2026-05-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av littleLC
Nu skriver jag Èmile Bylund som ägare till verksamheten här igen.

Det är alldeles uppenbart att det som skrivs i denna tråd skrivs för att skada min verksamhet på värsta tänkbara vis. Så nu undrar jag vad är målet med det ni skriver här? Ni som skriver är uppenbart anonyma, så fram med sanningen nu, det kan väl inte vara så farligt då ni fortfarande sitter gömda bakom era skärmar. Vad är det ni vill? Har min verksamhet skadat er eller Söderhamn på något vis? Fram med sanningen.

Vill ni att verksamheten ska läggas ner?
Vill ni att jag ska sparka anställda?
Vill ni att vi ska förlora gäster eller att det bara ska gå dåligt för oss?
Vill ni att leverantörer, samarbetspartners och människor runt verksamheten ska drabbas?

Diskutera fritt nu och svara på dessa frågor, för jag vill veta vad det är ni håller på med och varför?

Din verksamhet har skadat personer i min omgivning och ja din verksamhet skadar när det säljs substanser på dina kroger.
Det skadar både Söderhamn och dess medborgare.

När du har sparat in på kostnaden för ordningsvakter och din far har civilt lekt krogvakt så vet jag minst två tjejer som blivit utsatta av honom genom våld.

Så ja, många människor far onödigt illa.
Varför blir du så upprörd Emilie? Det är ju sanningen. Om dessa sanningar påverkar verksamheten, leverantörer och gäster negativt så har du ingen annan än dig själv att skylla. För du leder verksamheten.

Min personliga åsikt är att människor med personliga drogproblem varken ska driva krogar eller arbeta på dom.
Citera
2026-05-14, 18:48
Medlem
Dodo3s avatar
Citat:

Det är alldeles uppenbart att det som skrivs i denna tråd skrivs för att skada min verksamhet på värsta tänkbara vis. Så nu undrar jag vad är målet med det ni skriver här? Ni som skriver är uppenbart anonyma, så fram med sanningen nu, det kan väl inte vara så farligt då ni fortfarande sitter gömda bakom era skärmar. Vad är det ni vill? Har min verksamhet skadat er eller Söderhamn på något vis? Fram med sanningen.

Vill ni att leverantörer, samarbetspartners och människor runt verksamheten ska drabbas?

Diskutera fritt nu och svara på dessa frågor, för jag vill veta vad det är ni håller på med och varför?
Personligen vill jag inte att du ska lägga ner din verksamhet eller orsaka problem. Jag vill att du ska vara mer noggrann med vilka du anställer. Jag tycker att du är en hårt arbetande kille precis som jag och jag gillar det.
Citera
2026-05-14, 18:51
Avstängd
Haha detta kan blir en ny Götsche - (FB) Vi som råkat ut för Göttsche Entreprenad - Företaget svarar. Plus: Södra Bygghjälpen

Den som länkade videon - lägg upp den igen så alla får se.
Citera
2026-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Haha detta kan blir en ny Götsche - (FB) Vi som råkat ut för Göttsche Entreprenad - Företaget svarar. Plus: Södra Bygghjälpen

Den som länkade videon - lägg upp den igen så alla får se.

https://gofile.io/d/SevBpD
Citera
2026-05-16, 10:54
Medlem
Dodo3s avatar
Citat:

Jag ser att du fortfarande har den där narkomanen i baren, kanske jag hade fel om dig, du kanske är en knarkare själv.
Citera
2026-05-16, 17:51
Medlem
Kan själv intyga det som någon nämnde tidigare i tråden gällande ordningsvakter och hur man går till väga för att avlägsna folk.

Var själv med om en händelse på skärgårdscrusingen, på utestället vid ån.
Det finns en utgång vid baren, strax utanför sitter folk vid bänkar & blir serverad av bartendern.
jag & en väninna går dit och tar en cigg och går sedan in igen.
En äldre man kommer fram, sliter tag i mig väldigt hårt och håller fast mig.

Jag förstod inte vad han ville, blev jätte rädd & försökte ta mig ur hans grepp med alla medel.
(Tidigare omständigheter i livet har gjort mig ärrad när det kommer till att bli fasthållen av män på det sättet)
Andra kroggäster reagerade också på detta och hjälpte till för att få loss denna äldre mannen ifrån mig. När jag kommit loss och är jag jätte ledsen, dels över paniken men också smärtan, så jag försöker prata med entrévärden om det som hänt.
Han bara skrattar åt mig och kommenterar att ”det är våran pappa”.
Jag kastar glaset jag håller i och springer ut därifrån.

Efter en stund kommer ägaren ut utanför krogen, försöker då gå fram till honom och prata om det som hänt.
Han var inte intresserad av vad som hade hänt, informerar mig att jag inte är välkommen på hans ställe.
Jag undrar varför.
”du tog med dig alkohol ut”, då satt folk och blev serverade av bartendern på samma ställe vilket jag nämnde.
”du är inte välkommen för du är en jävligt oskön människa” säger han.

Med tanke på mina blåmärken så syns det att jag blivit oproportionerligt hårt fasthållen.

Fick sedan höra på omvägar att det var ägarens pappa som hjälpte till den kvällen. Fanns ingenting som kunde visa minsta lilla tecken på att han var en personal & inte någon okänd äldre man. Hade förmodligen blivit mindre panikslaget & urartat om någon hade vetskapen att han arbetade där.

Ägaren påstår sig vara rädd om verksamheten: gäster och leverantörer.
Svårt att tro med tanke på att han faktiskt vet att min omgivning varit av betydande vinster för verksamheten.

Har inte varit där sedan dess, är portad för livstid.
Vilket inte gör mig något, speciellt inte nu ett år efter och läser andras inlägg.

Trots att ägaren enligt mig borde vara skyldig mig en grov jävla ursäkt så vill jag endå vara tydlig med att de droger som det pratas om är inget jag uppmärksammat de gånger jag varit där. Då var jag endå där ganska ofta innan incidenten.

Jag förstår vilken bartender som folk pratar om, men jag har verkligen svårt att tro att han skulle äventyra sin chefs verksamhet och sälja droger över bardisken.

Men samtidigt slutar man aldrig förvånas, trodde inte ägaren var sån duche före min incident heller.
Citera
2026-05-17, 01:55
Medlem
Dodo3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wavebridge
Kan själv intyga det som någon nämnde tidigare i tråden gällande ordningsvakter och hur man går till väga för att avlägsna folk.

Var själv med om en händelse på skärgårdscrusingen, på utestället vid ån.
Det finns en utgång vid baren, strax utanför sitter folk vid bänkar & blir serverad av bartendern.
jag & en väninna går dit och tar en cigg och går sedan in igen.
En äldre man kommer fram, sliter tag i mig väldigt hårt och håller fast mig.

Jag förstod inte vad han ville, blev jätte rädd & försökte ta mig ur hans grepp med alla medel.
(Tidigare omständigheter i livet har gjort mig ärrad när det kommer till att bli fasthållen av män på det sättet)
Andra kroggäster reagerade också på detta och hjälpte till för att få loss denna äldre mannen ifrån mig. När jag kommit loss och är jag jätte ledsen, dels över paniken men också smärtan, så jag försöker prata med entrévärden om det som hänt.
Han bara skrattar åt mig och kommenterar att ”det är våran pappa”.
Jag kastar glaset jag håller i och springer ut därifrån.

Efter en stund kommer ägaren ut utanför krogen, försöker då gå fram till honom och prata om det som hänt.
Han var inte intresserad av vad som hade hänt, informerar mig att jag inte är välkommen på hans ställe.
Jag undrar varför.
”du tog med dig alkohol ut”, då satt folk och blev serverade av bartendern på samma ställe vilket jag nämnde.
”du är inte välkommen för du är en jävligt oskön människa” säger han.

Med tanke på mina blåmärken så syns det att jag blivit oproportionerligt hårt fasthållen.

Fick sedan höra på omvägar att det var ägarens pappa som hjälpte till den kvällen. Fanns ingenting som kunde visa minsta lilla tecken på att han var en personal & inte någon okänd äldre man. Hade förmodligen blivit mindre panikslaget & urartat om någon hade vetskapen att han arbetade där.

Ägaren påstår sig vara rädd om verksamheten: gäster och leverantörer.
Svårt att tro med tanke på att han faktiskt vet att min omgivning varit av betydande vinster för verksamheten.

Har inte varit där sedan dess, är portad för livstid.
Vilket inte gör mig något, speciellt inte nu ett år efter och läser andras inlägg.

Trots att ägaren enligt mig borde vara skyldig mig en grov jävla ursäkt så vill jag endå vara tydlig med att de droger som det pratas om är inget jag uppmärksammat de gånger jag varit där. Då var jag endå där ganska ofta innan incidenten.

Jag förstår vilken bartender som folk pratar om, men jag har verkligen svårt att tro att han skulle äventyra sin chefs verksamhet och sälja droger över bardisken.

Men samtidigt slutar man aldrig förvånas, trodde inte ägaren var sån duche före min incident heller.
Det borde krävas drogtest på de anställda, men han kommer inte att göra det eftersom han förmodligen också är en druggie
Citera
2026-05-18, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sala026
Har också hört exakt samma som du. Har även fysiskt varit med vid tillfällen där ägaren själv köpt droger. Dock THC. Hängt där några fåtal gånger, riktigt sunkställe

Ironiskt att ägaren nämner att dom har ordningsvakter samt ”vi aldrig har haft någon incident inne i vår restaurang eller klubb som rört droger eller våldsamma ordningsstörningar.” När han själv är delaktig i våld.

Killen i videon kan ju lätt anmäla…. Det där gick inte rätt till, ägaren och bartendern är ju långt ifrån ordningsvakter och utför dessutom oproportionerligt våld, övervåld. Det är dessutom är 2 mot 1.

Spännande att det här stället abonnerats för för events som matstafetten dessutom, när ägaren portar folk på livstid höger och vänster.. lär ju bli rätt folktomt😂

Är ju väldig rullians på personalen dessutom, finns ens någon från originalpersonalen kvar? Uppenbarligen är det ju inte bara besökare som har problem med ägaren.
Citera
2026-05-18, 23:36
Medlem
InteMinGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sala026
Har också hört exakt samma som du. Har även fysiskt varit med vid tillfällen där ägaren själv köpt droger. Dock THC. Hängt där några fåtal gånger, riktigt sunkställe

Ironiskt att ägaren nämner att dom har ordningsvakter samt ”vi aldrig har haft någon incident inne i vår restaurang eller klubb som rört droger eller våldsamma ordningsstörningar.” När han själv är delaktig i våld.

Jag kan inte se att något fel begåtts i denna video.
Personalen avlägsnar ett drygarsle och arslet gillar inte det. Knappast en ovanlig situation.
Inget obefogat eller överdrivet våld.

Hade stjärnan i klipper fattat att han inte var välkommen så hade han gått ut självmant. Men nu behövde han lite hjälp att hitta ut.
Citera
2026-05-19, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InteMinGud
Personalen avlägsnar ett drygarsle och arslet gillar inte det. Knappast en ovanlig situation.

Hade stjärnan i klipper fattat att han inte var välkommen så hade han gått ut självmant. Men nu behövde han lite hjälp att hitta ut.

Problemet är väl framförallt att de inte är ordningsvakter och inte har befogenheten att göra något fysiskt?
Citera
2026-05-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMinGud

Har dom inte ordningsvakter ?
Citera
2026-05-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acazia12
Har dom inte ordningsvakter ?

Jo, det har dom. 2 st iaf vet jag🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto