2026-05-13, 17:01
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur vet du att gud inte skapade människor på andra planeter?

Jag frågade honom personligen, Ja sa "Kristus finns det något annat liv?"

Då sa han att han är vägen sanningen och livet att det inte finns någon annan än honom.

Så nej det finns inget annat än nephilier och demoner som lurar människor här på slut tiden.
Citera
2026-05-13, 17:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Då sa han att han är vägen sanningen och livet att det inte finns någon annan än honom.

Så nej det finns inget annat än nephilier och demoner som lurar människor här på slut tiden.
vet du vad en floskel är?
Citera
2026-05-13, 17:07
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
vet du vad en floskel är?

Nej.
Citera
2026-05-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance
Jag har haft två UFO upplevelser och jag har lärt känna mängder med personer inom fältet från olika läger både debunkers/skeptiker och seriösa forskare, avhoppade militärer/myndighetspersoner och blivit utsatt för saker ju närmre ämnet jag kom när jag gjort intervjuer osv m.m.
Har du lust att nämna något om dina upplevelser? Är seriöst nyfiken.
Citera
2026-05-13, 17:36
Medlem
Citat:

Ja demoner finns det gott om, fast de är inga genier direkt, iallafall inte vad jag märkt. Du borde vara "stolt" över att de attackerar dig - det betyder att du ses som ett hot men det kan vara svårt i stundens hetta så att säga.
Citera
2026-05-13, 17:37
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag tror dom redan är här.

..Eller så är det vi själva som är "aliens".

Eller så utnyttjas vi som slavar på denna skörde planet å återföds om å om igen för att kunna utnyttjas, aldrig bli fria.
Citera
2026-05-13, 17:38
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ja demoner finns det gott om, fast de är inga genier direkt, iallafall inte vad jag märkt. Du borde vara "stolt" över att de attackerar dig - det betyder att du ses som ett hot men det kan vara svårt i stundens hetta så att säga.

För varenda meter bekämpar det sataniska bestialiska ande väsen.

Rena rama katla dräpare häromkring!
Citera
2026-05-13, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Samhällets bottenskikt?
Exakt - ett exempel på en motvikt/motsats till ”högt uppsatta” för att visa att gruppen ifråga är irrelevant - jag trodde du skulle förstå det.

Citat:
Ännu mer lösryckta antaganden. Vem fan tror att en varelse som lever i rymden är övernaturlig?
Förstod du inte det heller så kan jag informera om att ett / betyder eller i sammanhanget. Så nej, jag kallade inte rymdvarelser för övernaturliga…

Citat:
Du sitter på en stor rymdsten själv just nu och forsar runt i kosmos.
Nämen oj - menar du det??? Jättetack för den insikten.

Citat:
Jag ser inget fantastiskt med dina skrivelser just nu direkt, logiken haltar vidare. Men allt gott! Visst är du lite av ett mirakel ändå?
Det var inte meningen att texten skull vara fantastisk, men om logiken haltade så beror det nog på att du verkar ha missförstått i stort sett allt du läste.
Citera
2026-05-13, 17:59
Avstängd
Citat:
Du har otur när du går på militär propaganda, samt när du läser OCH skriver. Ordet ufo har två betydelser alltså, inte enbart din favoritdefinition utan även flygande farkoster av typ tefat, cigarrform och tic tac etc. Tänk på emojin för ufo.

Var har jag skrivit ett enda ord om att UFO kategoriskt är utomjordiska? Om du tolkar något så stämmer det inte med hur jag tänker. För det första; hur bevisar du något objekt på jorden som utomjordiskt?
Det verkar som att det har blivit ett missförstånd här och att du har dragit förhastade slutsatser om vad jag faktiskt menar. Om du läser mitt förra meddelande igen så ser du att jag aldrig har påstått eller skrivit att UFO:n kategoriskt skulle vara utomjordiska farkoster. Det var en helt egen tolkning som du gjorde, och den stämmer helt enkelt inte med hur jag tänker.När du börjar förklara förkortningen för mig slår du därför in öppna dörrar. Vi är helt överens om den tekniska och militära definitionen av ett oidentifierat flygande föremål. Det jag lyfte fram var bara det faktum att ordet i språklig praxis och populärkultur har dubbla betydelser, vilket emojin vi alla använder är ett tydligt bevis på. Det handlar alltså inte om att jag går på propaganda, utan om att jag har en förståelse för hur ord används i ett bredare sammanhang än bara det strikt militära.Eftersom du ställde en fråga om hur man bevisar att något objekt på jorden är utomjordiskt, så är svaret att det gör man såklart inte utan handfasta, vetenskapliga bevis. Det är just därför det förblir oidentifierat. Eftersom vi båda i grunden är överens om att ingen vet vad dessa föremål är så länge de är oidentifierade, så saknar den här diskussionen faktiskt grund. Du argumenterar mot en åsikt som jag aldrig har haft, vilket gör att hela debatten blir ganska meningslös.
Citera
2026-05-13, 18:07
Medlem
Citat:
För varenda meter bekämpar det sataniska bestialiska ande väsen.

Rena rama katla dräpare häromkring!
Samma här. Ligger döda drakar överallt. Nu får de skicka drakungar vars eld knappt kittlar.
Citera
2026-05-13, 19:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jo för att den som är skyldig till att ha skapat allt levande liv, inte skapade något sådant liv.

Jag såg en intervju med en amerikansk präst, han sa att de fått uppmaningar från högre ort (politiker, inte gud ) att förbereda sina församlingar på att vara beredda på att det finns andra civilisationer i rymden, med tanke på dokumenten som kommer att släppas.

Första batchen innehöll väl inte jättemycket nyheter men.

Det kommer att komma nya offentliggöranden löpande framöver.
Citera
2026-05-13, 21:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag såg en intervju med en amerikansk präst, han sa att de fått uppmaningar från högre ort (politiker, inte gud ) att förbereda sina församlingar på att vara beredda på att det finns andra civilisationer i rymden, med tanke på dokumenten som kommer att släppas.

Första batchen innehöll väl inte jättemycket nyheter men.

Det kommer att komma nya offentliggöranden löpande framöver.

Prästen var Larry Ragland, kongressmannen (politikern) var Eric Burlison, och psykoprästen har bett om ursäkt för att han hittade på alltihop.
https://premierchristian.news/us/news/article/pastor-apologises-after-claiming-congressman-said-aliens-invented-christianity
https://baptistnews.com/article/pastor-larry-ragland-apologizes-after-gop-congressman-disputes-ufo-briefing-claims-i-want-to-own-it/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in