Citat:
"Tragiskt" var ordet!
Hon missbrukar förmodligen droger, jag känner igen det där. Ena veckan är hon helt jäkla manisk, ute och festar 24/7, skriker vulgära saker i både synkar och Snapchat-storys, postar sig halvnaken kråmandes i storys varje timme. Andra veckor kan hon på Snapchat te sig helt död, låg och nedstämd i storys. Då är det filtar, tända ljus, té och verkligen trycka på att hon stolt varit inne i någon vecka och varit helt utan fest.
Hennes tidigare personliga assistent Emelie Feola verkade rätt klok och ärlig med Bianca, satte henne vänligt på plats och sa saker som behövdes sägas. T ex när Bianca precis fått tillträde till nya lägenheten sa Emelie strängt att ”nu får du inte ha massa efterfester här”.
Just nu tror jag Bianca enbart är omringad av ja-sägare. T om hennes mamma är tyvärr ja-sägare gentemot Bianca, men det är nog grundat i någon slags rädsla tror jag. Eller vilja att hålla det lugnt, vilket det inte varit mellan dom tidigare då Bianca ter sig dominant, aggressiv och barnsligt envis. Bianca får ju vansinnesutbrott på hennes mamma och är aktivt konfliktsökande så förstår att Pernilla inte orkar ta fighter.
Ja, de är en fascinerande familj på många vis, och fascinerande att bevittna det tragiska spektaklet.
Hennes tidigare personliga assistent Emelie Feola verkade rätt klok och ärlig med Bianca, satte henne vänligt på plats och sa saker som behövdes sägas. T ex när Bianca precis fått tillträde till nya lägenheten sa Emelie strängt att ”nu får du inte ha massa efterfester här”.
Just nu tror jag Bianca enbart är omringad av ja-sägare. T om hennes mamma är tyvärr ja-sägare gentemot Bianca, men det är nog grundat i någon slags rädsla tror jag. Eller vilja att hålla det lugnt, vilket det inte varit mellan dom tidigare då Bianca ter sig dominant, aggressiv och barnsligt envis. Bianca får ju vansinnesutbrott på hennes mamma och är aktivt konfliktsökande så förstår att Pernilla inte orkar ta fighter.
Ja, de är en fascinerande familj på många vis, och fascinerande att bevittna det tragiska spektaklet.
Jag har precis sett ett avsnitt i säsong 2 när Pernilla, Bianca och Christina åker till Paris. Bianca har precis blivit dumpad av Philippe och ältar sin hjärtesorg. Mormor är virrigare än någonsin, har glömt sitt pass när de kommer till Arlanda och får skaffa ett nödpass på flygplatsen och sedan står och pratar i telefon så att de håller på att missa incheckningen. Bianca gör inte annat än suckar, stönar och beklagar sig över hur hopplös mormor är. När de ska lämna hotellet säger Pernilla "Glöm inte din vibrator, mamma" och jag vet inte om det var ett skämt eller inte. Jag tycker att även Christina också ger ett gränslöst intryck. Hon skäms inte heller över sina divalater. Hans Wahlgren kan inte ha haft det lätt alla gånger. Och är det inte så att han aldrig blev någon stor skådespelare, utan mest var känd som Christina Schollins man? En toffel med andra ord, vilket förmodligen var en förutsättning för att deras äktenskap skulle fungera. Hans uppgift var att stå i hennes skugga och stötta henne i hennes karriär.
Jag tycker för övrigt att det är höjden av otacksamhet att bete sig som Bianca. Pernilla bjuder henne på en Parisresa för att muntra upp henne. Bianca gör sedan inte annat än kritiserar Pernilla, säger att hon är en usel fotograf och allmänt hopplös. Hon visar inte minsta tacksamhet över den omtänksamma gesten. Ibland undrar jag om tv-teamet uppmanat dem att hålla på så där, eller om Bianca inte gjorde annat än kritiserade sin mamma när hon bodde hemma.
Senast redigerad av Katten1227 2026-05-14 kl. 13:39.
Senast redigerad av Katten1227 2026-05-14 kl. 13:39.