2026-05-14, 00:43
Medlem
En 3421a såhär vore ideal med vårt nuvarande material. Isak utgår från bänk.

Gyökeres
Nygren ------ Elanga
Gudmundsson, Ayari, Bergvall, Holm
VNL, Smith, Hien
Johansson
Citera
2026-05-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
En 3421a såhär vore ideal med vårt nuvarande material. Isak utgår från bänk.

Gyökeres
Nygren ------ Elanga
Gudmundsson, Ayari, Bergvall, Holm
VNL, Smith, Hien
Johansson

ser bra ut även om jag nog hellre kör isak än elanga - båda usla år men isak iaf hög potential. men tror han kommer spela såhär som det ser ut nu:

Gyökeres Isak
Ayari
Gudmundsson, Karlström, Zeneli, Holm
VNL, Hien, Lagerbielke
Johansson

lite osäker zeneli/bergvall/nygren. en av dom spelar tror jag, går att argumentera för alla. om nygren så går ayari ner o nygren 10a. mot holland kan jag tänka mig han spelar elanga pga kontrings-speed
Citera
2026-05-14, 03:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesexmaskin
Det är Hugo som vill lämna eftersom större klubbar i PL och La Liga ryktats vara intresserade, och Frankfurt har signalerat att de är beredda att sälja för rätt summa precis som de gjorde med Marmoush och Ekitike förra säsongen.

Vilket märkligt antagande, så du tror att sportchefen gör sådana uttalanden på spelares begäran eller frågar om tillåtelse? Du har verkligen ingen koll. Sportchefens agerande grundar sig högst troligen i ett försök att påverka Hugos marknadsvärde eftersom de vet att större klubbar troligen kommer att buda i sommar och Hugo vill lämna.

Vilka nötter som huserar i denna tråd alltså.

Blev du medlem här för att försvara tönt-Hugos heder?
Senast redigerad av MrSkargard 2026-05-14 kl. 03:45.
Citera
2026-05-14, 06:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Märkliga med Hugo är ju att han tar ut Svanberg istället haha

Hugo är ett par nivåer över Svanen

Har också funderat på det där. Svanbergs säsong har ju varit fiasko och de riskerar att åka ur Bundesliga. Men något är det Potter gillar med honom.
Citera
2026-05-14, 07:32
Medlem
Minns när USA:s amatörlag i ishockey, bestående av collegestudenter, vann en sensationell guldmedalj vid vinter-OS 1980 i Lake Placid efter att ha besegrat det dominanta sovjetiska landslaget, händelsen som kallas "Miracle on Ice", trots att påven aldrig erkänt det som ett mirakel.

Tränaren Brooks var en expert på att bygga ett lag av individer.

Före OS gav han spelarna ett personlighetstest med 300 frågor, inga handlade om hockey. De som svarade fel kom inte med.

Meritmässigt var Sovjet vida överlägset på alla positioner.

Min känsla är att den modige, kloke, sympatiske och kompetente Potter vill bygga ett lag av spelare som alltid sätter laget före jaget och med fin sammanhållning. NU KÖR VI!🤑
Citera
2026-05-14, 07:59
Medlem
Det VM kval Sverige gjorde under dansken är nog det absolut sämsta jag någonsin sett ett svenskt landslag göra. Potter tar alltså över ett skadedrabbat och totalt sänkt Sverige och tar dem ändå VM. Han hade kunnat damma av Thomas Ravelli och jag hade varit nöjd ändå.
Citera
2026-05-14, 08:05
Medlem
Tycker det är märkligt att inga frågor ställdes om Forsbergs frånvaro på presskonferensen, mycket snack om Roony vilket är förståeligt men han ligger tex fortfarande många nivåer efter tex en spelare som tex Olmo i Barca som Forsberg sågs bättre än av många i Leipzig. Plus vad de har presenterat i landslaget, en har knappt testats och en har varit vär bästa spelare under en längre tid.
Citera
2026-05-14, 09:00
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du förstår inte hur man bygger en fungerande trupp.

Jag förstår så mycket att Isak har varit långtidsskadad och har han ens kommit upp i 90 minuters matchtid senaste 6 månaderna
Han är bra att bygga truppen på?
Var väl skadad igen för någon vecka sedan och inte deltog.
Suverän att bygga in i truppen.

Ayari har inte heller spelat hela matcher och har en passningsstatistik som är skämskudde. Han har väl också varit skadad i vår.

Ken sema spelar matcher 10 minuter varje gång i ett cypriotiskt lag som kan jämföras med allsvenskan.

Ali behöver jag väl inte nämna
Kul för honom och alla från Malmö men att han fixar Japan och Nederländerna har jag svårt att se.

Jag kan räkna upp några till.

Sedan har vi spelare som dagligen tränar och spelar med världens bästa och bara tempot är enormt mycket bättre än både Brighton Pafos och för en kille som mest varit skadad sista året.

Så mycket förstår jag och att man väljer att bygga på spelare för detta VM och inte för framtiden
Sedan undrar folk varför Sverige ligger som de ligger i världsrankningen och spelar i C- ligan

Inget annat land skulle tänka och göra som Sverige gör när de utesluter sina unga framgångsrika spelare.

Så mycket förstår jag.

Jag är så nyfiken vad Bojan tycker.
Har inte sett något.
Han är ju ingen Janne Andersson fantast vilket Potter verkar vara.
Har han uttalat sig ?
Senast redigerad av BallaBella 2026-05-14 kl. 09:11.
Citera
2026-05-14, 09:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Tycker det är märkligt att inga frågor ställdes om Forsbergs frånvaro på presskonferensen, mycket snack om Roony vilket är förståeligt men han ligger tex fortfarande många nivåer efter tex en spelare som tex Olmo i Barca som Forsberg sågs bättre än av många i Leipzig. Plus vad de har presenterat i landslaget, en har knappt testats och en har varit vär bästa spelare under en längre tid.

Jag hade inte protesterat om Forsberg varit med om han är skadefri och i god form. Truppen har lite brist på mästerskapserfarenhet, vilket inte ska föringas. En spelare från VM-truppen 2018 och fem stycken från EM 2021.

Sebastian Larsson finns ju också bland ledarna. Kanske borde man ta in en assisterande till som har spelat mästerskap, till exempel Henrik Larsson.
Senast redigerad av mishima 2026-05-14 kl. 09:53.
Citera
2026-05-14, 09:55
Medlem
Det enda jag är helt säker på är att det var rätt att peta Rooney och Larsson.

De är uppenbarligen inte påtänkta i startelvan och de har båda visat att de inte klarar att ta en sidsteppning på rätt sätt.

Larsson lämnade landslagssamlingen under JDT pga för lite speltid och hur Rooney uppträdde efter att inte fått speltid när Sverige fixade VM-platsen, det har kommenterats vitt och brett. Faktiskt även av landslagskompisarna.

Vi har inte råd med spelare som sätter jaget före laget och sprider dålig stämning!
Citera
2026-05-14, 12:33
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius

Det är väl det som är problemet att vi har ledare som valt bort dessa unga talanger och inte gett dem en chans. Sedan ger man dem 15 minuter och då ska de prestera samtidigt som Hjalmar Ekdahl får göra massor med misstag eller Yasin Ayari kan passa 700 felpass utan att någon säger något.

Finns en tydlig anledning till att Sverige är en C nation och kommer så förbli när man inte satsar på sina unga spelare.
Citera
2026-05-14, 12:46
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Det enda jag är helt säker på är att det var rätt att peta Rooney och Larsson.

De är uppenbarligen inte påtänkta i startelvan och de har båda visat att de inte klarar att ta en sidsteppning på rätt sätt.

Larsson lämnade landslagssamlingen under JDT pga för lite speltid och hur Rooney uppträdde efter att inte fått speltid när Sverige fixade VM-platsen, det har kommenterats vitt och brett. Faktiskt även av landslagskompisarna

Vi har inte råd med spelare som sätter jaget före laget och sprider dålig stämning!

Jag tror den danska ledarstilen var lite av problemet och Hugo fick ta mycket stryk.
Han har inget problem i sitt klubblag.

JDT var väl inte den trevligaste mot de personer som han inte gillade.
Vissa hamnade i kläm.
Har väl varit liknande danskledar stil i ett allsvenskt lag som tystats ner. Den togs väl upp vid npgon tillfälle i Viaplay men den var det då inte bra att prata om
Den var väl inte heller så trevlig.
Det är inte alltid det är spelarnas fel.

Sverige behöver ledare som klarar av olika personligheter och tänk bara hur det är i ett landslag med många stora stjärnor som har åsikter. Herregud! Hugo Larsson och Roony är en piss i missisippi jämfört med de stora internationella fotbollsspelarna men Sverige fixar det inte.
Nej ! I Sverige ska man sitta i ring och sjunga sånger och bara vara glad att man blev uttagen.

Det där med jaget före laget är ju bara trams.
Det fungerar för killarna i klubblagen men i svenska landslaget gör det inte det.
Sedan är det väl bara att jämföra igen med världsstjärnorna som många är stora egon
De fungerar i sina lag.

Jag säger det igen.
Finns en anledning till att vi är en C nation.
Senast redigerad av BallaBella 2026-05-14 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in