2026-05-07, 19:03
Medlem
Är hon full? Senaste storyn, skriver osammanhängande saker och kan knappt stava rätt till nått
Citera
2026-05-07, 21:01
Medlem
Tänkte exakt samma sak. Mest troligt

Citat:
Ursprungligen postat av Kameljoint07
Är hon full? Senaste storyn, skriver osammanhängande saker och kan knappt stava rätt till nått
Citera
2026-05-08, 02:53
Medlem
Hej jag är ny här !! . Jag följer allt som händer den smala kvinnan. Jag tror hon har Anorexia inte Bullimia som ni skriver.
Citera
2026-05-11, 13:39
Medlem
Tycker Jewels skulle kunna visa upp på ig story vad hon köper med sina swish pengar. Swish går nog till helt fel saker och att de nog har pengar över så att det räcker till mat iaf när de inte äter någo "dyra" produkter och Jewels verkar ju direkt inte äta något så man kan ju räkna att matkostnader blir för 1 person. Pension skall räcka till allt precis och dom bor ju sunkigt och köper aldrig kläder eller nåt, annors jävla vad dyra räkningar de har om 2 pensioner inte räcker till ett sånt sunkigt liv.
Citera
2026-05-11, 14:22
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malle2026
Tycker Jewels skulle kunna visa upp på ig story vad hon köper med sina swish pengar. Swish går nog till helt fel saker och att de nog har pengar över så att det räcker till mat iaf när de inte äter någo "dyra" produkter och Jewels verkar ju direkt inte äta något så man kan ju räkna att matkostnader blir för 1 person. Pension skall räcka till allt precis och dom bor ju sunkigt och köper aldrig kläder eller nåt, annors jävla vad dyra räkningar de har om 2 pensioner inte räcker till ett sånt sunkigt liv.

Så är det. Finns ju många familjer som lever på existensminimum men ändå över lever mer än 1-2v som i hennes fall. Hon är inte den enda i Sverige som har kronofogden efter sig.
Och i deras fall så är det 2 pensioner som de lever på med billiga omkostnader utöver kronofogden om de drar lite varje månad. Men hennes pappa kan ju inte ha direkt hög löneutmätning tex?
Citera
2026-05-11, 14:57
Medlem
Drottningaviss avatar
Skulle också vilja se vad som inhandlas. Är som sagt något som inte stämmer. OMÖJLIGT att pengarna inte räcker.
Citera
2026-05-11, 16:02
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Men hennes pappa kan ju inte ha direkt hög löneutmätning tex?

I senaste Youtube-videon påstår hon att kronofogden drar ”flera, flera, flera” tusen från hennes pappa. Det var väl inte överdrivet länge sedan gubben blev klar med sin skuldsanering?
Citera
2026-05-11, 17:27
Medlem
Drottningaviss avatar
Jo men KF lämnar ändå kvar för existensminimum. Hon tog nya lån i hans namn så därför han är där igen.

Hon har fått Swish och köpt mat. Men mest till pappa för hennes mat (soppa, grönsaker och bananer) är så dyrt
Citera
2026-05-11, 18:30
Medlem
Hon "köper" ju ändå bara mat till pappa som hon påstår sig säga, säger säkert så för att få mera swish. Om hon t.ex. fått 200kr swish skall det räcka mer än tillräckligt till att köpa lite bananer och några soppor. Eller om då hennes mat är för dyr får hon väll prioritera om då och äta någo annat. Det gör alla som har det ekonomiskt dåligt oxå, då äter man väll i princip allt bara för att få äta. Tror inte några små grönsaker räddar hennes situation direkt. Sjuk människa. Och att man vågar tigga efter mer pengar efter man fått x antal shwish är patetiskt
Citera
2026-05-11, 22:04
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malle2026
Hon "köper" ju ändå bara mat till pappa som hon påstår sig säga, säger säkert så för att få mera swish. Om hon t.ex. fått 200kr swish skall det räcka mer än tillräckligt till att köpa lite bananer och några soppor. Eller om då hennes mat är för dyr får hon väll prioritera om då och äta någo annat. Det gör alla som har det ekonomiskt dåligt oxå, då äter man väll i princip allt bara för att få äta. Tror inte några små grönsaker räddar hennes situation direkt. Sjuk människa. Och att man vågar tigga efter mer pengar efter man fått x antal shwish är patetiskt

Hon är en väldigt sjuk människa. Hon fick en en del Swish och köpte mat till pappan, men såklart i storyn efter så börjar hon direkt tigga till nästan sak som hon rabblar upp.

Alltså går hon igång på att tigga och se swishnotisen plinga eller?
Citera
2026-05-12, 18:29
Medlem
Drottningaviss avatar
Mer förfrågningar. Och hon behöver pengar till medicin också! Pappa har fått våfflor men det kan hon inte äta pga skär sig i munnen …
Citera
2026-05-12, 19:27
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningavis
Mer förfrågningar. Och hon behöver pengar till medicin också! Pappa har fått våfflor men det kan hon inte äta pga skär sig i munnen …

Hade jag på riktigt suttit i skiten och levt på svältgränsen så hade jag väl ätit våfflor oavsett om jag hade skurit upp hela käften. En riktigt hungrig människa bryr sig inte om vad han stoppar i sig, bara han blir mätt.

Satan vad provocerad jag blir!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in