Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag kan hålla med om att de tecken på påverkan som finns i klippet från caféscenen saknas när han uppträdde i Amsterdam. Med det sagt innebär det inte att han var drogfri, bara att han var opåverkad vid tillfället. Förstår du skillnaden? Han har som bekant själv erkänt sitt missbruk.
Självklart förstår jag skillnaden mellan att vara opåverkad vid ett tillfälle och att ha ett missbruk, men det är helt irrelevant för min poäng.
Den handlar om den inkonsekventa logiken och efterhandskonstruktionerna här i tråden.
MZ har levererat med samma energi i 20 år; det är hans varumärke. Danny, Benjamin och i princip alla stora svenska scenartister har ett liknande energiskt scenspråk, det är därför de har en publik!
Att hans energi på en caféscen i Båstad skulle vara ett "bevis" faller platt när man jämför med vad som krävs av ett proffs på en större scen i Amsterdam.
Det är precis som med Albin Lee Meldau. Ingen sa ett ord om droger när han stod på scen; då var han bara "konstnärlig". Först när han själv var ärlig och berättade började folk låtsas att de sett det hela tiden.
Ni besitter en imponerande förmåga att se tecken som bara verkar fungera med facit i hand.
Vilka andra diagnoser kan ni ställa via korta, suddiga videoklipp? Ser ni lika tydligt om en artist lider av diabetes, hjärtproblem eller en panikångestattack på scen? Eller "ser" ni bara det ni redan har fått läsa i media?
Att dessutom kalla en extremt vältränad artist för "lönnfet" visar bara att kritiken handlar om projektioner och att ni ser precis det ni vill se för att bekräfta er egen agenda.