2025-03-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
@ikspagatan på insta för att skåda deras "konst"
Äh, så dåligt var det ju inte. Stora toppar och dalar däremot.
Citera
2025-04-07, 04:47
Medlem
Diggar endå Dizzy som taggar just med den mer kända rapparens namn överallt, finns en fet schablon med Banksy med motiv av en gipst skirt
Citera
2025-06-16, 20:30
Medlem
Skulle inte säga att scenen är död. Ser en del nytt. Bland de som jag har sett i centrala delarna kan nämnas (i ingen specifik ordning) Wem, Hsp, Ahh, Dizzy, Semi, Zone, Hoax, Hca, Unb, 1och2, Viola, Riom, Xeno, Fy, Hfmn, Möbel, Dugs, 53, Osk, Bake, Less, Wake, Lace, Salt, Vu, Ultras, Iks, Vk, Nrc, Pung Aids, Kow, Utomjording-gubbe?, Reck, Girlz, Siek, Peryg, Hiker, Rims, Esq, Stac, Gauze, Beroe, Abuse, Laks, Skata, 2R1, Älg

Detta är alltså vad jag kommer på i nuläget och inte vad jag vet aktivt målats. Fyll gärna på med de jag missat. Såg förövrigt att rampen-väggen är riven, hoppas nya väggen där nere är uppe snart
Citera
2025-06-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingondricka1234
Skulle inte säga att scenen är död. Ser en del nytt. Bland de som jag har sett i centrala delarna kan nämnas (i ingen specifik ordning) Wem, Hsp, Ahh, Dizzy, Semi, Zone, Hoax, Hca, Unb, 1och2, Viola, Riom, Xeno, Fy, Hfmn, Möbel, Dugs, 53, Osk, Bake, Less, Wake, Lace, Salt, Vu, Ultras, Iks, Vk, Nrc, Pung Aids, Kow, Utomjording-gubbe?, Reck, Girlz, Siek, Peryg, Hiker, Rims, Esq, Stac, Gauze, Beroe, Abuse, Laks, Skata, 2R1, Älg

Detta är alltså vad jag kommer på i nuläget och inte vad jag vet aktivt målats. Fyll gärna på med de jag missat. Såg förövrigt att rampen-väggen är riven, hoppas nya väggen där nere är uppe snart
Den där utomjordingen har dykt upp på många ställen de senaste åren. Finns en fin en på den nya allmänna toaletten i Eriksberg. Det fanns även en stor läcker en på vattentornet i stadsskogen, men den blev tyvärr snabbt borttvättad. Bara i år har jag även börjat se en charmigt naivistisk kossa på flera ställen. Har hittills sett den på en soprumsdörr nära Sirius loppis, på ett elskåp utanför Erikshjälpen och vid 2:ans ändhållplats i Håga By.
Citera
2026-04-13, 13:36
Medlem
Öde i Uppsala?
Citera
2026-04-15, 19:59
Medlem
Zwey från 53 ska ha dött. Vet nån hur?
Citera
2026-04-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykeltur
Zwey från 53 ska ha dött. Vet nån hur?

För att stoppa spekulationer kan jag meddela att familjen gått ut med att det rör sig om ett sjukdomsfall. Låt familjen sörja i fred. Vila i frid!
Citera
2026-04-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahr4sta
För att stoppa spekulationer kan jag meddela att familjen gått ut med att det rör sig om ett sjukdomsfall. Låt familjen sörja i fred. Vila i frid!

Ok. Träffa han aldrig men duktig målare.
Citera
2026-05-04, 17:45
Medlem
Beenzoankans avatar
Jag blev grymt besviken att de tog bort tunnlarna med graffiti men roligt att se att Dizzy finns här och där, sedan den där enögda utomjordingen på diverse föremål, Nemo, Queer-Aid och P*ng-Aids (haha) ser man också.

Sedan ser man AAAAAAAAHHHHHH, passande då jag råkade slå lilltån mot en kant barfota sekunder innan.

Jag ser fram emot att undersöka Uppsalas graffitis när jag är ledig.
Senast redigerad av Beenzoankan 2026-05-04 kl. 17:47.
Citera
2026-05-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beenzoankan
Jag blev grymt besviken att de tog bort tunnlarna med graffiti men roligt att se att Dizzy finns här och där, sedan den där enögda utomjordingen på diverse föremål, Nemo, Queer-Aid och P*ng-Aids (haha) ser man också.

Sedan ser man AAAAAAAAHHHHHH, passande då jag råkade slå lilltån mot en kant barfota sekunder innan.

Jag ser fram emot att undersöka Uppsalas graffitis när jag är ledig.

Dizzy, nemo... ja kul att det körs lite iofs, men större toys än dessa får man ju för fan leta bra länge efter för att hitta, om det nu är möjligt!

Hsp skulle begravts för 15 år sen OM inte lite nya förmågor kunde reppa, nu är det inte ens skrattretande att bevittna det, utan mest patetiskt och skrämmande!

Jag vet att jag INTE är ensam i det tyckandet...
Citera
2026-05-12, 16:52
Medlem
sLiN.s avatar
Kör AHH fortfarande?
ACES, finns de kvar?

HSP var som bäst när de 4 ursprungliga writers började för många år sedan. Bra, roliga tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in