ens eget barn - bara därför att han är ett par år äldre? Eller att den yngre måste lyda enligt det av elevernas egna påhittade system där de yngre riskerar att förlora sina ”poäng”?
Rimligtvis sätter man sina barn i elitskolor för att få en så bra undervisning som möjligt. Inte för att barnet uppfostras av en skock tonåringar utan vett i skallen.