Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Fast att Malmö skulle ta guldet redan i år är väl inte realistiskt. Visst att de haft det som ambition och målsättning men med tanke på den erfarenhet laget har och med den trupp de har så är väl topp-3 något de får vara nöjda med. De kan därmed inte vara besvikna om de bara blir topp-3 och kan inte heller göra att de bör tvivla på sin satsning på damlaget redan nu.
Samtidigt var det många vid den här tiden förra året som inte såg det som orealistiskt att MFF skulle ta guldet redan förra året. Tror jag själv var en av dem. Tack och lov att vi slapp den verkligheten.
Jag tror MFFs publiksiffra lite är styrd av hur det går för herrarna, då stora delar av fotbollshypen delas eller kanske snarare "smittar av sig på damerna".
Topp 3 för MFF vore starten på att befästa en plats som ett topplag, vilket är gott nog för deras fortsatta satsning och vision.
- - -
Ikväll blir det förhoppningsvis ny Bajenfest på stadion. Har dålig koll på vart Djurgården står, men Bajen skall vara riktigt svårslagna om man kommer upp i nivån man haft under våren.
Min hackkyckling Rehnberg såg vansinnigt taggad ut senast och var bland de bästa, hands down. En match överskyggar inte alla de sämre matcherna, men skulle hon återupprepa insatsen så kommer jag börja omvärdera henne illa kvickt.