2026-05-12, 16:46
Medlem
serotonins avatar
Potter må vara trevlig och så men han är inte rädd för att fatta engelskt tuffa beslut. Ingen Hugo och ingen Roony är kontroversiellt, jag är inte helt nöjd med truppen faktiskt.
Citera
2026-05-12, 16:47
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Ken Sema??? Försöker tänka tillbaka, har han någonsin gjort ett avtryck på någon?

Ken skapar alltid många chanser.
Citera
Medlem
Hugo håller jag med om mem annars är bättre med lagspelaren Taha Ali än divorna i spanska ligan.

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Potter må vara trevlig och så men han är inte rädd för att fatta engelskt tuffa beslut. Ingen Hugo och ingen Roony är kontroversiellt, jag är inte helt nöjd med truppen faktiskt.
Citera
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest12346
Ser ut för mig som han tänkt mycket att ha spelare på bänken som är nöjda där - tydlig hiriearki i truppen - ett par roll-spelare i form av gustaf nilsson o taha ali. kan fatta tanken även om det känns jobbigt att inte ha med spelare som hugo larsson, roony, swedberg, dahl...lite onödigt känsligt för skador på offensiva spelare känns det...

men tror han tänkt en startelva och utöver det har han några spelare som kan förändra en matchbild. sen har han valt erfarna spelare som är glada på bänken före unga spelare som inte är nöjda på bänken

Tämligen korrekt analys av dig.
Citera
2026-05-12, 16:49
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Spelarna som lämnas utanför hade inte spelat en enda sekund ändå som playoffen visade nu är dessutom andra offensiva pjäser tillbaka främst Isak såklart!
Citera
2026-05-12, 16:50
Medlem
snillet_1s avatar
Känns som att Potter prioriterat slitstyrka, löpmeter och pålitlighet framför spexare. Vi kommer nog att fortsätta med ungefär samma spel som i playoffet. Då är truppen logisk.
Citera
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest12346
Ser ut för mig som han tänkt mycket att ha spelare på bänken som är nöjda där - tydlig hiriearki i truppen - ett par roll-spelare i form av gustaf nilsson o taha ali. kan fatta tanken även om det känns jobbigt att inte ha med spelare som hugo larsson, roony, swedberg, dahl...lite onödigt känsligt för skador på offensiva spelare känns det...

men tror han tänkt en startelva och utöver det har han några spelare som kan förändra en matchbild. sen har han valt erfarna spelare som är glada på bänken före unga spelare som inte är nöjda på bänken

Mycket bra TRUPPBYGGE🤝
Citera
Medlem
outback4s avatar
Vad fasen gör Taha Ali i en vm trupp? Obegripligt. Skadad nu, igen...dessutom. Och anonym allsvenskt i Malmö, hur kan han gå före Barcelonas Roony? Hugo L? Inkvoterad pga hudfärg..garanterat.
Citera
2026-05-12, 16:51
Medlem
Uppenbart att Hugo faller bort pga att Potter försöker bygga en ”team” känsla, påpekar det flera gånger att de ska vara där i månader, bo tillsammans osv. Hugo hade säkert börjat sura om han inte får speltid och han är inte såpass bra att Potter vill riskera ett sånt scenario.

Bardaghji borde dock ha en plats i denna trupp, att ens få tillhöra världens kanske bästa fotbollslag bör räcka att vara med i en svensk VM trupp. Han har också likt Taha, kvaliter som kan ändra en matchbild.

Kulusevskis karriär är nog körd, om han inte ens kan bli redo för att hoppa in från bänken till ett VM då säger det mycket, killen har rehabat i snart typ 2 år.
Citera
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Sema tog Hugos plats på bättre personlighet.

Och där bekräftar Graham att Ken kom med på sin personlighet.
Citera
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Ken Sema??? Försöker tänka tillbaka, har han någonsin gjort ett avtryck på någon?
Säg en gång (!) han gjort en dålig landskamp?

En del tunga namn uteblir och jag förstår att folk har åsikter men inga superskrällar direkt.
Citera
2026-05-12, 16:52
Medlem
ManySuchCasess avatar
Verkar som han väljer bort spelare som visat tendenser på gnäll. Är kanske inte helt fel. Kan lätt spridas en cancer i en trupp om det börjar pratas i små grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in