2026-05-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Men du vet inte om han är psykopat eller om han bara mår dåligt av något barndomstrauma. Det finns många män där ledsenhet kommer ut som ilska.
Alltså, lägg ner den där Dan Eliasson-retoriken. ”Åh så synd om våldtäktsmannen, kvinnomisshandlaren, djurplågaren, seriemördaren, vilka trauman har han varit med om i sin barndom? Hur ska vi hjälpa honom komma ur det på bästa sätt?”

Han är garanterat psykopat. Bara kolla på hans handlingar, det grandiosa beteendet och hur han vägrar ta något som helst ansvar för skiten han sysslar med.

Ca 1/3 av alla som sitter i fängelse för vålds- och sexualbrott har en antisocial personlighetsstörning, detta är ett av de allra mest uppenbara fallen.
Senast redigerad av Ivey 2026-05-11 kl. 12:47.
Citera
2026-05-11, 13:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Alltså, lägg ner den där Dan Eliasson-retoriken. ”Åh så synd om våldtäktsmannen, kvinnomisshandlaren, djurplågaren, seriemördaren, vilka trauman har han varit med om i sin barndom? Hur ska vi hjälpa honom komma ur det på bästa sätt?”

Han är garanterat psykopat. Bara kolla på hans handlingar, det grandiosa beteendet och hur han vägrar ta något som helst ansvar för skiten han sysslar med.

Ca 1/3 av alla som sitter i fängelse för vålds- och sexualbrott har en antisocial personlighetsstörning, detta är ett av de allra mest uppenbara fallen.
Nej, inte ens en psykolog kan ställa psykopat-diagnoser med säkerhet. Däremot kan jag ställa diagnosen att du har fördomar som styr dig. Möjligen mot män eller mot politiker eller mot högt uppsatta. Du vet säkert själv vad jag menar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-11 kl. 13:14.
Citera
2026-05-11, 13:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Ja exakt .
Det är det som är definition av en personlighetsstörning
Eller det dysfunktionella arvet i generationer.
Jag kommer ifrån en sån familj .
Det finns inget bot för Nils .
Han är gennomrutten ond oansett varför.
Det finns ingen gräns heller för vad kan göra mot andra .
Ulrika ska vara noga med vem som häller upp kaffet framöver.
De har inget samvete och mord har de ingen betänkligheter över att begå
Råden borde egentligen ges till de kvinnor som utsätter sig för våldet år efter år. I själva verket ska man lämna honom i ett tidigt läge, inte känna ångest för det, inte känna skuld, och tacka sin lyckliga stjärna att man tog hand om sig själv. Jag skulle önska lite mer egoism till en del kvinnor.
Citera
2026-05-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Ja exakt .
Det är det som är definition av en personlighetsstörning
Eller det dysfunktionella arvet i generationer.
Jag kommer ifrån en sån familj .
Det finns inget bot för Nils .
Han är gennomrutten ond oansett varför.
Det finns ingen gräns heller för vad kan göra mot andra .
Ulrika ska vara noga med vem som häller upp kaffet framöver.
De har inget samvete och mord har de ingen betänkligheter över att begå

Kommer inte från tanken om hans innebrända brorsbarn. Om det var så kan han helt enkelt säkrat arvet för sin egen gren av ätten generationer framöver.

Det känns som det finns mer än en hund begraven i historien om Nils Posse.

Skulle vara intressant att höra om hans uppväxt och tidiga relationer.
Citera
2026-05-11, 13:34
Medlem
När jag hörde att Per skulle gifta sig, tyckte jag synd om hans blivande hustru. Det var deras dotter som dog I branden. Per dog för några månader sedan.
Citera
2026-05-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/greven-nils-posse-misshandlade-sin-fru-i-flera-ar-doms/

Påföljden blir 3 års fängelse. Nils Posse ska betala ett skadestånd till sin fru på 259 100 kronor för ”sveda och värk”. Kvinnans krav var 559 000 kronor.

Bara det låga skadeståndet hon fick, för han avsiktligt och successivt invalidiserat henne över 30 år, är löjligt lågt och ett rent hån.

Vad är denna invaliditetsgrad värd hos gängse försäkringsbolag?

Hennes advokat måste få sina ankorna i rad här och överklaga både skadeståndet och det låga fängelsestraffet.

Ren skymf.
Citera
2026-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nej, inte ens en psykolog kan ställa psykopat-diagnoser med säkerhet. Däremot kan jag ställa diagnosen att du har fördomar som styr dig. Möjligen mot män eller mot politiker eller mot högt uppsatta. Du vet säkert själv vad jag menar.
Nej, därför de som uppvisar den typen av utåtagerande beteende ska tas om hand av kriminalvården för förvaring i första hand och inte psykiatrin för ”vård” som inte biter.
Citera
2026-05-11, 14:27
Medlem
Vi minns väl alla officeren som band sin hustru vid trappräcket i botten på källaren.
Det enda vi vet, ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar
Citera
2026-05-11, 14:39
Medlem
Sockerhens avatar
Var det denna branden 2002?

https://www.sverigesradio.se/artikel/118727
Citera
2026-05-11, 14:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Nej, därför de som uppvisar den typen av utåtagerande beteende ska tas om hand av kriminalvården för förvaring i första hand och inte psykiatrin för ”vård” som inte biter.
Det blir ju väldigt konstigt om man spärrade in alla män, och kvinnor, som blev arga. Det är tvärtom den närmaste omgivningen som ska reagera, det ska inte finnas utrymme att bli arg.

Du verkar själv rätt arg. Ska vi spärra in dig?...
Citera
2026-05-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft666
När jag hörde att Per skulle gifta sig, tyckte jag synd om hans blivande hustru. Det var deras dotter som dog I branden. Per dog för några månader sedan.

Det var en tragisk händelse minst sagt. Var det enda barnet?

Minns du årtalet för branden?
Citera
2026-05-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft666

Hitta Pers Minnessida. Många hälsningar fanns från sysslingar och långväga vänner men just inget från familjen Nils Posse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in